پیام سپاهان

آخرين مطالب

چرخ دوچرخه‌سواران با افزایش دلار نمی‌چرخد ورزشی

چرخ دوچرخه‌سواران با افزایش دلار نمی‌چرخد
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان- مهران اسماعیلی سودرجانی با اشاره به کسب مقام اول تیم دوچرخه‌سواری بزرگسالان سپاهان در کشور، اظهار کرد: از سال93 به‌طور جدی با تیم دوچرخه‌سواری سپاهان در دو رده جوانان و بررگسالان وارد لیگ کشور شدم، تیم جوانان همگی بومی هستند و نایب قهرمان لیگ جوانان کشور شدند.

وی افزود: در تیم بزرگسالان سپاهان بیش از 60 درصد رکابزن بومی در اختیار داریم که در بخش پیست بر سکوی نخست و در بخش جاده جایگاه دوم را به خود اختصاص دادند.

بازیکن سابق تیم ملی دوچرخه‌سواری، قهرمانی تیم سپاهان در لیگ را با اهمیت دانست و گفت: حدود 13 تیم در لیگ برتر حضور دارند که هر سال یک یا دو تیم اضافه یا حذف می‌شوند، اما سپاهان هرسال در بخش پیست بر سکوی قهرمانی ایستاده است. این موضوع در حالی اتفاق افتاده که اصفهان هیچ پیست اختصاصی ندارد، بنابراین دستاورد بزرگی است.

اسماعیلی سودرجانی اضافه کرد: تیم سپاهان هرسال در فدراسیون جهانی ثبت نام می‌کند و می‌تواند به‌صورت کنتیننتال در مسابقات جهانی شرکت کند، اما سال 2022 به سبب شرایط شیوع ویروس کرونا نتوانستیم جز ثبت‌نامی فدراسیون باشیم.

 وی در خصوص شرایط و سطح کیفی لیگ دوچرخه‌سواری کشور، توضیح داد: سطح کیفی لیگ افت داشته که 90 درصد  به خاطر رشد نرخ دلار است، چرا که  بازیکن نمی‌تواند از لوازم یدکی خوبی استفاده کند.

سرمربی تیم دوچرخه‌سواری سپاهان تاکید کرد: از صفر تا 100 ورزش دوچرخه‌سواری را محصولات خارجی تشکیل می‌دهند؛ از دوچرخه و وسائل مربوطه تا لباس و ابزار، پس به نوعی این ورزش به دلار وابسته است و بسیاری از دوچرخه‌سواران به سبب گرانی موجود این رشته را کنار گذاشتند.

اسماعیلی سودرجانی ادامه داد:  امیدواریم دولت با حمایت و نظارت بتواند به این رشته کمک کند. اخیراَ یک شرکت داخلی شروع به تولید لباس کرده است، دوست داریم شرکت‌های بزرگ در رشته دوچرخه‌سرمایه‌گذاری کرده تا به پیشرفت و توسعه این رشته کمک کنند.

وی اضافه کرد: امیدوارم بتوانیم در بخش دوچرخه‌سواری بانوان نیز فعالیت خود را گسترش داده و با توسعه ورزش بانوان، تیم‌های دوچرخه‌سواری را در بخش‌های مختلف رونق بدهیم.

بازیکن سابق تیم ملی دوچرخه‌سواری در خصوص شرایط تیم ملی خاطرنشان کرد: تغییر و تحولاتی در فدراسیون اتفاق افتاده و "علیرضا حقی"، به‌عنوان یکی از ورزشکاران حرفه‌ای و قوی کار خود را به طور علمی در مقام سرمربی شروع کرده است. امیدواریم این انتخاب که از بطن جامعه ورزشی این رشته است، شرایط به خوبی را برای تیم رقم بزند.

اسماعیلی سودرجانی از دعوت مهدی و نیما ناطقی، محمد گنج خانلو، میرصمد پورسیدی، بهنام خلیلی خسروشاهی، محمداسماعیل چایچی، امیرحسین جمشیدیان و کیارش نادری به اردوی تیم ملی دوچرخه‌سواری بخش جاده و نیمه استقامت خبر داد و گفت: حدود هفت نفر از ملی‌پوشان دوچرخه سواری، از رکاب‌زنان تیم سپاهان هستند. همچنین محمد دانشور و احمد نصرآبادی نیز در اردوی تیم ملی دوچرخه‌سواری بخش سرعت حضور دارند. این رکاب‌زنان هر سال در مسابقات آسیایی صاحب مدال بودند که البته دور قبل در جاکارتا به سبب برخی شرایط و بدشانسی‌ها نتوانستیم به مدال برسیم.

وی به مسئولان فدراسیون پیشنهاد کرد: فدراسیون علم روز را ضمیمه تیم ملی کرده و با کادر و کمیته فنی قوی امیدواریم بتوانیم آینده خوبی برای این رشته رقم بزنیم. باید توجه کنیم که کمیته فنی تیم ملی از نسل جوان و به روز باشند تا رکاب زنان بتوانند به‌طور علمی تمرین کنند.

سرمربی فلاورجانی سپاهان، این باشگاه را یکی از حامیان ورزش اصفهان دانست که تنها بر فوتبال تمرکز ندارد و از سایر باشگاه‌ها خواست که با حمایت‌های خود به توسعه دوچرخه‌سواری به‌عنوان یکی از رشته‌های علمی و همگانی که می‌تواند در سلامت جامعه موثر باشد، کمک کنند.

اسماعیلی سودرجانی با گلایه از سکان‌داران سابق هیئت دوچرخه‌سواری استان اصفهان بیان کرد:ومتاسفانه برخی از مسئولان اسبق با سنگ‌اندازی‌ها مانع رونق دوچرخه‌سواری در استان هستند و امیدواریم با همراهی همگان قطار در حرکت این ورزش را به مقصد برسانیم.

وی در خصوص برنامه مسابقات پیش‌رو تیم ملی دوچرخه‌سواری، توضیح داد: مسابقات قهرمانی آسیا در بخش پیست -هند را در پیش داریم که اردوهای آن در حال برگزاری است، همچنین مسابقات قهرمانی آسیا در بخش جاده نیز در کشور ازبکستان به زودی برگزار خواهد شد.

سرمربی تیم دوچرخه‌سواری سپاهان ادامه  داد: بازی‌های آسیایی یکی دیگر از مسابقات مهم پیش‌روی ما است که شهریورماه در گوانجو، چین برگزار خواهد شد، امیدواریم بازیکنان خوب سپاهان نیز در آن حضور داشته باشند.

اسماعیلی سودرجانی با اشاره به چالش‌ها و موانع موجود در مسیر دوچرخه‌سواری ایران، بیان کرد: بزرگ‌ترین مانع سر راه ورزش دوچرخه‌سواری، تهیه سخت لوازم مورد نیاز است، مورد دیگر بالارفتن هزینه‌های سفرها است که باعث کاهش حضور در مسابقات می‌شود و همچنین کمبود مسابقه که بزرگ‌ترین معضل ورزشکاران ملی‌پوش است، در حالی که باید با مسابقات زیاد، تجربه و تمرین بازیکنان بالا رود.

وی ادامه داد: بهترین راهکار برای حل موانع موجود در ورزش دوچرخه‌سواری، جذب اسپانسر برای تیم ملی و تقویت باشگاه‌ها برای حمایت از ورزشکاران است. همچنین اعزام مربیان برای کسب تجربه از بهترین مربیان خارجی تاثیر مستقیمی بر رشد تیم ملی دارد.

اسماعیلی سودرجانی اظهار کرد: سطح کیفی کلاس‌های آموزشی که برگزار می‌شود، تعریف چندانی ندارد و متاسفانه صرفا جنبه مدرک‌گرایی دارد. این‌ نحوه برگزاری کلاس هیچ تاثیری بر ورزش حرفه‌ای قهرمانی ندارد و شاید بتواند در سطح عمومی اطلاعات همگانی را بالا ببرد. بهترین راه فرستادن گزینشی مربیان داخلی به دوره‌های آموزشی در خارج از کشور است.

ملی‌پوش سابق تیم دوچرخه‌سواری در خصوص اقدامات لازم فدراسیون برای ارتقا دوچرخه‌سواری، خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات مهمی که فدراسیون باید انجام دهد، ساخت پیست‌های حرفه‌ای و خوب در شهرهای مختلف است. همچنین باید دوچرخه‌های پیست با کیفیت وارد کرده و در اختیار هیئت‌های استانی قرار دهند تا ورزشکاران حرفه‌ای بهتری تربیت شوند.

اسماعیلی سودرجانی اضافه کرد: فدراسیون باید اقداماتی را برای جلب باشگاه‌ها و شرکت‌ها و تیم‌داری آن‌ها در لیگ دوچرخه‌سواری انجام دهد و در کنار آن با تیم‌ها و باشگاه‌های موجود نیز تعامل کرده و نگاه حمایتی خود را از آن‌ها برندارد.

وی وضعیت قراردادهای رکاب‌زنان را نامطلوب ارزیابی کرد و گفت: با وجود اینکه دوچرخه‌سواری بیشترین میزان مصرف انرژی را در میان ورزش‌ها دارد، اما قراردادهای خوبی با ورزشکاران بسته نشده و نمی‌تواند هزینه آن‌ها را جبران کند.

سرمربی تیم دوچرخه‌سواری سپاهان در پایان خاطر نشان کرد: دوچرخه‌سواری یک وزش المپیکی است که اگر مورد توجه مسئولین قرار گیرد، شانس کسب مدال را داریم، همان‌طور که سابقه کسب مدال در بازی‌های آسیایی را داریم.

  اردوی تیم ملی دوچرخه سواری ایران برای حضور در مسابقات قهرمانی جاده و مسابقات بین‌المللی ترکیه تا ششم اسفندماه سال جاری با حضور پنج رکاب زن سپاهان در تهران برگزار خواهد شد

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/354496/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تکریم و سپاسگزاری استاندار و مدیرکل بنیاد مازندران از والدین معزز شهیدان والامقام سروی

بنیاد باید به نهاد راهبردی و مطالبه‌گر تبدیل شود

برنامه پرواز‌های فرودگاه اصفهان در روز پنجشنبه ششم اردیبهشت 1403

اعتبار 350 میلیارد ریالی برای افزایش ایمنی تردد شهروندان در منطقه 7 اصفهان

«تشریفات ساده»، تلفیقی از تئاتر و سینما

تو که با عاشقان درد آشنایی

صحبت های دادستان کل کشور درباره اجرای طرح نور

برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز 6 اردیبهشت 1403 + جدول

قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز 6 اردیبهشت 1403+ جدول

برگزاری نمایشگاه گل و گیاه در اصفهان

هفته‌ فرهنگی اصفهان فرصتی برای معرفی هنرمندان و اندیشمندان است

برنامه سینماهای اصفهان امروز پنجشنبه 6 اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت

زمان‌بندی 575 پروژه فعال در شهر اصفهان انجام شد

«حق‌شناس» مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان شد

گلکسی زد فلیپ 5 از یک قابلیت هوش مصنوعی One UI 6.1 محروم است

سرمقاله وطن امروز/ حزب‌الله و تعبیر مقاومت هوشمند

سرمقاله خراسان/ فناوری ایرانی ، پیشران دیپلماسی اقتصادی

سرمقاله فرهیختگان/ ضرورت ترویج گفتمان مقاومت برای خانواده دانشگاه آزاد

سرمقاله شرق/ محیط زیست به‌مثابه تمام دولت

سرمقاله اعتماد/ پدیده‌های اجتماعی و جبر مستقیم

سرمقاله ایران/ تجویز اصولی در برابر آدرس غلطِ «ان‌شاءالله خیرخواهان» چیست؟

سرمقاله دنیای اقتصاد/ انتخابات آمریکا؛ روشنی‌ها و ابهام‌ها

سرمقاله تعادل/ تصویرسازی مطالبات کارگران

سرمقاله همشهری/ نگاه ویژه رهبرمعظم انقلاب به فرهنگ کار

خدایا زندگی رو زیر و رو کن

اینترنت برای کنکور امسال قطع نمی‌شود؟

سرمقاله کیهان/ اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است

در سال 1403 نه منتظر کاهش قیمت ارز باشید، نه کاهش نرخ تورم

ربودن کودک 4 ساله از مقابل چشمان مادرش

منتظر پیکسل تبلت 2 گوگل نباشید

حادثه تلخی که برای یک اتوبوس در اصفهان رخ داد

سیلاب برای قطار تهران-گرگان دردسرساز شد

7 تا از ارزان‌ترین کشورها برای خرید طلا را بشناسید

ویدیو/ افتتاح زورخانه در منطقه ده ونک تهران

کاشان، عروس خانه‌های تاریخی ایران (فیلم)

اگر از تبلیغات داخل سیستم عامل متنفرید ویندوز 11 را آپدیت نکنید!

ترفند متفاوت آدم ربایان به دام انداختن مردم

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

270 کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی در نایین معدوم شد

انهدام باند سرقت مسلحانه در اصفهان

توقیف 11 میلیارد ریال کالای قاچاق در نایین

فیلم| امدادرسانی هلال‌احمر نایین در روستای مغار اردستان

فیلم| بارش برف در ارتفاعات سمیرم

رقابت بیش از 64 هزار و 719 داوطلب استان اصفهان در نوبت اول آزمون سراسری 1403

معرفی برگزیدگان رویداد مدیریت مصرف آب در صنعت نساجی

17 گروه ارزیاب خسارت سیل اصفهان را برآورد می‌کنند

دکلمه زیبای خسرو شکیبایی

تعداد کاربران فعال اسپاتیفای 19 درصد رشد کرد

هوش مصنوعی شیطانی هم ساخته شد!