پیام سپاهان

آخرين مطالب

مقایسه گلکسی S21 و گلکسی S21 FE؛ تفاوت در چیست؟ علمی

مقایسه گلکسی S21 و گلکسی S21 FE؛ تفاوت در چیست؟
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - زومیت / در این مقاله، دو گوشی هوشمند گلکسی S21 و گلکسی S21 Fe سامسونگ را مقایسه و به تفاوت‌های این دو محصول اشاره خواهیم کرد.
سرانجام پس از مدت‌ها شایعه و گزارش، سامسونگ گلکسی S21 Fe را رسماً معرفی کرد. سال گذشته، این شرکت گلکسی S20 Fe، گوشی پرچم‌دار با مشخصات معقول خود را با قیمت 699 دلار به‌ بازار عرضه کرد. این محصول با‌توجه به قیمتش، جایگزینی مناسب برای مدل‌های گلکسی اس 20 و نوت 20 بود؛ به‌همین‌دلیل، فروش رضایت‌بخشی نیز تجربه کرد.
بدین‌ترتیب، جای تعجب نیست که سامسونگ گلکسی S21 Fe را نیز معرفی و روانه‌ی بازار کند؛ البته نکته‌ی مهم این است که مدل پایه‌ی گلکسی اس 21 اکنون با قیمت 799 دلار دردسترس خریداران قرار گرفته که از مدل قبلی خود 200 دلار ارزان‌تر است.
گلکسی S21 Fe بین مدل پایه‌ی گلکسی اس 21 (با قیمت 799 دلار) و گوشی میان‌رده‌ی گلکسی A52 5G (با قیمت 499 دلار) قرار می‌گیرد. گلکسی S21 Fe نیز با قیمت 699 دلار عرضه شده است. اگرچه قیمت این محصول فقط 100 دلار از مدل پایه‌ی گلکسی اس 21 کم‌تر است، سامسونگ همچنان به قیمت نسل قبلی این محصول پایبند مانده است.
حال قصد داریم در این مقاله، گلکسی S21 را با گلکسی S21 Fe مقایسه کنیم تا ببینیم تفاوت این دو مدل در چیست.
امکانات، طراحی و نمایشگر
هر دو گوشی گلکسی اس 21 و S21 Fe ازنظر ظاهری شباهت زیادی به یکدیگر دارند؛ اما تفاوت‌هایی نیز بین آن‌ها وجود دارد. گلکسی S21 Fe قیمت ارزان‌تری دارد؛ بنابراین، کیفیت مواد به‌کاررفته در ساخت آن درمقایسه‌با مدل استاندارد گلکسی اس 21 نسبتاً کمتر است.
بدنه‌ی پشتی S21 Fe از جنس پلی‌کربنات است؛ ولی گلکسی اس 21 از بدنه‌ی شیشه‌ای بهره می‌برد. اگرچه شیشه درمقایسه‌با پلاستیک قیمت بیشتری دارد و باعث می‌شود حس بهتری از در دست‌گرفتن آن به کاربر القا می‌شود، پلاستیک نیز مزایایی مثل مقاومت دربرابر شکستن دارد. علاوه‌براین، هر دو گوشی از فریم فلزی بهره می‌برند.
سامسونگ ماژول دوربین گلکسی اس 21 را به‌گونه‌ای طراحی کرده است که به‌خوبی با قاب دستگاه ترکیب شود و لبه‌ای یک‌تکه را ایجاد کند. گلکسی S21 Fe نیز از این زبان طراحی پیروی می‌کند و تقریباً شبیه برادر بزرگ‌تر خود، یعنی گلکسی اس 21 است.

پیام سپاهان

نکته‌ی دیگر اینکه گلکسی S21 Fe در رنگ‌های گرافیکی، سفید، زیتونی و اسطوخودوس و گلکسی اس 21 در رنگ بنفش فانتون، صورتی فانتوم، سفید فانتوم و خاکستری فانتوم به بازار عرضه شد.
گلکسی اس 21 از نمایشگر 6٫5 اینچی امولد با وضوح Full HD پلاس و نرخ نوسازی متغییر بهره می‌برد. صفحه‌نمایش این گوشی می‌تواند تا نرخ 48 هرتز کاهش یابد یا درصورت نیاز به 120 هرتز برسد. علاوه‌براین، می‌توانید نمایشگر را روی فرکانس 60 هرتز قفل کنید تا در مصرف باتری صرفه‌جویی شود.
نکته‌ی دیگر اینکه حسگر اثرانگشت زیرنمایشگر گلکسی اس 21 از نوع اولتراسونیک و حسگر اثرانگشت زیرنمایشگر S21 Fe از نوع اپتیکال است. بنابراین، عملکرد این حسگر احتمالاً در مدل استاندارد، یعنی اس 21 بهتر است.
شایان ذکر است که گلکسی اس 21 و گلکسی S21 FE هر دو از گواهی IP68 بهره می‌برند و این یعنی دربرابر نفوذ آب‌ و گردوغبار مقاوم‌اند.

پیام سپاهان

دوربین
در گلکسی S21 Fe، سامسونگ دوربین جلو را اولویت قرار داده و از دوربین 32 مگاپیکسلی استفاده کرده است. در بخش پشتی این محصول، دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی و دوربین فوق‌عریض 12 مگاپیکسلی و دوربین 8 مگاپیکسلی تله‌فوتو با قابلیت بزرگ‌نمایی اپتیکال سه‌برابری تعبیه شده است. دوربین تله‌فوتو S21 Fe درمقایسه‌با دوربین تله‌فوتو گلکسی اس 21 وضوح کمتری دارد؛ اما سطح بزرگ‌نمایی آن شبیه برادر بزرگ‌ترش است.

پیام سپاهان

درمقابل، گلکسی اس 21 از سه دوربین پشتی بهره می‌برد: دوربین 12 مگاپیکسلی عریض و دوربین 12 مگاپیکسلی فوق‌عریض و دوربین تله‌فوتو 64 مگاپکیسلی با قابلیت بزرگ‌نمایی اپتیکال سه‌برابری. اگر عکاسی روی گوشی‌های هوشمند برایتان اهمیت زیادی دارد، گلکسی اس 21 معمولی گزینه‌ی بهتری برایتان خواهد بود.
دوربین اصلی گلکسی اس 21 امکان فیلم‌برداری با کیفیت 8K و نرخ 24 فریم‌برثانیه را ارائه می‌دهد؛ ولی نهایت کیفیت دوربین اصلی گلکسی S1 Fe معادل 4K با نرخ 30 تا 60 فریم‌برثانیه است. بدین‌ترتیب، مدل ارزان‌قیمت‌تر از قابلیت فیلم‌برداری 8K بی‌بهره است.
عملکرد
در اینجا، شاهد برابری ویژگی‌ها بین گلکسی اس 21 و گلکسی S21 Fe هستیم. مدل استاندارد گلکسی اس 21 از تراشه‌ی اسنپدراگون 888 کوالکام و 8 گیگابایت حافظه‌ی رم بهره می‌برد. گلکسی S21 Fe نیز به همین پردازنده مجهز شده؛ اما سامسونگ حافظه‌ی رم مدل پایه‌ی این محصول را به 6 گیگابایت کاهش داده است.

پیام سپاهان

گلکسی S21 Fe در دو مدل با حافظه‌ی ذخیره‌سازی 128 و 256 گیگابایت عرضه می‌شود. گلکسی اس 21 نیز در مدل 128 و 256 گیگابایتی دردسترس خریداران قرار گرفته است. ناگفته نمانمد هیچ‌کدام از این دو گوشی از کارت حافظه‌ی میکرو اس‌دی پیشتیبانی نمی‌کنند.
عمر باتری و شارژ
یکی از زمینه‌هایی که گلکسی S21 Fe واقعا می‌تواند در آن عملکرد بهتری از گلکسی اس 21 عملکرد ارائه دهد، عمر باتری است. اس 21 معمولی با باتری 4،000 میلی‌آمپرساعتی عرضه شده است و در حالتی که نمایشگر روی فرکانس 60 هرتز قفل شده باشد، با هر بار شارژ می‌توان حدوداً 10 ساعت با آن کار کرد. این مدت‌زمان درمقایسه‌با عملکرد باتری سایر گوشی‌های هم‌رده کوتاه‌تر است.

پیام سپاهان

برترین گوشی‌های هوشمند از نظر عمرباتری با هر بار شارژ تا 11 ساعت دوام می‌آورند. ازآنجاکه گلکسی S21 Fe از باتری 4،500 میلی‌آمپرساعتی بهره می‌برد، امید می‌رود که عمر باتری بهتری از گلکسی اس 21 ارائه دهد.
سری گلکسی اس 21 بدون شارژر فروخته می‌شود؛ زیرا سامسونگ باردیگر همان روند اپل را دنبال کرده است. حداکثر توان شارژ گلکسی اس 21 معادل 25 وات است. گلکسی S21 Fe نیز از شارژ سریع 25 وات سیمی و شارژ بی‌سیم 15 وات پشتیبانی می‌کند.
چشم‌انداز

پیام سپاهان

همه‌ی نکات اشاره‌شده ما را به چند نتیجه می‌رساند. گلکسی S21 Fe با قیمت 699 دلار عرضه می‌شود؛ رده‌ی قیمتی که مدل‌های زیادی از گوشی‌های سامسونگ در آن قرار دارند و این مشکلی است که درحال‌حاضر، با گسترش تعداد مدل‌های جدید سری گلکسی A با آن مواجه هستیم.

پیام سپاهان

معرفی گلکسی S21 Fe بیش‌ از آنکه راه‌حلی ارائه کند، باعث شده است سؤالاتی در ذهن ایجاد شود. در‌واقع، به‌نظر می‌رسد S21 Fe دستگاهی است که کسی تقاضای تولید آن را نداشته است اما ظاهراً امسال نیز به یک مدل FE نیاز داشتیم؛ چراکه این محصول روشی مقرون‌به‌صرفه‌تر برای استفاده از خانواده‌ی پرچم‌داران سری گلکسی اس سامسونگ است. درادامه، می‌توانید جدول مقایسه‌‌ی مشخصات گلکسی اس 21 و گلکسی S21 Fe را مشاهده کنید.

پیام سپاهان

پیام سپاهان

پیام سپاهان

پیام سپاهان

پیام سپاهان

پیام سپاهان

پیام سپاهان

پیام سپاهان

پیام سپاهان

پیام سپاهان

پیام سپاهان

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/351791/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

هوای اصفهان و 6 شهر مجاور سالم است/کاشان بر مدار نارنجی آلودگی

آغاز رقابت 64 هزار و 719 داوطلب در استان اصفهان

هوای اصفهان و 5 شهر مجاور سالم است/کاشان بر مدار نارنجی آلودگی

پیش‌بینی 300 عنوان برنامه برای کنگره ملی شهدای کاشان

دو گوشی قدیمی به پایان چرخه عمر رسیدند و دیگر آپدیت نمی‌شوند

استفاده هکرها از دستگاه‌های سیسکو برای جاسوسی

سرمقاله آفرینش/ از دست رفتن سرمایه های مردم در طرح های بی بازده

غزه‌ای‌ها زیر آوار گرسنگی

بازیگر زیاده‌طلب منطقه

هوای اصفهان در شرایط پاک قرار دارد

حضور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان در برنامه زنده صبح عالی

آغاز نوبت اول آزمون سراسری در اصفهان

خواهر لاتین‌تبار اصفهان؛ شهر میادین و دروازه دنیای جدید

واکنش مداخله جویانه آمریکا به صدور حکم بدوی برای خواننده رپ زیرزمینی | ادعای مقام آمریکایی برای اعمال فشار بر ایران

سفر منطقه‌ای استاندار اصفهان به شرق شهرستان اصفهان

دکلمه خوانی زیبا با صدای خسرو شکیبایی

واتس‌اپ به ارسال پیام به شماره‌های ذخیره نشده و ورود با فیس‌آی‌دی مجهز می‌شود

کیهان مطرح کرد: اصلاح‌طلبان در کنار دلالان و رانت جویان

ادب از که آموختی؟... از روزنامه اعتماد!

89 درصد فقرا از شاغلین سابق و امروز هستند/ ماجرای تحمیل ایمان با زور را کنار بگذارید

تکریم و سپاسگزاری استاندار و مدیرکل بنیاد مازندران از والدین معزز شهیدان والامقام سروی

بنیاد باید به نهاد راهبردی و مطالبه‌گر تبدیل شود

برنامه پرواز‌های فرودگاه اصفهان در روز پنجشنبه ششم اردیبهشت 1403

اعتبار 350 میلیارد ریالی برای افزایش ایمنی تردد شهروندان در منطقه 7 اصفهان

«تشریفات ساده»، تلفیقی از تئاتر و سینما

تو که با عاشقان درد آشنایی

صحبت های دادستان کل کشور درباره اجرای طرح نور

برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز 6 اردیبهشت 1403 + جدول

قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز 6 اردیبهشت 1403+ جدول

برگزاری نمایشگاه گل و گیاه در اصفهان

هفته‌ فرهنگی اصفهان فرصتی برای معرفی هنرمندان و اندیشمندان است

برنامه سینماهای اصفهان امروز پنجشنبه 6 اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت

زمان‌بندی 575 پروژه فعال در شهر اصفهان انجام شد

«حق‌شناس» مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان شد

گلکسی زد فلیپ 5 از یک قابلیت هوش مصنوعی One UI 6.1 محروم است

سرمقاله وطن امروز/ حزب‌الله و تعبیر مقاومت هوشمند

سرمقاله خراسان/ فناوری ایرانی ، پیشران دیپلماسی اقتصادی

سرمقاله فرهیختگان/ ضرورت ترویج گفتمان مقاومت برای خانواده دانشگاه آزاد

سرمقاله شرق/ محیط زیست به‌مثابه تمام دولت

سرمقاله اعتماد/ پدیده‌های اجتماعی و جبر مستقیم

سرمقاله ایران/ تجویز اصولی در برابر آدرس غلطِ «ان‌شاءالله خیرخواهان» چیست؟

سرمقاله دنیای اقتصاد/ انتخابات آمریکا؛ روشنی‌ها و ابهام‌ها

سرمقاله تعادل/ تصویرسازی مطالبات کارگران

سرمقاله همشهری/ نگاه ویژه رهبرمعظم انقلاب به فرهنگ کار

خدایا زندگی رو زیر و رو کن

اینترنت برای کنکور امسال قطع نمی‌شود؟

سرمقاله کیهان/ اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است

در سال 1403 نه منتظر کاهش قیمت ارز باشید، نه کاهش نرخ تورم

ربودن کودک 4 ساله از مقابل چشمان مادرش

منتظر پیکسل تبلت 2 گوگل نباشید