پیام سپاهان

آخرين مطالب

رئیس جمهور در  جمع نخبگان اصفهان خبر داد؛

اجرای بیمه ناباروری در همه کشور /دولت باید ازسفره اقتصاد خارج شود سیاسی

اجرای بیمه ناباروری در همه کشور /دولت باید ازسفره اقتصاد خارج شود
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - اصفهان-رئیس جمهور در جمع نخبگان اصفهان گفت: از امروز در همه کشور بیمه ناباروری اجرایی شد.

به گزارش خبرنگار مهر ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی بعدازظهر پنجشنبه در بیست و پنجمین سفر استانی در جمع نخبگان استان اصفهان اظهار داشت: دهه کرامت برای همه مبارک است اما برای ایرانیان بسیار بیشتر چرا که هر بار گرفتاری داریم، به درگاه این امام بزرگوار پناه می بریم.
وی افزود: حقیقت آن است که ما در روند امور زندگی نیازمند عنایت حضرت حق و اولیا خدا و توجه شهدا هستیم و همواره سخنان و پیامشان را در فضایی که زندگی می‌کنیم به گوش ما می‌رسانند.
رئیس جمهور گفت: اصفهان به عنوان شهر شهید و شهادت و انقلاب ولایتمداری معرفی شده و در همه کوچه‌های این شهر عطر شهادت دارد و پیام شهدا در این شهر طنین انداز است.
وی افزود: شهدا همواره حفظ ارزش‌های اسلامی، اخلاق و توجه به مظاهر عالی انسانی را از ما تقاضا دارند و باید توفیق لبیک گفتن به خواست شهدا را داشته باشیم.
آیت الله رئیسی با بیان اینکه تحقق گام دوم انقلاب در همه حوزه‌های سبک زندگی اسلامی، عدالت اجتماعی، علم و فناوری، استقلال و… در دستور کار همگان باشد، افزود: بنده مسئولیت سنگینی را در زمینه جهاد تبیین دارم و از همه می‌خواهم که همت کنند و میراث گرانقدر امام راحل انقلاب اسلامی را حفظ کنیم.
وی گفت: مردم اصفهان نشان دادند با همه وجود و وزنشان در همه صحنه‌ها حضور دارند و این امر وظیفه دولت را سنگین می‌کند.
رئیس جمهور با بیان اینکه رفع مشکلات با همگانی وجود دارد، گفت: ما در نظام پشتوانه مردمی و توکل به حضرت حق را داریم با این دواصل می‌توان همه موانع را برطرف کرد.
وی افزود: بزرگانی مانند دکتر بهشتی، شهید اشرفی، شهید سلیمانی و… همواره در راستای اجرای عدالت موانع زیادی را بر سر راه داشتند که از بین بردند و به هدف خود رسیدند.
تابع فرهنگ توانستن هستیم
آیت الله رئیسی با بیان اینکه باید تلاش کرد، ادامه داد: ما تابع فرهنگ توانستن هستیم، فرهنگ ما می‌توانیم باید در کشور حاکم باشد تا بر مشکلات غلبه کنیم.
وی در خصوص مساله آب در اصفهان گفت: ما امروز در ابتدای ورود به اصفهان به تالاب گاوخونی رفتیم، برخی از روستاها را بازدید کردیم، مردم نکات بسیار قابل توجهی داشتند، آنها اشاره به حقابه خود داشتند و اسناد حقابه ها موجود بود، در شورای عالی مصوباتی در این زمینه داشتند و ما منکر هیچکدام از این مسائل نیستیم.
رئیس جمهور با بیان اینکه یا از منابع آب به درستی استفاده نمی‌شود و یا کمبود آب داریم، افزود: روزی 10 میلیارد متر مکعب داشتیم و امروز سه میلیارد متر مکعب داریم، طرح جامع و کامل با در نظر گرفتن همه حقوق عامه باید مورد توجه باشد و راه‌های برون رفت از این وضعیت باید بررسی شود.
برنامه وزارت نیرو برای حل مشکلات زاینده رود / استقبال از طرح‌های حل بحران آب
وی گفت: در وزارت نیرو برای برون رفت از مشکلات زاینده رود راهکارهایی در دستور کار است و همه مردم چشم به حل مشکلاتشان دارند که این امر الزاماتی دارد که باید به آن ملتزم باشیم، باید همه به الگوی کشت توجه داشته باشند، آب در مسیر به مشکل برنخورد، بایدها و نبایدهایی پیش بینی شده که باید در این طرح دیده شود و همه نخبگان ودیگر اقشار بر این طرح آگاه شوند.
آیت الله رئیسی با بیان اینکه هر طرحی برای حل بحران آب پیشنهاد شود مورد استقبال و بررسی دولت خواهد بود، گفت: بارها به من گفته شد در زمان بازگشایی آب به اصفهان بیایم اما اعتقاد دارم باید با مردم شفاف باشیم، با عدالت با مردم رفتار کنیم بزرگترین حامی ما مردم خواهند بود.
وی تاکید کرد: آب دغدغه ما است و در دستور کار دولت نیز قرار دارد، از دانشگاهیان می‌خواهم از نظر فنی و حقوقی در زمینه آب نظرات خود را منعکس کنند تا از نظرات آنها استفاده کنیم تا اگر کمبودی وجود دارد به عدالت رفتار شود و برای مردم نیز دلنشین باشد.
رئیس جمهور با اشاره به دغدغه‌های فرهنگی در اصفهان ابراز داشت: اصفهان استان فرهنگی است، نام اصفهان همراه با علم و فرهنگ و هنر است، رهبر معظم انقلاب در 14 خرداد توصیه کردند که اجازه ندهید از کشور هویت زدایی شود، شناسنامه اصفهان دین داری، شهادت، ایثار و عشق به اهل بیت است و باید مدنیت اصفهان حفظ شود.
وی افزود: توسعه یافتگی یک الزام است اما باید با حفظ هویت همراه باشد، برخی از طلبه‌ها به صورت خودجوش عملکردهایی را داشته‌اند که باید از سوی مسئولان حمایت شوند، فعالیت‌های فرهنگی برای جوانان باید پشتیبانی شود.
دولت باید خودش را از سفره اقتصاد خارج کند
آیت الله رئیسی با بیان اینکه دولت باید خودش را از سفره اقتصاد خارج کند و جایگاه حمایت و هدایت را حفظ کند، گفت: در حوزه فرهنگی نیز چنین رفتاری را باید پیاده سازی کنیم.
وی در خصوص درمان ناباروری در کشور افزود: امروز حمایت از درمان ناباروری در همه کشور فعال شد، همچنین بیش از پنج میلیون از کسانی که امکان پرداخت حق بیمه نداشتند تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند.
فضای مجازی مدیریت شود
رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه فضای مجازی همچون فضای حقیقی است و اگر مدیریت نشود ناهنجاری‌های زیادی را به همراه خواهد داشت، گفت: باید همانطور که با جرایم در فضای حقیقی با مجرمان برخورد می‌کنیم در فضای مجازی نیز دنبال شود و این امر به معنای محدود کردن فعالیت و اشتغال نیست.
وی گفت: فضای مجازی دست ساخته بشر است و ویژگی آن رشد سریع آن است و در همه عرصه‌ها استفاده از فضای دیجیتال فراگیر بوده است و همه زندگی بشر امروز را تحت تأثیر قرار داد ه است، نباید اجازه دهیم در این فضا قاچاق و صلاح رد و بدل شود، نباید مظهر از بین بردن اخلاق باشد و این امر دغدغه دولت است.
آیت الله رئیسی در خصوص استفاده از نیروی جوان در بدنه دولت ابراز داشت: این تغییر می‌تواند منجر به اقدامات تحول گرا باشد و این در حالی است که باید از نیروهای جوانی تحول گرا استفاده شود و این شرط تحول در نظام کشور است.
فعال کردن اقتصاد روستاها در دستور کار دولت
وی در ادامه با بیان اینکه بسیاری از روستاهای ما در کشور روبه خالی شدن از سکنه هستند، ادامه داد: روستاییان نیاز به پشتیبانی مالی دارند و فعال کردن اقتصاد روستاها در دستور کار دولت است.
رئیس جمهور با بیان اینکه اقتصاد کشور باید قابل پیش بینی باشد، تصریح کرد: نباید قوانینی مصوب شود که منجر به آسیب زدن به جامعه و به ویژه فعالان اقتصادی باشد.
وی با بیان اینکه در زمینه مالیاتی دچار مشکلات زیادی هستیم، افزود: به همه سازمان‌های مالیاتی اعلام می‌کنم که به اصناف اعتماد کنید و نظر آنها را صائب بدانید اگر خلاف آن ثابت شود و اساس ما باید بر اعتماد باشد، اگر کسی خلافش ثابت شود باید بررسی شود.
آیت الله رئیسی با برای اینکه استفاده از حساب الکترونیک برای شفافیت بسیار خوب است، گفت: اما در این بین افرادی هستند که درآمد بالایی دارند و برای فرار مالیاتی از پز استفاده نمی‌کنند باید مورد برخورد قرار گیرند.
وی با بیان اینکه ما دولت مردمی هستیم و اساس کار ما اعتماد است، افزود: برای این امر از مجموعه‌ها برای شناسایی افراد متخلف در حوزه فرار مالیاتی استفاده کنیم.
رئیس جمهور در خصوص نسبت به راه اندازی سازمان اجتماعی نیز گفت: این سازمان زیر نظر وزارت کشور فعالیت دارد، آسیب‌های اجتماعی را بررسی می‌کنند و این سازمان به دنبال بصیرت آفرینی رهبر معظم انقلاب راه اندازی شد، اما اعتقاد دارم آسیب‌های اجتماعی رنج دهنده است، گروهی را برای بررسی وضعیت آسیب‌های اجتماعی در حاشیه‌های شهر اصفهان فرستادم، گزارشهای ناراحت کننده‌ای را دریافت کردم، این آسیب‌ها زیبنده کشور نیست و باید آسیب زدایی شود.
وی افزود: محور کاری ما عدالت است باید با فقر، تبعیض و فساد مقابله کنیم، در زمینه آب اگر مدیریت قوی آب را داشته باشیم می‌توانیم مشکلات را برطرف کنیم، اگر آب فراوان را داشته باشیم ومدیریت نکنیم با مشکلات جدی روبه رو خواهیم شد.
آیت الله رئیسی با بیان اینکه استاندار باید سلسله مراتب را رعایت کند اما استانداران اختیارات زیادی دارند و نباید منتظر نسخه نویسی مرکز داشتند و باید از میزان اختیارات خود استفاده کنند، افزود: سعی می‌کنیم این اختیارات را تا میزان ممکن افزایش دهیم.
وی در ادامه با بیان اینکه موافق تولید در همه حوزه‌ها هستیم و همواره به این امر تاکید داشته‌ایم، ابراز داشت: برخی از مطالبات واحدهای تولیدی از دولتی‌ها باید آسان گیری شود که در جلسه شورای اداری به این موضوع تاکید خواهم داشت.
رئیس جمهور با بیان اینکه بیان دغدغه‌های نخبگان باید ادامه دار باشد و همواره بدنه دولت باید با همه اقشار حلقه‌های مشورتی داشته باشند، ادامه داد: به همه مسئولان این توصیه را دارند که این جمع‌ها را توسعه دهند.

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/364597/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

قدرت و اقتدار نیروهای مسلح ایران امروز در اوج است

تصمیم غیرمنتطره گروسی برای سفر به تهرن

از سرگیری پروازهای قطر به ایران

حضور ترامپ در دادگاه منهتن برای پرونده ای جنایی

پیام تسلیت نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت پدر شهیدان والامقام دهنوی

برگزاری جشنواره ورزشی و بازی‌های بومی‌محلی ویژه معلولان در مهاباد

سرپرست ذوب: علت اعتراض سپاهان را نمی‌دانم

بانوی پیرانشهری در حمله خرس زخمی شد

سپاهان - ذوب آهن؛ تقابل زرد کمرنگ با آهن گداخته!

از هفته آینده دامنه نوسان و روند معاملات به حالت عادی بازمی‌گردد

تشدید فعالیت سامانه بارشی در اصفهان

مهارت آموزی سربازان وظیفه اصفهان در پادگان نظامی

پیام تبریک سپاه حضرت صاحب الزمان (عج) استان اصفهان به مناسبت روز ارتش

کشف محموله میلیاردی سوخت قاچاق در نایین

خروجی سد زاینده‌رود افزایش یافت

برگزاری کارگاه آموزشی مددکاران ترویجی جنوب آذربایجان‌غربی در مهاباد

کشف 100 کیلو تریاک و دستگیری دو قاچاقچی در نایین

خروجی سد زاینده رود با هدف بازگشایی رودخانه افزایش یافت

افزایش خروجی سد زاینده رود از امشب

افزایش خروجی سد زاینده‌رود/ آب فردا عصر به اصفهان می‌رسد

افزایش خروجی سد زاینده‌ رود برای آبیاری مزارع کشاورزان+ جزئیات

سهامداران بخوانند/ این تصمیم درباره دامنه نوسان تمدید شد

تعجب مورایس از هجوم انتقادات/ شاید چون موهایم بلندتر شده، انتقاد می‌کنند!

جشنواره ورزشی و بازی‌های بومی محلی ویژه معلولان در مهاباد

کارگاه آموزشی مددکاران ترویجی جنوب آذربایجان غربی در مهاباد

تنها غایب سپاهان در دربی اصفهان

مجلس جدید قوانینی را وضع کند که تحولات اقتصادی را به دنبال داشته باشد

مورایس: دربی اصفهان بازی مهمی برای این شهر است

راهیابی والیبالیست‌های مهاباد و بوکان به اردوی تیم‌ملی

محدودیت دامنه نوسان سهام تمدید شد

کسب رتبه اول مهاباد دراستان به لحاظ کاهش تصادفات درون شهری منجر به فوت

محدودیت‌های ترافیکی «روز ارتش» در اصفهان اعلام شد

با حقوق کارگران چند کیلو گوشت می‌توان خرید؟/ اینفوگرافیک

47 سری جهیزیه به نوعروسان مهابادی اهدا شد

پیش‌بینی بورس فردا 29 فروردین 1403

اسامی غایبان سپاهان و ذوب‌آهن در دربی اصفهان

بازگشایی محور گلشن به سراوان در جنوب شرق سیستان و بلوچستان

پرداخت ویژه به روستاهای هدف گردشگری در استان اصفهان

تمدید محدودیت دامنه نوسان سهام

بازگشایی کارخانه ریسباف همزمان با هفته فرهنگی اصفهان

شرکت دانشجویان نُخبه اصفهان در طرح مهارت‌پرور رفعت

مهارت آموزی سربازان وظیفه اصفهان در پادگان نظامی + فیلم

آغاز احداث پارکینگ مجاور خیریه ام‌البنین(س) در منطقه 10 اصفهان

قیمت هر سهم باشگاه پرسپولیس اعلام شد

حادثه تلخی که برای 3 کارگر ایرانی افتاد

محدودیت یک درصدی دامنه نوسان سهام تمدید شد

علیرضابیگی: گوشت کیلویی 700 هزار تومان قابل انکار است؟

کرمان میزبان همایش بین‌المللی راه ابریشم

انتقال فرهنگ اهل بیت (ع) در بازسازی عتبات عالیات

عملیات وعده صادق ، سیلی محکم به اسرائیل و آمریکا