پیام سپاهان

آخرين مطالب

اعتراف عجیب توییتر درباره توییت‌های سیاستمداران علمی

اعتراف عجیب توییتر درباره توییت‌های سیاستمداران
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - انتخاب / توییتر تعصب در الگوریتم سیاستمداران راستگرا و خبرگزاری‌ها را پذیرفته است، درواقع توییتر اعتراف کرده است که توئیت‌های سیاستمداران و خبرگزاری‌های راست‌گرا را بیشتر از محتوای منابع چپ‌گرا تقویت می‌کند و حزب محافظه‌کار بریتانیا در میان بزرگترین ذینفعان آن قرار دارد.
به گزارش گاردین، این شبکه اجتماعی توییت‌های مقامات منتخب در هفت کشور انگلستان، ایالات متحده، کانادا، فرانسه، آلمان، اسپانیا و ژاپن را مورد بررسی قرار داد. همچنین بررسی کرد که آیا محتوای سیاسی سازمان‌های خبری در توییتر تقویت می‌شود یا خیر، با تمرکز اصلی بر منابع خبری ایالات متحده مانند فاکس نیوز، نیویورک تایمز و بازفید.
این مطالعه جدول زمانی «صفحه اصلی» توییتر را مقایسه کرد روشی که به 200 میلیون کاربر آن به طور پیش‌فرض به توئیت‌ها ارائه می‌شود، که در آن یک الگوریتم آنچه را که کاربران می‌بینند تنظیم می‌کند، با جدول زمانی سنتی که در آن جدیدترین توییت‌ها در رتبه اول قرار می‌گیرند.
این تحقیق نشان داد: در شش کشور از هفت کشور، به غیر از آلمان، توییت‌های سیاستمداران راست‌گرا بیشتر از الگوریتم‌های چپ تقویت می‌شوند. سازمان‌های خبری راست‌گرا بیشتر از سازمان‌های چپ تقویت شدند؛ و به طور کلی، توییت‌های سیاستمداران بیشتر توسط یک جدول زمانی الگوریتمی تقویت می‌شد تا با جدول زمانی زمانی.
بر اساس یک سند تحقیقاتی 27 صفحه‌ای، توییتر "تفاوت آماری قابل توجهی به نفع جناح راست سیاسی" در همه کشور‌ها به جز آلمان پیدا کرد. بر اساس این تحقیق، مقدار 0 ٪ به این معنی است که توییت‌ها در جدول زمانی الگوریتمی به همان تعداد کاربر رسیده اند، در حالی که مقدار 100 ٪ به معنای دسترسی دو برابری توییت‌ها است.
بر این اساس، قوی‌ترین اختلاف بین راست و چپ در کانادا (لیبرال‌ها 43 درصد؛ محافظه کاران 167 درصد) و پس از آن بریتانیا (کارگر 112 درصد؛ محافظه کاران 176 درصد) بود. در این سند آمده است که حتی بدون احتساب مقامات ارشد دولتی، نتایج مشابه بود.
محققان این سوگیری را در بریتانیا، ایالات متحده، کانادا، فرانسه، اسپانیا و ژاپن یافتند -، اما در آلمان نه. توییتر گفت که مشخص نیست چرا جدول زمانی Home خود این نتایج را ایجاد کرده است و نشان داد که اکنون ممکن است نیاز به تغییر الگوریتم خود داشته باشد. یک پست وبلاگی توسط Ruman Chowdhury، مدیر بخش اخلاق در یادگیری ماشینی، شفافیت و پاسخگویی توییتر، و لوکا بلی، محقق توییتر، گفت:" یافته‌ها می‌تواند «مشکل‌ساز» باشد و باید مطالعات بیشتری انجام شود. این پست اذعان داشت که این موضوع نگران کننده است که آیا توییت‌های خاصی به دلیل نحوه تعامل کاربران با الگوریتمی که جدول زمانی خود را تنظیم می‌کند، مورد توجه قرار می‌گیرند یا خیر. تقویت الگوریتمی مشکل ساز است اگر رفتار ترجیحی به عنوان تابعی از نحوه ساخت الگوریتم در مقابل تعامل افراد با آن وجود داشته باشد. به منظور تعیین اینکه در صورت وجود تغییراتی که برای کاهش اثرات نامطلوب توسط الگوریتم جدول زمانی Home ما لازم است، به تجزیه و تحلیل علت ریشه‌ای بیشتری نیاز است. "
توییتر اعلام کرد تحقیقات خود را در اختیار افرادی خارج از شرکت توییتر مانند دانشگاهیان قرار می‌دهد و در حال آماده سازی است تا به اشخاص ثالث اجازه دسترسی گسترده‌تر به داده‌های خود را بدهد، در اقدامی که احتمالاً فشار بیشتری را بر فیس بوک وارد می‌کند تا همین کار را انجام دهد.
مطالعه توییتر دو روشی را که کاربر می‌تواند جدول زمانی خود را مشاهده کند، مقایسه کرد: اولی از یک الگوریتم برای ارائه یک نمای مناسب از توییت‌ها استفاده می‌کند و دیگری همه توییت‌ها را بر اساس حساب‌های دنبال‌شده، با رتبه‌بندی زمانی نمایش می‌دهد.
این مطالعه دو نوع جدول زمانی را با در نظر گرفتن اینکه آیا برخی از سیاستمداران، احزاب سیاسی یا رسانه‌های خبری تقویت شده‌تر از دیگران هستند، مقایسه کرد. در این مطالعه میلیون‌ها توییت از سوی مقامات منتخب بین 1 آوریل تا 15 اوت 2020 و صد‌ها میلیون توییت از سازمان‌های خبری، عمدتاً در ایالات متحده، در مدت مشابه مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.
توییتر اعلام کرد که تحقیقات خود را در دسترس اشخاص ثالث قرار می‌دهد، اما گفت که نگرانی‌های حفظ حریم خصوصی مانع از در دسترس قرار دادن "داده‌های خام" شده است. در این پست آمده است: «ما مجموعه داده‌های انبوهی را برای محققان شخص ثالثی که می‌خواهند یافته‌های اصلی ما را بازتولید کنند و روش‌شناسی ما را در صورت درخواست تأیید کنند، در دسترس قرار می‌دهیم.»
توییتر اضافه کرد که آماده می‌شود تا داده‌های داخلی را به طور منظم در اختیار منابع خارجی قرار دهد. این شرکت گفت که تیم اخلاقی، شفافیت و پاسخگویی یادگیری ماشینی توییتر در حال نهایی کردن برنامه‌ها به روشی است که از حریم خصوصی کاربران محافظت کند.

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/328632/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان ایلام در سطح ملی

آغاز رقابت داوطلبان نوبت اول کنکور 1403 در رشته علوم تجربی

کیفیت هوای کلانشهر اصفهان ناسالم برای گروههای حساس

لغو پی در پی کنسرت‌ها در ایران/ وقتی وزارت ارشاد نمی‌تواند پای مجوز خودش بایستد (فیلم)

3200مترمربع از معابر روستای ابیانه سنگ‌فرش شد

خورو بیابانک بارانی‌ترین منطقه اصفهان

عشق زندگی می بخشد

منتظر پیکسل تبلت 2 گوگل نباشید!

ایمیل اشتباه اپل به مشتریان آیفون، خبرساز شد

به‌روزرسانی نسل بعدی Fallout 4 منتشر شد

آیا دکترین هسته‌ای ایران تغییر کرده است؟

دوربین مخفی از پشت پرده کمبود شیرخشک/ ویدئو

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

راه‌اندازی مجدد دبیرخانه «شهر اسلامی» در شهرداری اصفهان

مشارکت 256 نیروی راهداری استان اصفهان در عملیات راهداری بارش های اخیر

گام بلند شهرداری اصفهان در بودجه‌ریزی حوزه فناوری اطلاعات

حیدرآباد؛ اصفهانی نو در قلب هندوستان

نیاز به 6 هزار میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های پیشگیری از سیل در اصفهان

میراث‌فرهنگی اصفهان باید دوباره زنده شود

بررسی ابعاد سیاسی علامه سیدمحمد باقر درچه‌ای/ یک کنش‌گری سیاسی با شاگردپروری

تصویب بیش از 50 مصوبه برای توسعه شرق شهرستان اصفهان

برنامه سینماهای اصفهان امروز جمعه 7 اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت

آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار ویرا

برنامه پرواز‌های فرودگاه اصفهان در روز جمعه هفتم اردیبهشت 1403

موفقیت وشوکاران سپاهان در چین

دعوت هندبالیست های سپاهان به اردوهای تیم ملی

وضعیت قرمز هوا در دو ایستگاه اصفهان

چادگان؛ نگین گردشگری اصفهان

هوای روز جمعه اصفهان و کاشان آلوده است

اجرای 29 ویژه برنامه در منطقه 8 ویژه هفته فرهنگی اصفهان

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

داستانک/ انسان های بازنده

موجودات فضایی‌ بازی Exodus نژادهای متنوعی خواهند داشت

تلگرام با 15 قابلیت جدید نفس را در سینه واتساپ حبس کرد

اپل واچ سری X احتمالا از مادربرد با طراحی باریک‌تر استفاده خواهد کرد

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

اینفوگرافی/ 6 نشانه پنهان ابتلا به فرسودگی شغلی

ماجرای خاوری که در سیل اردستان زیر آب ماند

ضرورت توجه به سرمایه اجتماعی در تعامل مجلس و دولت/ وفاق و همدلی در اصفهان رو به ارتقا است

رفع نواقص پروژه بیمارستان بهارستان به خوبی پیش رفته است

اتخاذ بیش از 50 مصوبه برای حل مسائل و مشکلات شرق شهرستان اصفهان

نمایشگاهی از نیم قرن تلاش برای احیای جلفا

جریمه راننده پراید به سبک جرثقیل‌داران! + فیلم

50 مصوبه برای حل مشکلات شرق شهرستان اصفهان

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

ارتباط مغز و کامپیوتر؛ رقیب چینی تراشه نورالینک ایلان ماسک معرفی شد

گلکسی رینگ سامسونگ به هوش مصنوعی مجهز خواهد بود

سناتو آمریکایی خواستار جلوگیری از فروش تمام کالاها به هواوی شد