پیام سپاهان

آخرين مطالب

تنها 3 ماه آب ذخیره شده در پشت سد باقی مانده است/ از روزهای اول استانداری دنبال مسأله آب بودم اقتصادی

تنها 3 ماه آب ذخیره شده در پشت سد باقی مانده است/ از روزهای اول استانداری دنبال مسأله آب بودم
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان -

پیام سپاهان


به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سید رضا مرتضوی، استاندار اصفهان شامگاه پنجشنبه در گفت‌وگوی ویژه تلویزیونی ضمن تبریک هفته بسیج در خصوص رویکرد کلی دولت سیزدهم اظهار داشت: دولت در پیشانی کار خود بحث شفافیت را دارد و در تلاش است دولتی توام با در هم‌آمیختگی و همراهی مردم را ضمیمه برنامه خود کند و به نحوی حکمرانی مردمی را محقق کند و در این راستا ارتباطی نزدیک با مردم را در دستور کار خود دارد.
وی بیان‌ داشت: فسادستیزی از دیگر راهبردهای دولت است؛ دولت تلاش می‌کند گلوگاه‌هایی که سال‌های سال به واسطه برخی نارسایی‌ها در اقدام، عمل و قانون ایجاد و باعث سواستفاده شده را به نحوی برنامه ریزی کند تا تجلی فسادستیزی در حرکت دولت مشهود باشد. 
مرتضوی با بیان اینکه در توزیع امکانات کشور نگاهی عدالت‌محور حاکم است، خاطرنشان کرد: دولت دنبال است تا بتواند نگاهی عدالت‌محور و توزیع عادلانه امکانات و کار را در کشور گسترش دهد تا رضایتمندی عمومی و برنامه‌ریزی جامع برای تمام کشور را داشته باشیم.
استاندار اصفهان گفت: دولت در تمام برنامه‌ریری‌ها از اقشار مختلف نخبگان استفاده می‌کند؛ یعنی یک مشارکت نخبگانی که شامل تمام اقشار است مدنظر دولت است و در این راستا با دعوت از همه مردم به‌دنبال است ذی‌نفعان هر مساله را در طراحی و بنیان‌گذاری فرایندهایی که‌می‌تواند منجر به خدمت‌رسانی متسمر شود مشارکت دهد تا کارها دچار روزمرگی نشود. 
دولت سیزدهم دولت تنبلی نیست
وی با اشاره به اینکه رویکرد بعدی دولت حرکت مجاهدانه است، یادآور شد: دولت، تنبل نیست و از صبح اول وقت تا آخر شب تمام دولت‌مردان مشغول هستند و در خود استان همکاران روزانه حدود 17 ساعت در تلاش هستند تا مسائل حل شود.
مرتضوی عنوان کرد: موضوع بعدی تغییر گفتمانی در بحث زندگی است؛ به‌دنبالیم سبک زندگی اسلامی و دوری از اشرافی‌گری را ترویج کنیم؛ مسوولان باید بدانند کار و تلاش توفیقی است که خدا داده تا کاری را انجام دهند.
استاندار اصفهان یادآور شد: از دیگر مباحث مورد تأکید ارتباط مستقیم و مستمر با مردم است تا شرایطی را برای تصمیم‌گیری پیش ببرد و در اصفهان نیز با همین رویکردها کار را آغاز کردیم تا طرحی مناسب را رقم بزنیم‌. 
وی با اشاره به اینکه اولین اولویت دولت پس از استقرار مبارزه با کرونا بود، اظهار داشت: بعضا به‌دلیل گره خورد برخی راهبردهایی که می‌توانست به حل این بیماری کمک کند، تصمیمات جامعی گرفته نشد و در این راستا بحث واکسیناسیون به عنوان دستور عمل دولت سیزدهم قرار گرفت. 
77.6 درصد از مردم اصفهان نوبت اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند
مرتضوی در خصوص شرایط فعلی واکسیناسیون استان گفت: تا الان 77.6 درصد مردم نوبت اول واکسن و 63 درصد نیز نوبت دوم را دریافت کردند.
استاندار اصفهان بیان داشت: در بحث واکسن 12 تا 18 سال 72.31 درصد در استان واکسینه شدند و در نوبت دوم نیز 50.24 درصد واکسینه شدند.
وی خاطرنشان کرد: طرحی به نام شهدای سلامت مطرح است؛ در این طرح با استفاده از سامانه سیب نظام پزشکی، در مسیر پایگاه‌های سلامت محلی شرایطی فراهم شده که افراد برای واکسیناسیون دعوت شوند.
مرتضوی اظهار داشت: هر هفته 2 جلسه کارگروه ستاد کرونا داریم؛ یکی جلسه ملی است که توجهات و مصوبات با مشارکت همه استان‌ها برنامه‌ریزی می‌شود و روز سه شنبه نیز جلسه استانی است و هدف این است در بازه 20 روزه از اول آذر 85 درصد مردم را هدف واکسیناسیون قرار دهیم. 
استاندار اصفهان تأکید کرد: جامعه سلامت که محور اصلی کرونا هستند در این 2 سال تحت فشار بودند و در این طرح به‌دنبال هستیم عدد واکسیناسیون را به عددی قابل توجه برسانیم تا فشار کم‌تری به آن‌ها وارد شود.
ساخت 230 هزار مسکن در استان اصفهان تا 4 سال آینده
وی با بیان این نکته که یکی از حوزه‌های اصلی برنامه رئیس جمهور ساخت 4 میلیون مسکن است و در سال اول بخشی تحت تاثیر برنامه‌های کلی است، توضیح داد: در استان نیاز است 230 هزار مسکن تامین شود و نیاز است طرح به نحوی جلو برود که در پایان 4 سال محصول تمام شده در اختیار مردم قرار بگیرد. 
مرتضوی عنوان کرد: ثبت‌نام در شهرهایی که زمین اولیه فراهم شده صورت گرفته و تا به الان 146 هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند و در همین راستا اعلام شده زمین‌ها آماده شود و در 58 شهر این اتفاق افتاده است و امیدوارم با کمک مردم و متخصصان به هدف برسیم‌. 
استاندار اصفهان در خصوص بحث آلودگی هوا گفت: در فصلی قرار داریم که پدیده وارونگی هوا و انباشت آلودگی هوا را داریم و سابقه نشان می‌دهد با سرد شدن هوا این مورد تجلی بیش‌تری پیدا می‌کند؛ در این 2 ماه با پایداری هوا مواجه هستیم و به این دلیل شرایطی پیش می‌آید که آلودگی از منشا‌های مختلف انتشار پیدا می‌کند و باعث درگیری همه می‌شود. 
در صورت عدم کنترل مناسب، شرایط خطرپذیری خواهیم داشت
وی یادآور شد: گام اول همکاری همه ما است و گام دوم کنترل منابع آلودگی است؛ در این راستا تلاش کردیم نیروگاه‌ها با گاز طبیعی کار کنند، به‌دلیل شرایط جغرافیایی اگر کنترل خوبی نداشته باشیم خطرپذیریم و مردم هوای خوبی تنفس نمی‌کنند. 
مرتضوی مطرح کرد: اگر طرح‌های ترافیکی در استان تصویب می‌شود برای سلامتی همه مردم است. 
استاندار اصفهان اعلام کرد: گذشتگان تلاش زیادی کرده‌اند؛ در جلسات اخیر تلاش کرده‌ایم دستگاه‌هایی که ظرفیت قانونی برای موضوع آلودگی دارند را تقویت کنیم اما بخش عمده داستان به سبک زندگی‌مان باز می‌گردد. 
فاصله‌ای بین خود و مردم قائل نیستم
وی با اشاره به اهمیت موضوع آب گفت: از روز اول ورود به استانداری، با مساله آب مواجه بودم و از ابتدا در جریان مشکلات بودم و جدا از مردم نبودم؛ فاصله‌ای بین خود و مردم قائل نیستم و از روز اول به دفتر نرفتم و به مناطق محروم اصفهان رفتم و مطالبات مردم آنجا پیگیری شد. 
مرتضوی اظهار داشت: صبح روز بعد معارفه از ساعت 6 صبح در ورزنه بودم، به سراغ شهدای آن منطقه رفتم و در جلسات مختلف با مردم شرکت کردم. 
جهت‌گیری دولت با ظرفیت مردم هم‌راستا است
استاندار اصفهان ادامه داد: نکات کشاورزان و مردم منطقه شرق و غرب، پیشنهادات کارشناسانه است و بر قوانین و موضوعات اشراف کامل دارند و در آنجا شاهد بودم جهت‌گیری دولت با ظرفیت مردم هم‌راستا است. 
وی بیان‌ داشت: می‌دانم شرایط اصفهان شرایطی است که نیاز است همه دست به دست دهیم تا باعث بهبود شرایط زندگی مردم و کشاورزان شویم. 
ذخیره سد زاینده‌رود، 168 میلیون متر مکعب است
مرتضوی خاطرنشان کرد: در روزهای اخیر مردم دنبال بودند که آب باز شود، نظرات کارشناسان در آب این است که نگرانی‌هایی مطرح است؛ در حال حاضر ذخیره سد 168 میلیون متر مکعب از حدود 1 میلیارد 500 میلیون متر مکعب است؛ همچنین کارشناسان آب منطفه‌ای و وزارت نیرو بیان کردند ماهانه حدود 30 میلیون متر مکعب آب مصرف داریم.
استاندار اصفهان با بیان این نکته که مقداری از آب سد قابل استفاده نیست، توضیح داد: در لایه‌های پایینی رسوبات و لجن وجود دارد، همچنین اگر حجم سد از مقداری کم‌تر شود باعث رشد برخی آلودگی‌ها می‌شود؛ این عدد حداقل، بین 45 تا 70 میلیون متر مکعب است و اگر این مقدار را از حجم فعلی کم کنیم، حدود 113 میلیون متر مکعب آب پشت سد داریم یعنی برای حدود 3 ماه آب پشت سد داریم. 
وی تأکید کرد: از حق و حقوق کشاورزان اطلاع دارم و در آن تردید ندارم اما واقعیت این است که در حال بحث کارشناسی هستیم که اگر آب باز شود، چه اتفاقی خواهد افتاد. 
مرتضوی عنوان کرد: کشاورزان تقاضای 80 میلیون متر مکعب آب را داشتند و اگر این اتفاق بیفتد تا دی ماه دچار مشکل خواهیم شد. 
خروجی سد بیش‌تر از ورودی آن است
استاندار اصفهان یادآور شد: ورودی سد تا یک ساعت قبل، 10.9 متر مکعب بر ثانیه و خروجی 12 متر مکعب بر ثانیه است؛ تا به امروز در شاخه‌های کوهرنگ 94 میلی‌متر باران داشتیم و تا به الآن حدود 82 میلی‌متر کاهش بارندگی نسبت به سال قبل داشتیم و دلیل کم‌تر بودن ورودی به خروجی همین است. 
مرتضوی گفت: کشاورزان بیان کردند که دغدغه آب شرب را دارند اما از اینکه در سال‌های گذشته مطالبات‌شان مورد توجه قرار نگرفته ناراحت هستند. 
در 6 سال گذشته وزیر نیرو پای حرف کشاورزان اصفهان ننشسته بود
استاندار اصفهان بیان داشت: از روزهای اول ورودم به استانداری محور اصلی وقتم را برای موضوع آب گذاشته‌ام؛ کارگروه‌های متنوع این موضوع را دنبال کردم؛ در 6 سال گذشته وزیر نیرو به اصفهان نیامده اما از 2 هفته اول مسوولیتم به نظرم رسید از وزیر نیرو دعوت کنم تا به اصفهان بیایند و در نهایت رئیس جمهور دستور داد که وزیر نیرو به اصفهان بیاید و تمام این موارد قبل از تجمع کشاورزان بود. 
وی خاطرنشان کرد: وزیر نیرو از شرق تا غرب اصفهان شرکت کرد و شب نیز جلسه‌ای طولانی مدت با کشاورزان برگزار شد و جمع‌بندی خوبی صورت گرفت و مصوباتی اعلام شد.
مرتضوی اظهار داشت: مردمی هستیم که همه برای هم جان می‌دهیم و در مشکلات به کمک هم می‌آییم؛ در اصفهان مردمی داریم که در دفاع مقدس بیش‌ترین اعزام، شهدا و جانباز را داشته‌اند؛ باید بدانیم اگر شخصی صحبتی می‌کند یا از سر هیجان است و یا تحریک‌هایی است که از سمت جریان‌های معاند شکل می‌گیرد.
وی با اشاره به اینکه در این روزها کشاورزان خود را از جریان معاند جدا کردند، توضیح داد: جلسات زیادی با کشاورزان داشتیم و چند روز گذشته توافقی بین ما و کشاورزان صورت گرفت؛ اول اینکه قرار شد کمیته‌ای 4 گانه شکل بگیرد تا مصوبات را به‌طور مستمر دنبال کنند. 
با در نظر گرفتن خط قرمز شرب، نسبت به رهاسازی آب اقدام شود
مرتضوی عنوان کرد: دوم اینکه قرار بر این شد پیگیری‌های فرااستانی را دنبال کنم و به‌صورت دوره‌ای جلسات را برگزار کنیم؛ کشاورزان دغدغه داشتند که باز کردن آب با نظر کشاورزان همراه نیست و بنا بر این شد تاریخ‌های بازگشایی آب به مسؤولان مربوطه داده شود تا با در نظر گرفتن خط قرمز شرب نسبت به رهاسازی آب اقدام شود. 
استاندار اصفهان گفت: موضوع چهارم این بود، که نیاز است نگاهی کوتاه مدت هم داشته باشیم، در دوران قبل از حقابه کشاورزان به بخش‌های دیگر داده شده و نیاز است ما به ازای آن تعریفی داشته باشیم و حقابه کشاورزان را پرداخت کنیم و در سفر وزیر نیرو قرار شد تا هزار و 500 میلیارد تومان برای این بخش تخصیص داده شود؛ در این راستا قرار شد سامانه‌ای تعریف شود تا توزیع این پول را آغاز کنیم. 
وی یادآور شد: یکی از موضوعات سفر وزیر تامین اعتبار سامانه دوم بود؛ از گذشته اقداماتی در این راستا آغاز شد و بخشی از آن به نتیجه رسید و قرار بر این شد وزیر نیرو برای این موضوع مبلغی را کمک کند. 
مرتضوی مطرح کرد: کشاورزان به‌دنبال بودند تا ببینند می‌توانند با استفاده از پساب برای کشاورزی استفاده کنند و به این نتیجه رسیدیم نیاز به تصفیه مجدد دارد و قرار شد بر این موضوع کار شود. 
دولت به‌دنبال حل مشکل آب است
استاندار اصفهان اعلام کرد: تجمعاتی که اتفاق افتاد، وقت زیادی گرفت؛ با رئیس جمهور 3 مرتبه درخصوص بحث آب صحبت شد، رویکرد نشان می‌دهد دولت به‌دنبال حل این معضل است اما وقتی که درخصوص تجمعات گرفته می‌شود باعث جلوگیری از پیگیری‌ها می‌شود و در این راستا قرار بر این شد که چادرها جمع شود. 
وی گفت: اختلافاتی در خصوص جمع کردن چادرها صورت گرفت و در مرحله آخر چند نفر چادرها را آتش زدند؛ در این مسیر مراقب باشیم اتحادمان مورد تهدید قرار نگیرد؛ ما همه برای یکدیگر جان می‌دادیم و باید بدانیم دیگران هموطنان‌مان هستند.
انتهای پیام/63125/ج/

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/340594/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

توقیف تریلی حامل 29 هزار لیتر گازوییل قاچاق در کاشان

عمارت کوشک امیرسلیمانی حریم دار شد/ زندان هارون الرشید در مسیر گردشگری تهران

جاده ابریشم تجارت جهانی را نجات می دهد؟

کرامت‌بخشی بهترین روش در بازدهی امور فرهنگی است

بزرگداشت چهل و چهارمین سالگرد درگذشت سهراب سپهری

هم‌نشست مجسمەسازی مفاخر در مهاباد آغاز شد

اطلاعیه قطعی گاز درمناطقی از اصفهان و بخشی از شرق

کلافگی رانندگان از رانندگی در جاده فرسوده آران و بیدگل - ابوزیدآباد + فیلم

وزیر دفاع سابق آمریکا: سکوت ایران و اسرائیل نشانه پایان تنش‌هاست

لزوم شناسایی ظرفیت‌های فعالان اقتصادی اصفهان در سن‌پترزبورگ

سامانه های پدافندی ایران در اصفهان در اثر حمله اسرائیل آسیب دید؟

‌زبان فارسی‌ را مدیون زبان متعادل سعدی هستیم

اندروید 15 برنامه‌های مشکوک را قرنطینه می‌کند

معاریو: ایران، روز قیامت را به اسرائیل نشان داد

روایت چتم‌هاوس از موفقیت راهبردی ایران در حمله به اسرائیل

ماجرای شایعه خروج ایران از ایکوم و ایکوموس چیست؟

پادشاه لخته

هم میهن: پایان گشت ارشاد و روسیاهی تندروها

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

پیدا شدن پیکر بی جان 2 جوان در این استان

تهران صاحب آرامستان جدید در این دو منطقه می شود

ضرورت توجه توأمان به ابعاد شخصیتی حضرت معصومه (س) و حضرت رضا (ع) در دهه کرامت

ضرورت توجه به ابعاد شخصیتی حضرت معصومه و امام رضا (ع) در دهه کرامت

3800 معلم کلاس ابتدایی در اصفهان ارزیابی می‌شوند

بازداشت شهردار و عضو شورای نسیم‌شهر

حریق توأم با انفجار در اصفهان/ اطفا ادامه دارد

ممنوعیت برداشت بی رویه گیاهان خوراکی

قانون شکنی در اصفهان: آمار بالای بارهای کامیون با کرایه کمتر از تعرفه قانونی

جریان دائمی زاینده رود از سراب تا پایاب تنها راه نجات اصفهان

نباید از اجرای برنامه ترکیبی و تلفیقی دهه کرامت غافل شد

افزایش 32 درصدی شاخص اعدای عضو در اصفهان

شهردار یکی از شهرهای تهران بازداشت شد

«ریز پرنده‌های»‌ منهدم شده در اصفهان بیش از هرچیز یک جوک نظامی بود

پیک نیک اصفهانی‌ها کنار زاینده رود در روز حادثه!

تساوی فوتسالیست‌های فولاد هرمزگان در دیداری خارج از خانه

کربکندی: شاید سهمیه آسیایی سپاهان به مخاطره بیفتد

یکم اردیبهشت روز شهدای ورزشکار

به دنیا دل مبند ای دل به فکر توشه ره باش ‏

به بهانه اول اردیبهشت یادروز سعدی شاعر بلند آوازه ایران و جهان‌

مدل جدید گوشی ارزان گلکسی F15 سامسونگ عرضه شد

موج تعدیل نیرو به خالق هوش مصنوعی Stable Diffusion رسید

لحظه‌ای بزرگ در انتظار لپ‌تاپ‌های ویندوزی است

جریان دائمی زاینده‌رود از سراب تا پایاب تنها راه نجات اصفهان

ساخت و ساز در کیش باید الگوی صنعت ساختمان سازی در کشور باشد

انتقاد شدید روحانی مشهور از گرانی کمرشکن

نشست هم اندیشی با تشکل‌های ایثارگر استان کرمانشاه

شبکه 12 تلویزیون اسرائیل: ایرانی‌ها، ما را مسخره‌ می‌کنند

7 نکته مهم درباره ساقط شدن ریزپرنده‌های مشکوک در آسمان اصفهان

تغییرات در مجموعه شهرداری اصفهان رو به پایان است/ لزوم توجه به دیپلماسی مالی

ضرورت توجه توأمان به ابعاد شخصیتی حضرت معصومه و حضرت رضا (ع) در دهه کرامت