پیام سپاهان

آخرين مطالب

ارمغان دولت مردمی برای نصف جهان سیاسی

ارمغان دولت مردمی برای نصف جهان
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - اصفهان- سفر آیت الله دکتر ابراهیم رییسی و وزیران وی به اصفهان، همچون روزنه امید از میان هزارتوی دردهای نصف جهان درخشید تا شاید با همت دولتمردان فصل تازه ای از خدمت در این دیار به بار بنشیند.

به گزارش ایرنا، آنچه بهانه شد تا رییس دولت مردمی به اصفهان پاگشا شود و مهمان اهالی صبور شهید پرور این خطه باشد، غمنامه سترگ آب بود و زاینده رود این گلواژه مشترک ایرانیان، گویی صدای ضجه آب شنیده شد و سرانجام رییس جمهور در بیست و پنجمین سفر استانی خود به نصف جهان آمد. 
ازسرنوشت زیست بوم حوضه آبریز زاینده رود؛ این کهن رود اصیل با بستر و مسیری طبیعی که اکنون بدنبال برداشت های بی رویه، از طبیعی ترین حق خود یعنی جریان دائمی محروم مانده است تا سایه شوم بی آبی که بر جان شهرها و روستاهای دور و نزدیک استان اصفهان سنگینی می کند، همه چیز نمود رنجنامه تلخی است که در انتظار پایانی شیرین به تماشا نشسته است.


در سفر رییسی به اصفهان اما برای شفای این درد جانکاه نویدها وامیدهایی داده شد.
افزون بر هشت هزار میلیارد اعتبار برای مدوای زخم آب
رییس جمهور پس از پایان برنامه سفر خود شب گذشته در جمع خبرنگاران با بیان اینکه یک سوم از اعتبارات مصوبات سفر استانی دولت به اصفهان برای حل مساله آب در این خطه اختصاص پیدا کرده است، افزود: این مساله وقتی‌که برای مردم در اولویت است بطور طبیعی برای دولت هم در اولویت قرار دارد.

پیام سپاهان


وی افزود: در نخستین اقدام بهمراه نماینده ولی فقیه در استان، استاندار و وزیر نیرو سفری به منطقه شرق اصفهان داشتیم که با مشکل بی آبی تالاب، روستاها و مناطق اطراف زاینده رود دست به گریبان است و در یک روستا هم حضور پیدا کردیم و صحبت هایی را با مردم آن روستا انجام دادیم و مطالب مردم را شنیدیم.
رییس جمهور اظهار داشت: بطور طبیعی مساله آب آشامیدنی و کشاورزی که مردم در مورد آن نگرانی دارند از نکات مهمی است که باید دنبال شود.
رییسی با اشاره به مسائل مربوط به آب بین سه استان اصفهان، یزد و چهار محال و بختیاری، اضافه کرد: مساله آب اصفهان و چهارمحال و بختیاری و این منطقه، یکی از مسائل محوری است که وزیر نیرو از ابتدای مسوولیت خود در این دولت مورد توجه قرار داد.
عدالت، مبنای طرح جامع احیای زاینده رود
پُرواضح است که زاینده رود اکنون به یک بحران تبدیل شده است. دولت اما در سفر دیروز به اصفهان برای مهار این بحران تبیین "برنامه جامع و یکپارچه حوزه زاینده رود" را در نظر دارد؛ برنامه‌ای که مکمل آن اجرا و تامین اعتبار طرح‌های نیمه تمام در بخش آب است.
آیت الله رییسی خاطرنشان کرد: بدنبال طرح جامعی بودیم که این طرح آماده شده و در حال گذراندن مراحل نهایی است و در این طرح چیزی که برای ما محوریت دارد عدالت است که به معنی تقسیم آب محسوب می شود.

پیام سپاهان


وی افزود: نکته دوم در نظر گرفتن قانون و در مرحله بعد حقوق موجود است، حقوقی که در این مسیر برای استفاده از آب وجود دارد در این طرح جامع مورد توجه قرار گرفته است و پس از نهایی شدن بطور حتم با نخبگان منطقه در میان گذاشته خواهد شد تا از روش های مختلف مساله آب مورد نیاز مردم استان اصفهان تامین شود.
رییسی با بیان اینکه توزیع عادلانه آب، تحقق حقوق و اجرای قانون در حوضه آبریز زاینده زود در طرح جامع آب مورد توجه خواهد بود، گفت: این طرح در اختیار نخبگان قرار خواهد گرفت و برای تأمین آب آشامیدنی و کشاورزی برنامه داریم.
اختصاص اعتبارات قابل توجه به بخش کشاورزی، بهداشت و درمان و میراث فرهنگی
روز گذشته بخش جدی از اعتبارات سفر رییس جمهور به کشاورزی و بخش سوم نیز به طرح‌های بهداشت و درمان اختصاص یافت.
آیت الله رییسی با بیان اینکه در حوزه صنایع دستی و میراث فرهنگی نیز اعتبارات خوبی را تخصیص دادیم، افزود: برای پرداخت تسهیلات نیز طرح‌های خوبی را در دستور کار داریم .
استغال، توسعه دانش بنیان، مسکن، شهرک های جدید اقماری، مسجد محوری از دیگر موضوعاتی بود که هیات دولت بر آنها تاکید و برای آن برنامه ریزی کردند.
هشدار به مدیرانی که انگیزه و حرکت انقلابی ندارند
به گفته رییس جمهور شرط تحقق اعتبارات تخصیص داده شده همت مسوولان است و مدیران باید نگاه تحولی داشته باشند تا موفق عمل کنند.
رییسی با بیان اینکه مدیری که حرکت انقلابی ندارد باید کنار رود تا کارها با جدیت دنبال شود، اضافه کرد: باید در گزارش‌هایی که به صورت مستمر در استان اصفهان ارائه می‌شود به سیاست‌های اصلی توجه شود، مصوباتی در شوراهای اداری داریم که خروجی ندارد و رسانه‌ها باید این امر را مطالبه کنند.
رییس جمهور گفت: اولویت‌های استان اصفهان در روزهای گذشته کارشناسی و شناسایی و اعتباراتی در تهران در نظر گرفته شده بود و اولویت ها در حضور معاون اول رییس جمهور قطعی شده بود.
وی افزود: اعتباراتی که باید بانک ها بگذارند و یا دستگاه‌ها از محل خود بگذارند در سازمان برنامه و بودجه بررسی و در نظر گرفته شد و بررسی های لازم در مورد این مصوبات انجام و در نهایت در استان اصفهان به مرحله نهایی رسید.
معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت از محیط زیست نیز در هشداری به برخی مدیران و تصمیم گیران گفت: کسانی که موافق توسعه صنایع بدون توجه به ظرفیت‌های محیط زیستی کشور بودند، باید پاسخگوی شرایط فعلی باشند.
به گفته استاندار اصفهان مسائل بانکی، گمرکی و مالیات، حمایت از صنعت ماشین‌سازی و افزایش اختیارات استان در حوزه پولی و بانک، بهسازی جاده های استان، اجرای طرح قطار تندروی اصفهان – تهران، آموزش و پرورش، خانواده های شهدا، جانبازان و ایثارگران،آلودگی هوا، توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی و اقتصاد گردشگری از دیگر موضوعاتی بود که با حضور هیات دولت بررسی و رایزنی شد.
تکمیل طرح های نیمه تمام، فرونشست زمین و مسائل اجتماعی و خانواده نیز از محورهای مهم سفر رییس جمهور به اصفهان بود.
دیدار عمومی با اقشار مختلف مردم، نشست با جامعه نخبگان و نمایندگان دستگاه‌های مختلف از جمله فعالان اقتصادی، استادان دانشگاه، دانشجویان، هنرمندان، بازاریان و روحانیون، فرهنگیان و بازنشستگان، حضوردر شورای اداری استان، ازدیگر برنامه های سفر یک روزه رییس جمهور به اصفهان بود.
کورسوی امید در نقاط محروم اصفهان
بخش دیگری از ارمغان دولت برای اصفهان، مربوط به شهرستان ها بود. نکته مهم اینکه آب و تامین آن در بخش آشامیدنی و کشاورزی نیز در این شهزستان ها مطالبه مشترک و اصلی مردم و مسوولان بومی بود.
در سفر رییس جمهور به استان اصفهان 22 عضو هیات دولت وی را همراهی کردند و به‌عنوان نماینده تام الاختیار، ضمن بازدید از طرح های در حال اجرا و نیمه تمام در شهرستان های مختلف استان برای رفع مسائل، مشکلات عمومی و سامان بخشی به دشواری ها و دغدغه ها در این شهرستان ها حضور یافتند.
ارمغان دولت برای این شهرستان ها، اختصاص رقم قابل توجه اعتبارات دولتی به آنها بود.
وزرای آموزش و پرورش، امور اقتصادی و دارایی، ارتباطات و فناوری اطلاعات، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، جهاد کشاورزی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، نیرو، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، راه و شهرسازی و ورزش و جوانان، سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نیرو، معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه همزمان با رییس جهور به اصفهان آمدند.
شماری از معاونان وزیران به عنوان نمایندگان تام الاختیار وزارتخانه ها در 30 نقطه از استان حضور یافتند و با برپایی میزهای ارتباطات مردمی علاوه بر دیدار چهره به چهره با مردم و بررسی شکایات و پیشنهادات، خواسته ها و نامه های مکتوب مردمی را نیز دریافت کردند.
همچنین معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت از محیط زیست، معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران، معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی و معاون علمی فناوری رییس جمهور دیگر اعضای هیات دولت در این سفر بودند.
رییس جمهور گفت: از مردم استان اصفهان بدلیل اینکه شرایط به نحوی فراهم نشد که بتوانم به همه شهرستان‌های این استان سفر کنم و از نزدیک پای درد و دل همه مردم بنشینم، عذر خواهی می‌کنم.
وی ابراز امیدواری کرد که در سفرهای آتی بتواند در همه شهرستان‌ها و بویژه شهرستان‌هایی که مشکلات بیشتری دارند و از مرکز استان دورتر هستند، حضور پیدا کند.
217 مصوبه عمرانی و اقتصادی، نیازمند اقدام و تحقق
به گفته معاون اجرایی رئیس‌جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری، 217 مصوبه عمرانی و تعداد قابل توجهی مصوبات در خصوص بنگاه‌های اقتصادی از نتایج بیست و پنجمین سفر استانی هیات دولت به استان اصفهان است.
سید صولت مرتضوی باباحیدری در گفت و گو با ایرنا، افزود: حدود 30 هزار میلیارد تومان تسهیلات برای رفع مشکلات استان پیش‌بینی شده است.
وی ادامه داد: 217 مصوبه عمرانی تقریبا به 30 دستگاه مربوط می‌شود که از جمله در حوزه زیربنایی 45 مصوبه، در حوزه بهداشت و درمان 33 مصوبه، در حوزه آب و خاک، در حوزه کشاورزی 42 مصوبه، در حوزه رفاهی 26 مصوبه، در حوزه کار و اشتغال 8 مصوبه، در حوزه آموزشی، فرهنگی و ورزشی 53 مصوبه و در سایر حوزه‌های 9 مصوبه داشتیم و برای علاج بخشی از مشکل آب یک سوم کل اعتبارات را اختصاص داده‌ایم.
بیست و پنجمین سفر استانی رییس جمهور با بازگشت آیت الله سید ابراهیم رئیسی به تهران و ترک استان از طریق فرودگاه بین‌المللی اصفهان پنجشنبه شب با کوله باری از انتظارات و امیدها برای بهبود رنج ها و برطرف شدن چالش ها پایان یافت.
سفری متفاوت که از آغاز تا پایان، و در فرصت های پیش رو صدای پای آب را در گوش دولتمردان و مدیران نواخته و می نوازد.
رییس جمهور وقتی در جمع کشاورزان شرق اصفهان حضور یافت به آنها گفت: به من گفته بودند وقتی به اصفهان بروید که زاینده رود پر آب باشد! گفتم نه، من باید بروم و مشکلات را از نزدیک ببینم.
اکنون که هر آنچه بود سیمای اندوه آب بود، نه تنها چشم مردم بلکه چشمان بی رمق و چروکیده آب نیز خیره به تدبیر و مدیریت مسوولان است با این امید که کاش طرحی نو در اندازند.
رییس جمهور و اعضای هیات دولت در بیست و پنجمین سفر استانی خود صبح پنجشنبه وارد اصفهان شدند. در سفر رییس جمهور به استان اصفهان 22 عضو هیات دولت وی را همراهی کردند.
برچسب‌ها
سید ابراهیم رییسی زاینده رود اصفهان دولت سیزدهم
پروندهٔ خبری
بیست و پنجمین سفر استانی رییس جمهور و حضور در دیار نصف جهان خشکی زاینده رود و تالاب گاوخونی اصفهان سایه رعب آور فرونشست بر دشت‌های اصفهان

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/364694/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

واکنش کودک اصفهانی در حمایت از سپاه + فیلم

واکنش بغداد به اقدام تخریبی در اصفهان

آسیب دیدن سامانه پدافند هوایی در مقابله با ریزپرنده‌ها در اصفهان تکذیب شد

واکنش عراق به اقدام تخریبی اسرائیل در اصفهان

پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در 24 ساعت آینده؛ امروز شنبه 1 اردیبهشت

ایران و روسیه ظرفیت برقراری روابط شهروند دیپلماتیک را دارند

آغاز کوچ ایل قشقایی و بختیاری به مناطق ییلاقی اصفهان

برخورد پژو 405 با عابر پیاده در محور سمیرم به شهرضا

کشف 9 میلیاردی سوخت قاچاق در کاشان

شهردار اصفهان با شهروندان منطقه 12 دیدار می‌کند

فیلم واکنش امیرعبداللهیان به حمله اصفهان: این ارزش اطلاع قبلی نداشت

«وعده صادق» و سقوط پروپاگاندای رسانه‌ای اسرائیل

مشارکت معلولان با کمک خیران در شرکت‌های تعاونی اصفهان

هر آنچه که در که حادثه اصفهان گذشت/ وقتی تیر صهیونیست‌ها به سنگ خورد

انتصابات جدید در شهرداری شهرضا

یک اردیبهشت سالروز درگذشت شاعر و نویسنده ممتازِ معاصر، ملک‌الشعرا بهار

طلبِ عشق زهر بی سروپایی نکُنیم….!

هاوینگ چهارم بیت کوین انجام شد؛ آیا شاهد پرواز قیمت پادشاه رمزارزها خواهیم بود؟

پیکسل 9 پرو در اولین تصاویر زنده درکنار آیفون 14 پرو مکس فاش شد

اطلاعات غلطی که دولت در باره کاهش نرخ بیکاری می دهد، فقط حلوا حلوا گفتن است؛ با آن دهان شیرین نمی شود

پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در 24 ساعت آینده

مرگ تلخ و دردناک دو مرد ایرانی داخل چادر مسافرتی

سقوط مرگبار جرثقیل در بندر امام خمینی

زمان دقیق افزایش حقوق بازنشستگان 1403 اعلام شد

کاهش 10 درصدی بارندگی در استان اصفهان/ روند بارش‌ها معکوس شد

عناوین برنامه‌های شاخص هفته فرهنگی اصفهان در منطقه 6 اعلام شد

رونق شهرداری‌ها به‌معنای رونق اقتصاد دنیا است

سند CNN از پایگاه هوایی شکاری اصفهان بعد از حوادث اصفهان

قدیمی‌ترین عکس از میدان نقش جهان اصفهان را ببینید

واکنش جالب یک مداح با یک شعر به حوادث اصفهان و ریزپرنده‌ها | فیلم

دامنه دفاعی ایران اسلامی و درک نادرست دشمنان

رشد 61 هزار واحدی شاخص بورس

دانشگاه آزاد اصفهان تیرماه میزبان کنگره بین المللی نهج البلاغه

شبکه 12 تلویزیون رژیم اسرائیل: ایرانی‌ها، ما را مسخره‌ می‌کنند

پروژه‌های شهرداری را با مشارکت مردم پیش می‌بریم

پروژه‌های شهرداری را با مشارکت شهروندان پیش می‌بریم

1 اردیبهشت سالروز درگذشت شاعر، ادیب و نویسنده ممتازِ معاصر، ملک‌الشعرا بهار

رئیس سامسونگ ثروتمندترین فرد در کره جنوبی شد

بازی/ Evil Lands؛ نبردی میان قهرمانان و شیاطین

سهام انویدیا سقوط کرد؛ بدترین روز غول سازنده تراشه از مارس 2020

سرورهای بازی LittleBigPlanet 3 برای همیشه خاموش شد

عوامل اصلی بازدهی سبز دارایی های امن در فروردین چه بود؟

قیمت طلا، سکه و ارز امروز در اولین روز اردیبهشت‌1403؛ قیمت طلا و سکه ریخت

برگزاری جلسه تأییدصلاحیت خریداران سرخابی‌/ امروز؛اعلام‌ نهایی

دو اطلاعیه از قطعی گاز در مناطقی از اصفهان و بخشی از شرق

اطلاعیه فراجا درباره برخی برخورد‌های اخیر گشت ارشاد

جامعه ایثارگری از بنیاد شهید و امور ایثارگران انتظاری جز تکریم ندارند

دو اطلاعیه از قطعی گاز درمناطقی از اصفهان و بخشی از شرق

برگزاری آزمون المپیاد دانشجویی کشور در دانشگاه اصفهان

ارزیابی مرکز ملی فضای مجازی از واکنش‌ها به اتفاقات اصفهان