پیام سپاهان

آخرين مطالب

گرانترین NFTهایی که تا حالا به فروش رفته‌اند علمی

گرانترین NFTهایی که تا حالا به فروش رفته‌اند
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - مجله دیجی کالا / توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) دارایی‌های رمزنگاری شده منحصربه‌فردی هستند که عموماً برای نمایش هنر رمزنگاری و کلکسیون‌های دیجیتال استفاده می‌شوند. ظهور NFTها باعث شد تا برای سازندگان و سرمایه‌گذاران ارزش زیادی ایجاد شود. در این مقاله، نگاهی خواهیم داشت به برخی از گرانترین NFT ها که تا به امروز فروخته شده است، مانند اثر Beeple’s Everydays: The First 5000 Days با قیمت 69.3 میلیون دلار و دسته‌ای از آثار CryptoPunks با برچسب‌های قیمتی فوق‌العاده که در این لیست قرار گرفته‌اند.
NFT چیست؟
NFTها در سال 2021 با رشد تصاعدی روبرو شدند و ما شاهد آن بودیم که در این سال سرمایه‌گذاران برای خرید این توکن‌های غیرقابل تعویض هجوم آورده و رکوردهای قیمتی بالایی را برای خرید این توکن‌ها ثبت کردند. اما NFT چیست و چرا ارزشمند است؟
توکن غیرقابل تعویض یا به اختصار (NFT) توکنی است که بر روی یک بلاک‌چین برای نشان دادن یک دارایی منحصر به فرد ایجاد می‌شود که آن می‌تواند یک سند، اثر هنری، موسیقی یا حتی املاک و مستغلات باشد. یک NFT قابل تعویض نیست زیرا هر کدام از این توکن‌های غیرقابل تعویض دارای یک شناسه منحصر به فرد هستند.
حتی اگر دو NFT بسیار شبیه به هم باشند، قابل تعویض نیستند. بنابراین در حالی که یک بیت‌کوین برابر و قابل معامله با بیت‌کوین دیگری است، یک NFT از این قانون پیروی نمی‌کند. به همین دلیل است که از فناوری NFT برای اثبات اصالت و مالکیت یک اثر هنری در بلاک‌چین استفاده می‌شود. NFTها می‌توانند دارایی‌های دیجیتالی مانند آیتم‌های بازی‌های P2E (کسب درآمد از طریق بازی کردن) و یا قطعه زمینی در متاورس یا مواردی دیگر باشند.
چه چیزی باعث می‌شود یک NFT ارزشمند شود؟
ارزش NFT با عرضه و تقاضا در بازار تعریف می‌شود. زمانی که NFT از یک دارایی فیزیکی برای نمایش دادن آن در فضای مجازی ایجاد می‌شود، معمولاً ارزیابی آن آسان‌تر است. اما بیشتر NFTها فقط در بلاک‌چین ایجاد و در دنیای دیجیتالی وجود دارند.
هر مجموعه NFT منبع متفاوتی دارد و هر واحد NFT می‌تواند میزان عرضه متفاوتی داشته باشد. اما چندین عامل دیگر وجود دارد که می‌تواند تعیین کند که NFT چقدر ارزشمند است. به عنوان مثال، سری‌های عرضه شده محدود و انحصاری NFT ارزش بیشتری دارند. تیم موسس، همراه با هنرمندان و جامعه، همچنین می‌توانند بر تقاضای NFT تأثیر بگذارند.
به عبارت دیگر، ارزش یک NFT می‌تواند به خلق آن، ارزش آن در بازی‌های P2E یا صرفاً احساسات جامعه و بازار مرتبط باشد. موارد زیادی از پروژه‌های موفق NFT وجود دارد، اما موارد بیشتری نیز وجود دارد که شکست خورده‌اند. قبل از معامله یا سرمایه گذاری در NFTها مطمئن شوید که DYOR را انجام دهید (آگاهی یافتن نسبت به آن چه که قرار است انجام دهید) و در چیزی که توانایی از دست دادن آن را ندارید سرمایه‌گذاری نکنید.
در ادامه بیایید با هم به برخی از گران‌ترین NFT‌های فروخته شده تا ماه می 2022 نگاهی بیندازیم. قیمت‌های ذکر شده در زیر بر اساس زمان فروش است.
شماره 1: نام اثر Everydays: The First 5000 Days / قیمت فروخته شده 69.3 میلیون دلار

پیام سپاهان


Everydays: The First 5000 Days یک اثر هنری دیجیتال است که توسط مایک وینکلمن (Mike Winkelmann)، طراح گرافیک آمریکایی که به بیپل معروف است ایجاد شد. این NFT در فوریه 2021 به قیمت 69.3 میلیون دلار توسط متاکوان (Metakovan)، بنیانگذار و سرمایه‌گذار متاپرس (Metapurse) از طریق حراجی در کریستیز خریداری شد.
این NFT کلاژی از 5000 اثر هنری قبلی بیپل است. او از سال 2007، به مدت 13 سال روزانه یک تصویر را در اکانت اینستاگرام خود آپلود کرده است. آثار هنری «روزمره» او اغلب در مناظر پسا‌آخرالزمانی می‌گذرد و معمولاً تا حدودی با اخبار فعلی یا فرهنگ عامه ارتباط دارد. این کلاژ NFT را می‌توان نمایانگر پیشرفت بیپل به عنوان یک هنرمند دیجیتال در نظر گرفت.
شماره 2: نام اثر Clock / قیمت فروخته شده 52.7 میلیون دلار

پیام سپاهان


Clock که بخشی از مجموعه «سانسور شده» (Censored) مورات پاک، هنرمند ناشناس اما بسیار مطرح است، در فوریه سال 2022 به قیمت 16.953 اتر (52.7 میلیون دلار) فروخته شد. این اثر در واقع یک زمان‌شمار است و متن این توکن، نشان‌دهنده مدتی است که آسانژ (بنیان‌گذار ویکی‌لیکس) در زندان گذرانده است. این توکن توسط دائوی آسانژ (DAO متشکل از بیش از ده هزار مدافع جولیان آسانژ) خریداری شد و صد در صد از عواید فروش آن به بنیاد وو هالند که وظیفه دفاع از جولیان آسانژ را دارد، اهدا شد.
شماره 3: نام اثر HUMAN ONE / قیمت فروخته شده 28.9 میلیون دلار

پیام سپاهان


HUMAN ONE یکی دیگر از NFTهای شگفت‌انگیز است که توسط Beeple ساخته شده است. این اثر هنری منحصر به‌فرد اولین اثر هنری فیزیکی است که او ساخته و در نوامبر 2021 به همراه NFT همین اثر به قیمت 28.9 میلیون دلار در حراج کریستی به فروش رفت.
HUMAN ONE یک مجسمه متحرک سه‌بعدی با 4 صفحه نمایش دیجیتال است که در این صفحات نمایش تصاویری به نمایش گذاشته می‌شود که گویا یک فضانورد در حال پیاده‌روی در ساعات مختلف و در مکان‌های مختلف می‌باشد. آثار هنری ترکیبی، جاه‌طلبی‌های هنری Beeple را فراتر از قلمرو دیجیتال منعکس می‌کند.
شماره 4: نام اثر CryptoPunk #5822 / قیمت فروخته شده 23.7 میلیون دلار

پیام سپاهان


به عنوان یکی از اولین پروژه‌های معروف NFT، این کریپتوپانک‌های پیکسلی همچنان در فهرست گران‌ترین NFT‌های فروخته شده قرار دارند. CryptoPunk #5822 به قیمت 8000 ETH در فوریه 2022 به مدیر عامل یک استارت‌آپ فناوری بلاک‌چین فروخته شد. این اثر یکی از کمیاب‌ترین NFTها است و تنها 9 مورد از آن‌ها در کل مجموعه NFT کریپتوپانک‌ وجود دارد. چیزی که آن را فوق‌العاده خاص می‌کند این است که این اثر یکی از 333 کریپتوپانک موجود در دنیاست که دارای دستمال‌سر است.
شماره 5: نام اثر CryptoPunk #7523 / قیمت فروخته شده 11.75 میلیون دلار

پیام سپاهان


ارزشمندترین NFT بعدی نیز از خانواده CryptoPunks است. قبل از فروش اثر شماره 5822#، اثر هنری 7523# CryptoPunks گران‌ترین کریپتوپانک فروخته شده بود.
CryptoPunk #7523 در ساتبیز به قیمت 11.75 میلیون دلار در طول همه‌گیری کووید در ژوئن 2021 به حراج گذاشته شد. این اثر نه تنها بخشی از نسخه بسیار کمیاب از مجموعه “موجودات بیگانه” است، بلکه تنها موجود بیگانه‌ای در این مجموعه است که ماسک زده است، چیزی که خریدار این اثر در مورد این CryptoPunks خاص دوست داشت.
شماره 6: نام اثر TPunk #3442 / قیمت فروخته شده 10.50 میلیون دلار

پیام سپاهان


برخی افراد TPunks را نسخه Tron از CryptoPunks با چهره‌های پیکسلی آشنا می‌دانند که ویژگی‌های متفاوتی دارند. یکی از کمیاب‌ترین آن‌ها این 3442 TPunks با چهره جوکر است که در آگوست 2021 به قیمت 120 میلیون TRX به جاستین سان، مدیر عامل Tron فروخته شد. این اثر تا این لحظه گران‌ترین NFT ای است که در بلاک‌چین Tron فروخته شده است. با این حال، جاستین سان این اثر را نزد خود نگه نداشت و بلافاصله پس از خرید آن را به APENFT اهدا کرد.
شماره 7: نام اثر CryptoPunk #4156 / قیمت فروخته شده 10.26 میلیون دلار

پیام سپاهان


بله درست متوجه شدید، یکی دیگر از آثار CryptoPunk در میان گران‌ترین NFTها. اثر CryptoPunk #4156 یک میمون با دستمال سر آبی است. مالک قبلی آن شخصی با نام مستعار “Punk 4156” بود که NFT را با قیمت 1.25 میلیون دلار در فوریه 2021 خریداری کرد. با این حال، او NFT را به قیمت 10.26 میلیون دلار در دسامبر همان سال فروخت!
شماره 8: نام اثر CryptoPunk #5577 / قیمت فروخته شده 7.7 میلیون دلار

پیام سپاهان


در جایگاه شماره 8 لیست ما، CryptoPunk دیگری شبیه به میمون نشسته است، این بار با کلاه گاوچرانی. CryptoPunk #5577 در فوریه 2022 به قیمت 2501 ETH فروخته شد. اگرچه این خبر تأیید نشده است، اما بسیاری بر این باورند که خریدار رابرت لشنر، مدیر عامل Compound Finance بوده است که پس از خرید یک توییت “Yeehaw” را منتشر کرد.
شماره 9: نام اثر CryptoPunk #3100 / قیمت فروخته شده 7.58 میلیون دلار

پیام سپاهان


اثر CryptoPunk #3100 که در مارس 2021 با قیمت 7.58 میلیون دلار فروخته شد یکی از 9 پانک کمیاب از مجموعه “موجودات بیگانه” است که یک هدبند نیز دارد. از ماه می 2022، این پانک برای فروش با قیمت 35000 ETH در بازار لیست شده است. اگر روزی فروخته شود، بزرگترین رکورد فروش NFT در تاریخ CryptoPunks خواهد بود.
شماره 10: نام اثر CryptoPunk #7804 / قیمت فروخته شده 7.57 میلیون دلار

پیام سپاهان


اثر CryptoPunk #7804 ششمین CryptoPunk در لیست ما است. این اثر هم از مجموعه معروف “موجودات بیگانه” با پیپ و یک کلاه باحال و عینک آفتابی است. شماره #7804 متعلق به مدیر‌عامل شرکت نرم افزاری فیگما بود که با افتخار از آن به عنوان “مونالیزای دیجیتال” یاد می‌کرد. این NFT در مارس 2021 به قیمت 7.57 میلیون دلار فروخته شد.
از کجا می‌توان NFT خرید؟

پیام سپاهان


شما می‌توانید اولین NFT خود را در بازارهای مختلف NFT خریداری کنید. بسته به شبکه بلاک‌چین، برای خرید به یک کیف پول سازگار و ارزهای دیجیتال پشتیبانی شده در آن شبکه نیاز خواهید داشت. به عنوان مثال، قیمت‌های NFT در زنجیره هوشمند بایننس (BSC) تقریباً همیشه بر حسب BNB یا BUSD هستند، در حالی که NFT‌ها در بلاک چین اتریوم معمولاً از اتر (ETH) استفاده می‌کنند.
اگر NFTها را در بازار NFT بایننس خریداری می‌کنید، می‌توانید به سادگی وجوه خود را به Wallet Funding منتقل کنید. NFT مورد نظر را انتخاب کنید و روی [Buy Now] یا [Make Offer] کلیک کنید. می‌توانید راهنمای NFT Marketplace بایننس را برای جزئیات بیشتر بررسی کنید.
اگر به دنبال خرید NFT در بازارهای دیگر هستید، کیف پول‌های افزونه مرورگر مانند کیف پول بایننس‌چین و متامسک گزینه‌های خوبی هستند. پس از انتقال وجوه خود از صرافی به کیف پول خود، آن را به بازار NFT متصل کنید تا بتوانید شروع به خرید و فروش NFTهای خود کنید. فراموش نکنید که آدرس سایت مورد نظر خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که در وب‌سایت رسمی هستید. دقت داشته باشید اگر کیف پول خود را به وب‌سایت‌های جعلی یا مشکوک متصل کنید، ممکن است وجوه شما به سرقت برود.
توجه داشته باشید که صرافی و مارکت‌پلیس بایننس کابران با هویت ایرانی را در هر کجای دنیا تحریم کرده است و در صورت دور‌ زدن تحریم‌ها به هر نحوی تضمینی برای بازگشت پول شما نخواهد بود، مطالب فوق هم جنبه آموزشی برای کاربران دارد.
جمع‌بندی
شکی نیست که روز به روز بر محبوبیت NFTها افزوده می‌شود و این آثار به طور مداوم رکوردهای فروش بالایی را ثبت می‌کنند. در حالی که بیشتر این آثار جنبه کلکسیونی دارند ولی این روزها بر تعداد NFTهایی که قابلیت‌های کاربردی دارند نیز افزوده می‌شود. همانطور که NFTها بالغ می‌شوند، می‌توانیم انتظار داشته باشیم که پذیرش بیشتری را در قسمت NFTهای کاربردی نسبت به کلکسیون‌های دیجیتالی و احتمالاً حتی فروش بالاتر داشته باشیم.

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/361573/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان ایلام در سطح ملی

آغاز رقابت داوطلبان نوبت اول کنکور 1403 در رشته علوم تجربی

کیفیت هوای کلانشهر اصفهان ناسالم برای گروههای حساس

لغو پی در پی کنسرت‌ها در ایران/ وقتی وزارت ارشاد نمی‌تواند پای مجوز خودش بایستد (فیلم)

3200مترمربع از معابر روستای ابیانه سنگ‌فرش شد

خورو بیابانک بارانی‌ترین منطقه اصفهان

عشق زندگی می بخشد

منتظر پیکسل تبلت 2 گوگل نباشید!

ایمیل اشتباه اپل به مشتریان آیفون، خبرساز شد

به‌روزرسانی نسل بعدی Fallout 4 منتشر شد

آیا دکترین هسته‌ای ایران تغییر کرده است؟

دوربین مخفی از پشت پرده کمبود شیرخشک/ ویدئو

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

راه‌اندازی مجدد دبیرخانه «شهر اسلامی» در شهرداری اصفهان

مشارکت 256 نیروی راهداری استان اصفهان در عملیات راهداری بارش های اخیر

گام بلند شهرداری اصفهان در بودجه‌ریزی حوزه فناوری اطلاعات

حیدرآباد؛ اصفهانی نو در قلب هندوستان

نیاز به 6 هزار میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های پیشگیری از سیل در اصفهان

میراث‌فرهنگی اصفهان باید دوباره زنده شود

بررسی ابعاد سیاسی علامه سیدمحمد باقر درچه‌ای/ یک کنش‌گری سیاسی با شاگردپروری

تصویب بیش از 50 مصوبه برای توسعه شرق شهرستان اصفهان

برنامه سینماهای اصفهان امروز جمعه 7 اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت

آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار ویرا

برنامه پرواز‌های فرودگاه اصفهان در روز جمعه هفتم اردیبهشت 1403

موفقیت وشوکاران سپاهان در چین

دعوت هندبالیست های سپاهان به اردوهای تیم ملی

وضعیت قرمز هوا در دو ایستگاه اصفهان

چادگان؛ نگین گردشگری اصفهان

هوای روز جمعه اصفهان و کاشان آلوده است

اجرای 29 ویژه برنامه در منطقه 8 ویژه هفته فرهنگی اصفهان

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

داستانک/ انسان های بازنده

موجودات فضایی‌ بازی Exodus نژادهای متنوعی خواهند داشت

تلگرام با 15 قابلیت جدید نفس را در سینه واتساپ حبس کرد

اپل واچ سری X احتمالا از مادربرد با طراحی باریک‌تر استفاده خواهد کرد

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

اینفوگرافی/ 6 نشانه پنهان ابتلا به فرسودگی شغلی

ماجرای خاوری که در سیل اردستان زیر آب ماند

ضرورت توجه به سرمایه اجتماعی در تعامل مجلس و دولت/ وفاق و همدلی در اصفهان رو به ارتقا است

رفع نواقص پروژه بیمارستان بهارستان به خوبی پیش رفته است

اتخاذ بیش از 50 مصوبه برای حل مسائل و مشکلات شرق شهرستان اصفهان

نمایشگاهی از نیم قرن تلاش برای احیای جلفا

جریمه راننده پراید به سبک جرثقیل‌داران! + فیلم

50 مصوبه برای حل مشکلات شرق شهرستان اصفهان

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

ارتباط مغز و کامپیوتر؛ رقیب چینی تراشه نورالینک ایلان ماسک معرفی شد

گلکسی رینگ سامسونگ به هوش مصنوعی مجهز خواهد بود

سناتو آمریکایی خواستار جلوگیری از فروش تمام کالاها به هواوی شد