پیام سپاهان

آخرين مطالب

از ارائه محصولات تجاری‌سازی شده تا دستاوردهای حوزه علوم انسانی اقتصادی

از ارائه محصولات تجاری‌سازی شده تا دستاوردهای حوزه علوم انسانی
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان- «نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای جهاد دانشگاهی 1400» با هدف معرفی و آشنایی بیشتر مدیران اجرایی و صنایع بزرگ با توانمندی این نهاد، از پنجم تا نهم دی در تهران برگزار شد. پژوهشکده‌ها و واحدهای مختلف جهاد دانشگاهی در سراسر کشور با نمایشِ دستاوردها و پژوهش‌ها و مطالعات خود در این نمایشگاه، به نوعی به مدیران حوزه‌های مختلف اجرایی در دولت اعلام آمادگی کرده‌اند که جهاددانشگاهی به‌عنوان نهادی فرابخشی و یک بازوی دانش‌بنیان و فناور می‌تواند با دریافت مأموریت‌ در حل معضلات و مسائل کشور نقش‌آفرینی مناسبی ایفا کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی، وزیر نفت، وزیر کشور،‌ وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، وزیر بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی، وزیر آموزش و پرورش، جمعی از معاونین رئیس جمهور، رؤسای دانشگاه‌ها،‌ نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مقامات کشوری و لشگری از این نمایشگاه بازدید کردند و زمینه‌ای برای شناساندن بهتر فعالیت‌های جهاد دانشگاهی فراهم شد.

جهاد دانشگاهی اصفهان نیز با دو واحد اصفهان و صنعتی اصفهان در این نمایشگاه حاضر شد و دستاوردهای این دو واحد در معرض دید عموم قرار گرفت.

مرتضی تیموری، رئیس جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای جهاد دانشگاهی را تجلی تکیه بر توان داخلی و ایمان به خلاقیت و نوآوری نخبگان کشور دانست و ابراز امیدواری کرد که این نمایشگاه باعث ایجاد شور و نشاط مضاعف برای توسعه علوم در جهاد دانشگاهی شود و از سویی دیگر الگویی برای سایر شرکت‌های دانش بنیان باشد تا فعالیت‌های خود را توسعه دهند و کشور را سرامد کشورهای منطقه سازند.

وی در خصوص دستاوردهای جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان که در نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای جهاد دانشگاهی در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفت، اظهار کرد: چهار محصول تجاری سازی شده همراه با یک محصول فناورانه در این نمایشگاه عرضه شد که محصولات تجاری سازی شده، شامل «مواد فسفاته کاری»، «اپوکسی رزین سنگ»، «جلادهنده» و « زیررنگ» است.

تیموری در توضیح این محصولات گفت: مواد فسفاته کاری در کشش فلز استفاده می‌شود. تمام صنایعی که فلز را برای تغییر شکل تحت کشش قرار می‌دهند نیاز به فسفاته کاری دارند و از این مواد می‌توانند استفاده کنند. این محصول که تاکنون 100 تن از آن با دانش بومی در جهاد دانشگاهی صنعتی اصفهان تولید کرده‌ایم، قرار است به بزرگ‌ترین تولید کننده مخازن گاز در خاورمیانه صادر شود.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان ادامه داد: دیگر محصول تجاری سازی شده ما اپکسی رزین سنگ است. این محصول بعد از برش سنگ استفاده می‌شود، چراکه بعد از برش سنگ در آن خلل و فرج و ترک‌هایی ایجاد می‌شود که لازم است با موادی ترکیب کنند. 

تیموری اضافه کرد: محصول دیگر زیررنگ است. این محصول در صنایعی مانند خودرو که لازم است فلز رنگ شود، استفاده می‌شود. محصول چهارم نیز براق کننده یا جلادهنده فلز است. زمانی که فلز در فرایند به اشکال مختلف تغییر شکل پیدا می‌کند و حرارت می‌بیند جلای خود را از دست می‌دهد که نیاز به براق شدن دارد. 

وی مهم‌ترین دستاورد جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان را استحصال نیکل و کبالت از مواد معدنی اعلام کرد و گفت: نیکل و کبالت دو فلز استراتژیک و درصدر فلزات تحریمی کشور قرار دارند که در صنایع دفاعی و غیر دفاعی استفاده می‌شود. با توجه به معادنی از این دو فلز که در کشور داریم، تدوین دانش فنی و ایجاد پایلوت نیمه صنعتی تولید نیکل و کبالت از مواد معدنی را از مهر سال گذشته آغاز  کرده‌ایم.

تیموری با تأکید براینکه این دانش فنی برای اولین بار در کشور ایجاد شده است، ابراز امیدواری کرد با فراخوان از بخش خصوصی و همکاری بخش معدنی و وزارت صمت کارخانه‌ای در مقیاس صنعتی وسیع ایجاد شود و بزودی شاهد آغاز عملیات استحصال این دو فلز باشیم و کشور را از واردات این دو فلز استراتژیک بی‌نیاز کنیم.

مهدی ژیان‌پور، رئیس جهاد دانشگاهی واحد اصفهان نیز با بیان اینکه واحدهای مختلف جهاد دانشگاهی سراسر کشور متناسب با نوع فعالیت‌های خود در نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای جهاد دانشگاهی حضور داشتند، اظهار کرد: در این نمایشگاه تلاش شده بود دستاوردهای شاخص ارائه شود تا مدیران اجرایی از فعالیت‌های انجام شده در جهاد دانشگاهی مطلع شوند.

وی افزود: بر همین اساس واحد اصفهان نیز متناسب با فعالیت‌های خود، دستاوردهای شاخصی در حوزه علوم انسانی ارائه کرد. ارائه چند جلد کتاب‌ منتشر شده در بخش انتشارات جهاد دانشگاهی، اقدامات شاخص در حوزه علوم انسانی، نشان ثبت شده «پژوهش کاوی»، چند دستاورد شاخص حوزه اشتغال و ... از جمله مواردی است که در این نمایشگاه ارائه شد.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد اصفهان برگزاری نمایشگاه را فرصتی برای شناسایی بیشتر جهاد دانشگاهی و ارائه توانمندی‌های این نهاد اعلام کرد و گفت: یکی از مشخصات اصلی این نمایشگاه توجه به شیوه ارائه بود. در این نمایشگاه جهاد به‌عنوان یک پیکره کلی نمایش داده شد و توجه مدیران اجرایی به سمت فعالیت‌های انجام شده در جهاد معطوف شد که دستاورد بزرگی است.

ژیان‌پور با اشاره به دو ویژگی خاص جهاد دانشگاهی، توضیح داد: جهاد دانشگاهی از یک سو متعلق به کل نظام و از سویی دیگر رابط دانشگاه و صنعت و جامعه است که با این نمایشگاه توانمندی‌های آن در معرض دید قرار گرفت. 

وی حضور اعضای جهاد دانشگاهی در این نمایشگاه را فرصتی برای افزایش حس تعلق آنها دانست و گفت: این نمایشگاه همچون یک میانبر اطلاعاتی خوب برای اهالی جهاددانشگاهی بود که به مناسبت بازدید از این‌نمایشگاه حس هویت یابی افراد تشدید شد.

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/347052/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

جایگاه و شان ایثارگران معزز در این نظام بسیار بالا و ویژه است

دیدار دکتر رئیسی با مادر شهیدان طوسی و مادربزرگ شهید مدافع حرم محمدرضا دهقان

پاسخگویی سلمانی به جامعه ایثارگری در میز خدمت نماز جمعه تبریز

با تمام توان پیگیر حل مشکلات جامعه ایثارگری استان هستیم

ارائه تسهیلات جدید به اصفهانی‌ها برای خرید موتور سیکلت برقی در 1403

موشک‌های سپاه از 5 لایه سامانه پدافندی اسرائیل عبور کرد

ارائه تسهیلات جدید به اصفهانی‌ها برای خرید موتورسیکلت برقی در 1403

فیلم| واکنش‌های طنز به ساقط شدن ریزپرنده‌های اسرائیل در اصفهان

آب شرب پایدار 42روستای گلپایگان تأمین شد

هواوی مچ‌بند جدیدی با الهام از اپل واچ می‌سازد؟

ریچارد‌ هاس: ایران می‌تواند تنگه هرمز را ببندد

سرمقاله سیاست روز/ ناگزیرهای غرب

دردسرهای بزرگ اصولگرایان

توضیح سفیر ایران در فرانسه درباره حادثه دیروز پاریس

اتفاقی که در اصفهان افتاد پرواز 2 یا 3 کوادکوپتر اسباب‌بازی بود

امیرعبداللهیان: سلاح‌های مورد استفاده در اصفهان، شبیه اسباب‌بازی بود

اصفهان در وضعیت قابل قبول

اکبرپور با گل به اصفهان می‌رود

غرق شدگی مردی جوان در اصفهان

امیرعبداللهیان: سلاح‌های مورد استفاده در اصفهان، بیشتر شبیه اسباب‌بازی بچه‌ها بود

صفحه نخست روزنامه‌های اصفهان (اول اردیبهشت 1403)

ترقه بازی!

بخشی از کتاب/ وقتی طوفان تمام شد...

بازی Kena: Bridge of Spirits احتمالا به Xbox Series X/S خواهد آمد

«هدفی» که ایران با حمله به اسرائیل زد!

مصوبه مزد 1403 مطابق ماده 41 قانون کار نیست

هوای کلانشهر اصفهان در وضعیت سالم است

ماجرای صدای انفجار مهیب در گناوه چه بود؟

واکنش اتحادیه اروپا به حادثه انفجار در اصفهان

استان ایلام مفتخر به حضور 6 هزار ایثارگر ارتشی است

ماجرای ریز‌پرنده‌ها

اجرای برنامه‌های هفته اصفهان با رویکرد محله‌محوری/ برای «من در اصفهان 1410» انشا بنویسید

ایران واکنش جدیدی خواهد داشت؟ | ما می‌توانیم حیفا و تل آویو را بزنیم اما ... | اظهارات امیرعبداللهیان درباره سلاح‌های مورد استفاده اسرائیل در اصفهان

برنامه سینماهای اصفهان امروز شنبه یکم اردیبهشت + جدول فیلم و قیمت بلیت

بازگشت دامنه نوسان نمادهای معاملاتی به روال عادی، از امروز

پیروزی نوجوانان طلایی‌پوشان مقابل رهروان تبریز

دامنه نوسان بازار سرمایه به روال عادی بازگشت

برداشت خارج از عرف گیاهان خوراکی ممنوع است

قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز 1 اردیبهشت 1403+ جدول

سلاح‌های مورد استفاده در اصفهان، بیشتر اسباب‌بازی بچه‌ها بود/ اگر رژیم صهیونیستی به ایران حمله کند، واکنشی به مراتب شدیدتر و قاطع‌تر دریافت می‌کند

دامنه نوسان نمادهای معاملاتی به روال عادی بازگشت

غزل سعدی: عاشقانه یا عارفانه؟

صحبت های شنیدنی دکتر شکوری درباره ازدواج

سامسونگ سریع‌ترین حافظه LPDDR5X جهان را معرفی کرد

سرمقاله جمهوری اسلامی/ کاربردی‌ترین زمان دیپلماسی

روند نزولی بازار ارز ادامه دارد

رفتارهای دولت سیزدهم در حوزه اقتصاد با ادعاهایش کاملا متناقض است

کمربندی جنوب غرب اصفهان و پل زیرگذر آبنیل در حال تکمیل است

اصفهان می‌تواند قطب فعالیت دانش‌بنیان‌ها در کشور باشد

برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز 1 اردیبهشت 1403 + جدول