پیام سپاهان

آخرين مطالب

دختران هندبال اصفهان در راه آسیا ورزشی

دختران هندبال اصفهان در راه آسیا
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان- لیگ برتر هندبال بانوان کشور از شهریور سال گذشته آغاز شد و تا اواخر اردیبهشت ادامه داشت. سپاهانی‌ها در این بازه 11 ماهه لیگ، اُفت و خیزهای زیادی داشتند. آن‌ها در ابتدا لیگ را با قدرت شروع کرده و 3 بازی نخست را پیروز شدند، اما پس از آن آسیب‌ و مصدومیت گریبان گیر نماینده اصفهان شد و چند باخت‌ را برایشان رقم زد، تا جایی‌که نیم فصل را در رده دوم جدول به پایان برسانند.

در ادامه طلایی‌پوشان، نیم‌فصل دوم را متفاوت‌تر آغاز و در دور آخر مسابقات روند رو به رشدی را سپری کردند تا در نهایت در آخرین بازی دور برگشت توانستند خود را به صدر جدول برسانند.

اعظم قینانی، سرمربی تیم هندبال بانوان سپاهان پس از قهرمانی در لیگ برتر از شرایط سخت لیگ امسال به ایسنا، می‌گوید: امسال شرایط خاصی را گذراندیم. در بخش بانوان مسابقات کشورهای اسلامی، مسابقات جهانی، رقابت‌های نوجوانان و جوانان آسیا را داشتیم و فشار زیادی به بازیکن و تیم‌های لیگ‌برتر وارد شد.

او درباره شرایط خاص لیگ، گفت: شهریورماه1400 لیگ هندبال بانوان شروع شد و پس از برگزاری یک دوره مسابقات در آبان، به سبب بازی‌های آسیایی در جریان لیگ وقفه افتاد. دور اول مسابقات لیگ تا دی به پایان رسید، اما باز هم برای مسابقات نوجوانان و جوانان لیگ متوقف شد. وقفه‌های زیادی ایجاد شد که باید بازیکن علاوه بر حفظ سلامتی، خود را در وضعیت آمادگی جسمانی خوبی نگه می‌داشت. این وقفه نسبتاً طولانی 3ماهه نیز شرایط خاصی را به وجود آورد.

سرمربی تیم هندبال بانوان سپاهان، ادامه می‌دهد: رقابت‌های لیگ مجدد از 7 فروردین سال جاری شروع و تا 27 اردیبهشت‌ماه ادامه داشت. لیگ برتر هندبال بانوان امسال بسیار زمان‌بر شد و این طولانی شدن استهلاک و آسیب‌های بازیکنان را افزایش داد. قطعاً همین موارد برای بازیکن فشار روانی دارد و نمی‌گذارد به آمادگی مورد نظر برسد. همچنین امکان ریکاوری ذهنی فراهم نمی‌شود.

قینانی ابراز امیدواری می‌کند: با توجه به در پیش بودن مسابقات کشورهای اسلامی، آسیایی و باشگاه‌های آسیا با برنامه‌ریزی فدراسیون زمان مورد نیاز برای لیگ امسال فراهم شود تا بازیکن بتواند از بازی لذت برده و هزینه‌های باشگاه‌ها زیاد نشود.

رفتن به مسابقات جهانی، توجه بیشتری می‌طلبد

سرمربی تیم هندبال بانوان سپاهان همکاری را لازمه موفقیت دانسته و می‌گوید: فدراسیون فراتر از هر چیزی به بخش ملی توجه دارد و تابلو مسابقاتش نیز لیگ برتر است. برای موفق شدن لازم است فدراسیون، مربی و بازیکن دست به دست هم بدهند.

او تأکید می‌کند: رفتن به مسابقات جهانی شرایط خاص و تمرینات بیشتری را می‌طلبد.

قینانی با قدردانی از حمایت‌های باشگاه، اضافه می‌کند: باشگاه سپاهان با اینکه مسابقات به سال 1401 کشیده شد و بودجه‌ای برای این مورد منظور نکرده بود، اما در همه موارد حمایت بی‌نظیری داشت و از مسئولان بابت این حمایت‌ها تشکر می‌کنیم.

دختران هندبالیست سپاهان به بازی‌های آسیایی می‌روند

قینانی از اعزام بانوان سپاهان خبر داد و می‌گوید: برای اعزام به مسابقات آسیایی قول مساعدت داده شد و باید بازیکنان پس از ریکاوری برای مسابقات آسیایی آماده شوند. احتمال اعزام زیاد است و با بررسی بودجه باشگاه قول اعزام داده‌اند.

او با اشاره به تعداد بالای بازیکنان ملی‌پوش تیمش در رده‌های سنی مختلف از برنامه اردوهای ملی آن‌ها می‌گوید: در تمام رده‌های نوجوانان، جوانان و بزرگسالان بازیکنان ملی‌پوشان داریم. بعد از فینال لیگ برتر 4 بازیکن به اردوی تیم ملی رده جوانان در تهران ملحق شدند. اردوی تیم ملی نوجوانان با حضور 5 بازیکن سپاهانی برگزار خواهد شد. در صورت برگزاری اردو تیم ملی بزرگسالان نیز 2 یا 3 نفر از اصفهان در آن حاضر خواهند شد.

سرمربی تیم هندبال بانوان سپاهان درباره امکان تداخل تمرینات تیم ملی و باشگاهی برای بازی‌های آسیایی، خاطرنشان می‌کند: هنوز برنامه‌ به طور دقیق نوشته نشده و امیدوارم تداخل برنامه‌ای وجود نداشته باشد. ریز جزئیات برنامه تیم را با باشگاه هماهنگ خواهیم کرد. باشگاه و فدراسیون نیز با هم تعامل داشته و کمک می‌کنند بازیکنان با خیال آسوده در دو بخش شرکت کنند.

بعد از یک دوره استراحت، به تیم برمی‌گردم

مینا وطن‌ پرست، ملی‌پوش تیم هندبال سپاهان سطح لیگ را نسبتاً خوب ارزیابی کرد و به ایسنا می‌گوید: مسابقات به طور متمرکز برگزار شد. بازی‌های لیگ به سبب مسابقات ملی آسیایی و جهانی عقب افتاد و همین موجب آسیب بیشتر ورزشکاران شد. از سوی دیگر ملایر با اینکه اولین حضور خود در لیگ برتر را تجربه می‌کرد، اما واقعاً خوب کار کرد و به مقام سوم رسید.

وی با اشاره به مصدومیت خود، خاطرنشان می‌کند: آسیب‌دیدگی من شوک به تیم وارد کرد، اما بازیکنان خودشان را بازی به بازی بیشتر پیدا کرده و بهتر شدند.

این بانوی ملی‌پوش هندبال سپاهان شرایط تیمش در نیم فصل دوم را بهتر دانست و معتقد است با تلاش بیشتر توانستند از فروردین نتایج بهتری کسب کنند.

همکاری با سپاهان، آرزوی هر ورزشکار

وطن پرست درباره حمایت‌ها یادآور می‌شود: سپاهان یکی از بزرگ‌ترین باشگاه‌های کشور است و حضور هر ساله آن در لیگ هندبال کار قشنگی است. امسال هم از سوی فدراسیون هم از سوی باشگاه به خوبی حمایت شدیم. اختتامیه هندبال بانوان در دو سال اخیر بسیار خوب و باشکوه برگزار می‌شود که نشان از دید برابر به هندبال بانوان و آقایان است. همچنین نگاه پایه‌ای و بازیکن‌سازی از رده نوجوانان به پیشرفت هندبال کشور کمک می‌کند.

وی از استراحت چند روزه خود خبر می‌دهد: می‌خواهم برای مدت حدود 20 روز از هندبال دور باشم. عمل جراحی و فشار لیگ بسیار خسته‌کننده بود و بدنم را ضعیف کرد.پس از آن تمرینات برای اعزام به مسابقات آسیایی را شروع خواهیم کرد.

ملی‌پوش هندبال سپاهان درباره ادامه همکاری با سپاهان نیز می‌گوید: هنوز صحبتی در این رابطه نکرده‌ایم. سپاهان باشگاهی بزرگ و آرزوی هر ورزشکاری است، اما من در شرایط خاصی هستم و در حال حاضر نمی‌توانم برای آینده تصمیم بگیرم.

به این ترتیب تیم هندبال بانوان سپاهان با شمار بالایی از ملی‌پوشانی که در اختیار دارد، با برنامه‌ریزی‌های باشگاه و هماهنگی فدراسیون هندبال تمریناتش را برای حضور شایسته در مسابقات آسیایی در نیمه دوم سال آغاز خواهد کرد. تا اینجا کار با قول مساعدت محمدرضا ساکت، مدیرعامل باشگاه سپاهان و اعلام حمایت از هندبال آقایان و بانوان سپاهان برای کمک به بخش ملی، دختران هندبالیست سپاهان خود را برای حضور در بازی‌های آسیایی آماده خواهند کرد.

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/362459/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ببینید | واکنش خبرگزاری تسنیم به ادعای انفجار در آسمان اصفهان

خبرهای جدید از تاسیسات هسته ای اصفهان /چرا پدافند هوایی پایگاه شکاری فعال شد؟

اصابت موشک به اصفهان صحت ندارد/ علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز

منشاء صدای انفجار در تبریز و اصفهان +فیلم

صدای انفجار در اصفهان و تبریز | شلیک پدافند ایران به پهپادهای مهاجم | ادعای حمله اسرائیل به ایران، عراق و سوریه

گزارش ایرنا از مراکز حساس نظامی و امنیتی در کشور همزمان با شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان و تبریز

خبرنگار صداوسیما: شهر اصفهان در امنیت و آرامش است

منشاء صدای انفجار در تبریز و اصفهان/ تا این لحظه هیچ گزارشی مبنی بر حمله از خارج وجود ندارد +فیلم

آرامش کامل در سطح شهر اصفهان

تکذیب برگزاری جلسه اضطراری شورای‌ عالی امنیت کشور

شرکت فرودگاه‌ها اعلام کرد: پروازها در این شهرها تعلیق شد

ببینید | روایت تسنیم از امنیت در کوه‌های انرژی هسته‌ای در اصفهان پس از شنیدن صدای انفجار

تاسیسات هسته‌ای در استان اصفهان در امنیت کامل است/ مقابله با چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی/ صدایی که بامداد امروز در تبریز شنیده شد به دلیل فعال شدن سامانه پدافند هوایی بود/ پروازهای مهرآباد و برخی دیگر از فرودگاه‌های کشور تعلیق شد

مقام ایرانی به رویترز: هیچگونه حمله موشکی به خاک ایران صورت نگرفته /المیادین: چیزی جز یک حباب رسانه ای نبود /تمسخر اسرائیل از سوی رسانه های عربی

ببینید | تصاویری از وضعیت در حوالی پایگاه هشتم شکاری اصفهان پس از شنیدم صدای انفجار

ارشد نظامی ارتش در استان اصفهان: صدای نسبتا شدید مربوط به شلیک پدافند هوایی اصفهان بود

لحظه هدف قرار گرفتن چند ریز پرنده در آسمان اصفهان توسط پدافند هوایی/ ویدئو

لحظه هدف قرار گرفتن چند ریزپرنده در آسمان اصفهان توسط پدافند هوایی

انفجار در آسمان اصفهان و تبریز /تاسیسات هسته‌ای در امنیت کامل است /تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز

صدای انفجار در اصفهان / مورد هدف قرار گرفتن چند ریزپرنده در آسمان اصفهان

تا این لحظه هیچ گزارشی از حمله خارجی به ایران وجود ندارد

اصابت موشک به اصفهان صحت دارد؟ /علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز

اصفهان در امنیت کامل است؛ انهدام سه ریز پرنده توسط پدافند غیرعامل

وضعیت عادی در سایت هسته ای اصفهان

جلسه هم اندیشی بازگردانی اتباع در شهرستان بهارستان

صدای انفجار در اصفهان و تبریز | ادعای حمله اسرائیل به ایران، عراق و سوریه

فارس و صدا و سیما: تاسیسات هسته‌ای اصفهان در امنیت کامل هستند

(ویدئو) جزئیات جدید از شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان

شنیده شدن صدای نسبتا شدید در شرق اصفهان/ تاسیسات هسته‌ای در امنیت کامل است

تاسیسات هسته‌ای اصفهان در امنیت کامل قرار دارد

جزئیات جدید از انفجارها در آسمان اصفهان/ خبرگزاری مهر: سه ریزپرنده در آسمان اصفهان منهدم شد

واکنش فوری به ادعای رسانه‌های اسرائیلی درباره حمله به ایران

صدای انفجار در اصفهان و تبریز | ادعای حمله اسرائیل به ایران، عراق و سوریه| شورای امنیت ملی تشکیل جلسه داد

شنیده شدن صدای انفجار در اطراف شهر قهجاورستان اصفهان

پیشرفت صنعت تراشه چین در سایه تحریم‌ها؛ تولید 40 درصد رشد کرد

ابطال یا تأخیر پروازهای تعدادی از فرودگاه‌های کشور تا ساعت 10 صبح

شنیده‌شدن صدای انفجار در قهجاورستان اصفهان

ادعای حمله اسرائیل به برخی نقاط در ایران + جزئیات

خبر فوری: اخبار شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان / حمله اسرائیل صحت دارد؟

رادار ارتش در اصفهان هدف قرار گرفت؟ | اولین تصاویر از اصفهان بعد از شنیده شدن صدای انفجار + جزئیات جدید

صدای انفجار در اصفهان ناشی از انهدام ریزپرنده‌ها بود

توضیحات تکمیلی درباره انفجارها در آسمان اصفهان و تبریز

شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان و تبریز / انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو / چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور با موفقیت ساقط شده است / تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز

فوری| انفجار در مناطق مرکزی ایران | ادعای حمله سرائیل به ایران، عراق و سوریه

جزئیات جدید از شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان

جزئیات شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان

آخرین وضعیت اصفهان بعد از شنیده شدن انفجارهای شبانه را ببینید

شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان و تبریز / انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو / چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور با موفقیت ساقط شده است / تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز / ویدیوی وضعیت فعلی پایگاه شکاری اصفهان

فوری| انفجار تبریز، مناطق مرکزی ایران و ... | ادعای حمله اسرائیل به ایران، عراق و سوریه| شورای امنیت ملی تشکیل جلسه داد

تعلیق پرواز‌های تهران، اصفهان و شیراز