پیام سپاهان

آخرين مطالب

150 میلیون کاربر از HarmonyOS هواوی استفاده می‌کنند علمی

150 میلیون کاربر از HarmonyOS هواوی استفاده می‌کنند
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - مجله دیجی کالا / کنفرانس توسعه‌دهندگان هواوی چند روز قبل برگزار شده و مدیرعامل این شرکت، ریچارد یو جزئیات جالبی در مورد بخش گجت‌های مصرفی این شرکت فاش کرده است. به گفته‌ وی HarmonyOS در حال حاضر روی 150 میلیون محصول هواوی اجرا شده و این سیستم‌عامل عنوان سریع‌ترین رشد سیستم‌عامل در تاریخ را مال خود کرده است.
یو همچنین اعلام کرده که HarmonyOS 3.0 با هدف بهبود اصلی معماری سیستم، ترمینال‌های فوق‌العاده و استفاده از چند دستگاه در یک اکوسیستم یکسان به‌زودی منتشر می‌شود. عدد 150 میلیون نصب HarmonyOS شامل دستگاه‌های مختلف ازجمله، گوشی‌ها، تبلت‌ها، تلویزیون‌های هوشمند، ساعت‌های هوشمند و اینترنت اشیا می‌شود. سیستم‌عامل Harmony با درنظرگرفتن تعامل و همکاری بین دستگاه‌ها طراحی شده‌ است.

پیام سپاهان


در طول این کنفرانس، هواوی ابزارهای جدیدی را نشان داده که توسعه‌دهندگان می‌توانند برای سخت افزارهای مختلف در جهت تکمیل و بهبود عملکرد سیستم‌عامل استفاده کنند. این بیانیه در کنفرانس توسعه‌دهندگان 2021 به‌عنوان بخشی از سخنرانی اصلی مطرح شد.
کنفرانس مذکور از تاریخ 22 اکتبر تا 24 اکتبر (30 مهر تا 2 آبان) برگزار می‌شود و هدف، بررسی موارد جدید درباره‌ی HarmonyOS، خانه‌های هوشمند، دفاتر هوشمند، HMS Core (نسخه‌ی سرویس موبایل هواوی) و موارد دیگر است.مدیر عامل هواوی به این نکته نیز اشاره کرد که که تعداد نصب HarmonyOS تا پایان سال 2021 به 200 میلیون دستگاه خواهد رسید که رشد فوق‌العاده‌ای خواهد بود.
اینکه سیستم عامل هارمونی چیست و چگونه پدید آمد داستانی چند ساله دارد، ولی به طور خلاصه می‌توان گفت ماجرا به جنگ و دعوای بین چین و آمریکا بر سر سلطه بر جهان تکنولوژی برمی‌گردد. همان طور که می‌دانید در سال 2019 آمریکا شرکت چینی هواوی را تحریم کرد؛ در پی آن همه‌ی دستگاه‌های الکترونیکی که توسط این شرکت ساخته شده بودند، با عدم پشتیبانی از خدمات و سرویس‌های گوگل مواجه شدند.
در نتیجه‌ی محدودیت‌های پیش‌آمده، این شرکت تصمیم گرفت برای اولین بار سیستم عامل اختصاصی خودش تحت عنوان سیستم عامل Harmony او اس را طراحی کند. به‌علاوه همه‌ی این تحریم‌ها به انگیزه‌ای برای چینی‌ها تبدیل شد تا در حوزه‌ی تکنولوژی به استقلال تمام و کمال برسند و حتی شاید در آینده قادر به تسلط کامل بر جهان تکنولوژی باشند.
هواوی از همان ابتدا Harmony را به عنوان یک سیستم عامل که قرار است رایگان توزیع شود و برای انواع مختلف سخت‌افزار است و بر میکروکرنل مبتنی است توصیف کرد. چندی پیش در همایشی اعلام شده کهسیستم عامل Harmony یک سیستم کاملاً منبع باز است و روی هر دستگاهی که دارای رم 128 مگابایت تا 4 گیگابایتی و یا حتی بیشتر باشد قابل اجراست. در نتیجه این سیستم عامل قابلیت اجرا روی گوشی‌های بقیه شرکت‌ها را نیز دارد و قرار شده سیستم عامل HarmonyOS حداقل توسط 3 کمپانی بزرگ سازنده‌ی گوشی‌های هوشمند دیگر هم مورد استفاده قرار بگیرد (که احتمالاً شرکت‌های چینی شیائومی، اوپو و ویوو هستند که تصمیم به پشتیبانی از کمپانی هموطنشان گرفته‌اند).
در ابتدا سیستم عامل هواوی جدید فقط از تلوزیون‌های هوشمند این برند پشتیبانی می‌کرد، ولی با افزایش فشار تحریم‌ها از سوی آمریکا، این شرکت سرعت و آمادگی خود را برای پشتیبانی HarmonyOS از دستگاه‌های بیشتری افزایش داد. در واقعه سیستم عامل شرکت هواوی فقط یک نرم افزار نیست، بلکه یک اکوسیستم کامل است. Harmony یک رابط کاربری واحد ایجاد می‌کند که قابلیت سازگاری به طور خودکار با دستگاه‌های مختلف را دارد.
یکی به عنوان همه، همه به عنوان یکی شعار تبلیغاتی سیستم‌عامل HarmonyOS است و به نظر می‌رسد که هواوی به خوبی مفهوم این شعار را در سوپردیوایس نشان داده است. سوپردیوایس در واقع اصطلاحی است که هواوی روی یکی از قابلیت‌های گسترده‌ی Harmony گذاشته و به معنای دستگاهی فراتر از توانایی‌های معمول و با قابلیت چند دستگاه مختلف است. در واقع Harmony قابلیت اجرا شدن روی دستگاه‌هایی که حافظه‌ی رم خیلی پایین، تا حد 128 مگابایت، را نیز دارد.
شاید با خود فکر کنید که دیگر هیچ گوشی‌ وجود ندارد که حافظه رم آن تا این حد پایین باشد، ولی نکته اینجاست که این سیستم‌عامل روی انواع دستگاه‌های الکترونیکی اجرا می‌شود و البته دستگاهی مثل مخلوط‌کن نیازی به رم بالا ندارد و با وجود پایین بودن حافظه رم آن می‌تواند سیستم عامل Harmony را اجرا کند. مزیت این قابلیت در سوپر دیوایس‌ها هویدا می‌شود.
در هواوی از روز اول امنیت کاربران در اولویت بوده است. این شرکت اکنون هم در تلاش است تا کاربران بدون این که هیچ گونه نگرانی داشته باشند، بتوانند به سادگی از این قابلیت‌ها استفاده کنند.
به عنوان مثال، وقتی یک مخاطب می‌خواهد قفل گوشی‌اش را باز کند، می‌تواند حالت احراز هویت چند جانبه یا مشترک را فعال کند که شامل احراز هویت از طریق ساعت، چهره و اطلاعات می‌شود که البته به این مکانیزم بیشتر از تصدیق هویت توسط یک فاکتور می‌تواند قابل اعتماد باشد. راه حل امنیتی Harmony برای سوپردیوایس، از طریق تصدیق کردن آیدی یک دیواس و همچنین کلید اتصال عمومی و خصوصی صورت می‌پذیرد و فقط وقتی همه‌ی این عوامل مورد تأیید قرار گرفت، اتصال بین دو دستگاه صورت می‌تواند برقرار شود.

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/328482/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اقامه نماز جمعه در مصلای امام خمینی شهر ایلام

استقبال پرشور یزدی‌ها از آیین احیای سنت گلاب‌گیری باغ جهانی دولت‌آباد

7 اردیبهشت به نام روز جهانی گز اصفهان ثبت شد

اصفهان موفق‌ترین استان در اجرای مأموریت ساماندهی اتباع خارجی است

شاعرانه/ چیزی کم از بهشت ندارد هوای تو

جدال اپل و اسپاتیفای بر سر قوانین اپ استور همچنان ادامه دارد

کوالکام از تراشه اسنپدراگون X پلاس رونمایی کرد؛ سلاح اقتصادی ویندوزی‌ها برای نبرد با مک‌بوک‌ها

آمریکا برای اولین‌بار خلبان هوش مصنوعی را در یک آزمایش هوایی در مقابل انسان قرار داد

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

قرارداد کار کارگران یک ماهه شد!

عمارت انگورستان ملک

رئیسی: داعیه‌داران دانشجو دوستی در آمریکا دانشجویان را به خاطر دفاع از مظلوم به خاک و خون می‌کشند

اصفهان پرچم‌دار شهرسازی الکترونیک است

هشدار زرد هواشناسی مدیریت بحران اصفهان را به حال آماده باش درآورد

تأکید بر حفظ فرهنگ ایرانی اسلامی و ترویج  فرهنگ حجاب و عفاف در مهاباد

تاکید استاندار اصفهان بر هم‌افزایی مدیران‌ اجرایی

دلبر و یار من تویی رونق کار من تویی

داستانک/ سمعک با کارکرد متفاوت

اولین گوشی مون‌دراپ با 2 جک هدفون و نمایشگر اولد 120 هرتز رونمایی شد

گل‌درشت‌گویی ماورایی سریال ده‌نمکی

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

7 اردیبهشت‌ به نام روز جهانی گز اصفهان ثبت شد

7 اردیبهشت‌ به نام گز اصفهان شیرین و جهانی شد

کاهش آسیب های اجتماعی با حضور در یادواره شهدا

با توجه به مسائل متعدد در شهرستان اصفهان بازدیدهای مختلفی برنامه‌ریزی شده است

انهدام باند 3 نفره سارقان با اعتراف به 19 فقره سرقت

شهر هوشمند را تبدیل به تجربه عملیاتی کردیم

لزوم پیوست رسانه‌ای پروژه‌ها در شهر/ محتوای رسانه‌ها باید مورد سنجش قرار گیرد

گندم‌کاران مبارزه با آفت سن گندم را انجام دهند

راه اندازی سومین مرکز تخصصی نماز کشور در استان؛بزودی

ثبت 15 دستاورد هوشمندسازی در سازمان آتش‌نشانی اصفهان

احیای گلابگیری باغ دولت‌آباد یزد برای تأمین گلاب حرم رضوی

ورزنه شهر فرشتگان چادر سفید ایران

آماده باش دستگاههای امدادی و خدمات رسان در مناطق جنوب و شرق استان

تجهیز نگهبانان دامداری‌ها به وسایل ارتباطی

افتتاح دوره های شرح و تفسیر نهج البلاغه در شهر دولت آباد

صعود تیم مهاباد به دور دوم مسابقات بسکتبال لیگ دسته دو کشور

نشستی دربارۀ ابن‌سینا و مکتب فلسفی اصفهان

نظام آموزشی اردستان، معاونت آموزشی و پرورشی ندارد

چرا اردستان معاونت آموزشی و پرورشی ندارد؟

پیش‌بینی بارش‌های رگباری و تندباد برای 11 شهرستان اصفهان تا آخر شب

برای خریدن کتاب هایی درباره اهل بیت(ع) به چه چیزهایی باید توجه شود؟

«صفحه اول اینترنت» برای تمرکز بیشتر بر دیدگاه‌ها، آپدیت شد

گزارش درآمد سه ماهه متا اعلام شد؛ سقوط 16 درصدی سهام غول فناوری