پیام سپاهان

آخرين مطالب

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش:

من حامی بی‌توقع همه‌ی کارآفرینان هستم منطقه آزاد کیش

من حامی بی‌توقع همه‌ی کارآفرینان هستم
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش با بیان این مطلب که باید به سمت عدالت و شفافیت برویم و هرکسی بدون نیاز و امکان ارتباط با مدیرعامل بتواند به حق خود و ثمربخشی توانایی‌هایش برسد گفت: من حامی بی‌توقع همه‌ی کارآفرینان کیش هستم.

به گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد کیش، سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش در نشست با اعضای مجمع توسعه و نوآوری سازندگان که عصر 25 آبان‌ماه در سالن رازی مرکز همایش‌های بین‌المللی کیش برگزار شد، با بیان این مطلب که باید به سمت عدالت و شفافیت برویم و هرکسی بدون نیاز و امکان ارتباط با مدیرعامل بتواند به حق خود و ثمربخشی توانایی‌هایش برسد گفت: من حامی بی‌توقع همه‌ی کارآفرینان کیش هستم.
نوایی لواسانی با تاکید بر اینکه باید قانون طوری تنظیم و تدوین شود، که در صورت بروز هر مشکلی، قانون و روشی برای حل آن وجود داشته باشد، گفت: قوانین باید قائل به تصمیم‌گیری افراد نباشد تا شاهد فسادی هم نباشیم.
محمدرضا نوایی لواسانی هرآنچه در دایره‌ی تصمیم‌گیری انسان نباشد را مانند جوانی و زیبایی، شرایط اجباری عنوان و اظهار کرد: جوانی هم همین‌گونه است و آنچه اجباری باشد، فضیلت و رذیلتی ندارد.
وی شرایط اکتسابی را، آن چیزی که انسان در حصول آن نقش و تلاش داشته‌است بیان کرد و جوانی معنوی و حفظ آن را نیز در این دسته دانست و افزود: وقتی جسمی جوان است، محافظه‌کاری کمتری دارد و برهمین اساس بود که تعداد شهدای جوان از آمار بسیار بیشتری به نسبت کل شهدا برخوردار بودند و البته شهدای فقیر نیز با همین نسبت از شهدای ثروتمند پیشی گرفتند.
لواسانی با اشاره به به فرماندهی گماردن اسامه‌ی19ساله توسط پیامبر اکرم در یکی از جنگ‌های مهم، روحیه‌ی جوانی را عامل لازمی برای ایجاد تحول دانست و ادامه داد: تک‌تک همه‌ی ما سربازان جبهه‌ی اقتصاد حق امروز هستیم و هرکارآفرینی سرمایه‌ی اعتقادی بالایی دارد وگرنه برای سود دنیوی وارد حوزه‌ی می‌شد.
سرپرست سازمان با بیان این مطلب که کسی که به سمت "تولید" روی می‌آورد، رزمنده است و تنها هدفش اقتصادی نیست، گفت: اعضای مجمع را به چشم سرمایه‌گذاران دارای پول نمی‌بینیم بلکه نگاه‌مان به آنها، "انسان‌های توانمند" هست که با جوهره‌های کارآفرینی لایق حمایتند.
وی ادامه داد: کسی که با آورده‌ی خود موفق به خلق هرچیزی شود، به سیستم حاکمیتی نیز علامت حمایت می‌دهد و هرکس در کار اقتصادی، جوهره‌ی کارآفرینی داشته باید حمایت شوند و آنان که ظرفیت آن را دارند با حمایت به بالفعل‌کردن این جوهره برسند.
لواسانی غالب فعالیت‌های سرمایه‌گذاران را در حوزه‌ی عمرانی دانست و گفت: ایجاد شخصیت و پاخور قدم اصلی سوددهی ساخت و ساز در املاک تجاری است و این در هر توانی نمی‌گنجد.
لواسانی، با اعلام موافقت در خصوص مشکلات بروکراسی‌های اداری و کمیسیون‌های نامرتبط تصریح کرد:خاک این باغچه باید کلا تغییر کند و اصلاح، نتیجه‌بخش نخواهد بود.
وی با اشاره به قیمت مسکن به مواردی چون "تورم کل کشور" و "عرضه و تقاضا" اشاره کرد و گفت: در حوزه‌ی نرخ‌گذاری مشغول کار ویژه‌ای هستیم و در این راستا از تجربیات و نظرات کارشناسی همه مانند چگونگی استقبال می‌کنیم.
لواسانی تئورین بودن مسئولین کمیسیون‌های اختصاصی را علت عدم درک سازندگان عنوان کرد و تاکید کرد: با اصلاح روش‌ها باید این مانع‌ها را کاهش داد.
لواسانی تصریح کرد: به‌زودی مسابقه‌ی رقابت در سرمایه‌گذاری در کیش اتفاق خواهد افتاد و با تغییراتی، کیش در تسهیل کار برای کارآفرینان در کشور خواهد درخشید. 
وی یکی از دلایل گله‌مند بودن از بعضی مدیران را کوتاه آمدن در بعضی مواردی که در حق مردم اجحاف شده، عنوان کرد و گفت: در حال جمع‌بندی موضوعاتی که طبق قانون نیاز به اصلاح دارند، هستیم و مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد هم تاکید زیادی بر اصلاح موضوعات حاکمیتی در مناطق آزاد دارند تا این مناطق به اهدافی که اساس تشکیل آنها بود برسد.
لواسانی با بیان این مطلب که اجازه‌ی اضافه شدن حتی یک اتاق و یک نفر به سازمان را نخواهیم داد، گفت: با هدایت درآمدهای سازمان و مدیریت و کاهش هزینه‌های غیرضروری، سعی می‌کنیم با جاری شدن آن در حوزه‌های عمرانی و اجتماعی، طریقی پیش آید که مردم آن را لمس کنند.
وی با تاکید بر این که مشاهده‌ی هرگونه ناهنجاری و مشکل معیشتی در کیش، بسیار آزاردهنده هست، مسکن را جدی‌ترین مشکل در کیش دانست و گفت: در حال طراحی برنامه‌ریزی برای جذب سرمایه‌گذار در دو زمین 8هکتاری و 35هکتاری هستیم تا با مشارکت با انبوه‌سازان باری از دوش مردم در حوزه مسکن برداریم.
لواسانی با تاکید بر اهمیت سرعت، نقدینگی بالا را از اولویت‌های مشارکت‌کننده عنوان کرد و گفت: تمام ضمانت‌های اجرایی قرارداد، متناسب با کیفیت و زمان بسته خواهد شد و از همان روز اول باید به‌صورت چشمگیر و مدیریت همزمان، پیشرفت کند.
وی به مجمع سازندگان نیز پیشنهاد داد یا با تشکیل کنسرسیوم و یا اعلام آمادگی انفرادی در این سرمایه‌گذاری مشارکت کنند تا هم شامل سود دنیوی و هم اخروی شوند.
سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش دخل و خرج قشری از جامعه را باهم نامتوازن دانست و تصریح کرد: ما در کیش یک خانواده هستیم و باید در جهت رفع این مشکلات، دست به دست هم دهیم.
وی همچنین آیه‌ای را که در ابتدای نشست قرائت شد، نشانه‌ عنوان کرد و گفت: در ازای نعمت و پول از خدا، وظیفه‌ی دستگیری از دیگران به ما گوشزد شده و ما با امکاناتی که داریم می‌توانیم عاقبت به خیر شویم و یا با از دست دادن این فرصت، مدیون شویم.
وی ضمن ستودن اعمال خیرخواهانه‌ی اعضای مجمع، این فعالیت‌ها را "جزیره‌ای" عنوان کرد و افزود: ادغام این فعالیت‌ها با هم، و روی هم گذاشتن توان اعضا در کنسرسیوم می‌تواند بسیار نتیجه‌بخش باشد مثلا جوهره‌ی کارآفرینی در رفتار هر جوانی دیدید، او را یا با اعطای سرمایه و یا راهنمایی، دستگیری کنید.
لواسانی با اشاره به زمان حضور خود در جزیره همزمان با محدودیت اختیارات مدیران‌ مناطق‌آزاد و کاهش درآمدها و افزایش درآمدها تاکید کرد: در آینده نزدیک سرمایه‌گذاران و کارآفرینان قطعه‌ای بیکار را در کیش امان نخواهند داد.
وی با ابراز تاسف از تکیه به فروش نفت و عدم توجه کافی به تولید، با اشاره به توصیه‌های مکرر و شعارهای اقتصادی مقام معظم رهبری تصریح کرد: در این جبهه نیز همانند دیگر جبهه‌ها موفق و با سرعت عمل خواهیم کرد.
لواسانی "نیت" را در اعمال بسیار مهم و هوشمندانه عنوان کرد و گفت: برای همین فعالیت‌های جاری، با نیت خدایی می‌توان اجری مضاعف و مدد الهی یافت.
وی در پایان با تاکید بر همدلی و تلاش تا نیل به اهدافی که مردم آن را حس کنند؛ اولویت خود را رفع بروکراسی‌های مضاعف موجود و اصلاح فرآیندهای نیاز به تغییر عنوان، و با دعوت از اعضای مجمع جهت هم‌اندیشی و اشتراک تجربیات تصریح کرد: بعضی اقدامات مانند این اصلاحات نیاز به پول ندارند و تنها با تجربه و تخصص حل‌شدنی هستند.
نشست سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش با اعضای مجمع توسعه و نوآوری سازندگان کیش، در دومین روزکاری نوایی لواسانی عصر دوشنبه بیست و پنجم آبان‌ماه در سالن رازی مرکز همایش‌های بین‌المللی کیش برگزار شد و اعضای مجمع به بیان مشکلات، پیشنهادات و نقطه‌نظرات خود پرداختند. 

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/337236/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بازدید طبیعت دوستان از حاشیه رودخانه زاینده رود در سودجان + تصاویر

هندبال اصفهان با پیروزی به تعطیلات رفت

همه چیز درباره کشفیات مرموز باستان‌شناسی در اصفهان / از کشف یک کوره اعجاب‌انگیز تاریخی تا لوله‌های عظیم آب و فاضلاب 1000 ساله و یک سازه عجیب مسقف احتمالا متعلق به یهودیان (فیلم)

چاپ ایران چک 500 هزار تومانی تکذیب شد

اولویت کمیته امداد، توانمندسازی مددجویان در حوزه اشتغال و مسکن است

سیل در امارات، انجام پروازهای فرودگاه امام به دبی را متوقف کرد

سی‌ان‌ان مطرح کرد: بازدارندگی ربوده شده تل‌آویو

ایران از تمام ظرفیت موشکی خود در پاسخ به اسرائیل استفاده نکرد

دیدگاه دولت و مجلس سرمایه‌داری است؛ مشکلات کارفرما و نوسان قیمت دلار چه ربطی به کارگر دارد؟

طراحی جلویی شیائومی Civi 4 در کنسول گوگل پلی مشاهده شد

شکست برنامه‌های فرزندآوری

ادعای روزنامه شهرداری تهران: درآمد هر زباله‌گرد 50 میلیون تومان

دعوای درون جریانی و مجلس تندروها

چرا حقوق و مالیات‌ها متناسب نیست؟

ساخت کمپینگ گردشگری غارسهولان مهاباد

همدلی های دلنشین دکتر شکوری

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی

وزیر ارتباطات: یک‌سوم کشور به زیرساخت‌های فیبرنوری مجهز شدند

ساخت تصویر متحرک 3 ثانیه‌ای در پیام‌رسان پیش‌فرض اندروید امکان‌پذیر می‌شود

انتقاد نظامیان اسرائیلی از ضعف ارتش برابر حملات حزب الله لبنان

انقلابیون انتقادی

موضع‌گیری دو پهلو

تاریخ سازی جعلی

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

آمادگی کامل جمعیت هلال‌احمر سراوان جهت امدادرسانی

پیروزی شیرین فراز بام خائیز دهدشت بر سپاهان نوین اصفهان

پیروزی نزدیک سپاهان و گل کاشتن فرازبام

زاینده‌رود اصفهان دوباره جاری شد

ادامه مسابقات بسکتبال لیگ دسته دو باشگاه‌های کشور در مهاباد

برگزاری رویداد فن‌آب برای صرفه‌جویی مصرف آب در صنایع نساجی

همایش استانی روز فیزیک در دانشگاه صنعتی اصفهان + فیلم

اولین کنگره پژوهش و فناوری در حوزه بهداشت و سلامت + فیلم

ورود سامانه بارشی به استان از فردا

اختصاص 350 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه طرحهای آبیاری در شهرستان مهاباد

آیفون 16 پرو به پوشش ویژه لنز دوربین برای بهبود کیفیت تصویر مجهز خواهد شد

غربت مرتضی

دولت در وضع کنونی، منفعل بوده و کنترلی بر قیمت ارز ندارد/ نرخ دلار تا زمان برگزاری انتخابات آمریکا ظرفیت افزایش تا 100 هزارتومان را دارد

افزایش ناگهانی مالیات صدای این گروه را درآورد

پیکان سبزوار برابر پرواز هوانیروز اصفهان پیروز شد

ساخت کمپینگ گردشگری غار سهولان مهاباد

گرامیداشت یاد و خاطره سردار سرلشکر حجازی در مهاباد

برد شیرین فراز بام خائیز دهدشت بر سپاهان نوین اصفهان

تاریخ رونمایی گوشی پرچمدار 2024 سونی لو رفت

اعتماد: طعم قدرت‌نمایی ایران را با رویارویی در برابر زنان تلخ نکنیم

زمان حراج بعدی شمش طلا مشخص شد

رفع 48نقطه حادثه‌خیز شناسنامه‌دار از راه‌های استان

معدوم‌سازی 2 تن مواد غذایی فاسد در اردستان

لزوم استفاده از ظرفیت مشاغل خانگی برای توانمندسازی محلات شهر اصفهان

توانمندسازی محلات شهر صرفا ایجاد اشتغال نیست