پیام سپاهان

آخرين مطالب

برنامه‌های ایام الله 13 و 25 آبان ماه در اصفهان اعلام شد اجتماعی

برنامه‌های ایام الله 13 و 25 آبان ماه در اصفهان اعلام شد
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان -

پیام سپاهان


گروه استان‌ها- جلسه هماهنگی ویژه برنامه‌های 13 و 25 آبان در دفتر امام جمعه اصفهان برگزار و برنامه‌های این دو رویداد اعلام شد. - اخبار استانها -
به گزارش تسنیم از اصفهان ، به نقل از شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، جلسه هماهنگی ویژه برنامه‌های 13 آبان و 25 آبان با حضور حضرت آیت الله طباطبایی‌نژاد نماینده ولی فقیه در استان، استاندار اصفهان، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان و سایر مدیران کل و مسولان استانی در دفتر امام جمعه اصفهان برگزار شد.
استاندار اصفهان ضمن تبریک فرا رسیدن اعیاد ماه ربیع الاول و هفته وحدت، بر برگزاری باشکوه این دو ویژه برنامه تاکید کرد و اظهار داشت: باید به سمتی حرکت کنیم که با برنامه‌های تبیینی برای نسل جوان بتوانیم ماهیت استکبار جهانی را روشن کنیم و اگر در این زمینه کوتاهی کنیم طرف مقابل با ابزارهای رسانه‌ای قوی که در اختیار دارد جای ظالم ومظلوم را عوض می‌کند.
سیدرضا مرتضوی افزود: فعالیت‌های تبلیغی در این ایام باید در کنار برنامه‌های تبیینی باشد و در این راستا باید از مولفه‌های هویت بخش در سطوح مختلف بهره‌مند شد.
وی با اشاره به 25 آبان روز بزرگداشت حماسه و ایثار مردم اصفهان اظهار داشت: گلستان شهدای اصفهان ظرفیت فوق‌العاده‌ای برای این گونه برنامه‌ها است و لازم است با برنامه‌ریزی‌های متنوع در طول سال از این ظرفیت به نحو احسن استفاده کرد.
پیگیری‌ جهت ثبت این واقعه 25 آبان در تقویم رسمی کشور
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان با اشاره به رویدادهای آبان‌ماه گفت: این ماه مناسبت‌های مهمی در پیش رو داریم که لازم است جهت برپایی هرچه باشکوه‌تر این برنامه‌ها اقدامات ویژه صورت پذیرد.
وی ادامه داد: 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش آموز است و در همین ماه نیز 25 آبان روز حماسه و ایثار مردم اصفهان در پیش است که افتخاری برای مردم شهید پرور اصفهان محسوب می شود زیرا که در یک روز 370 شهید در میدان حضرت امام خمینی (ره )تشییع شدند.
محمدعلی احمدی با اشاره به اهمیت بزرگداشت روز 13 آبان به عنوان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی گفت: حضرت امام خمینی (ره) با اعتقاد به اصول خود یعنی خداباوری و اعتماد به خدا تسخیر لانه جاسوسی را انقلاب دوم عنوان کردند و رهبر معظم انقلاب نیز در تبیین این موضوع می‌فرمایند که در انقلاب اسلامی شاه از کشور بیرون شد و در تسخیر لانه جاسوسی که همان انقلاب دوم بود آمریکا از کشور خارج شد و این اهمیت این رویداد را نشان می‌دهد.
وی بیان کرد: به مناسبت این روز باید به چرایی مبارزه ملت ایران با دشمنی‌های آمریکا پرداخت و برای مردم خسارت‌های سازش را در مقابل نتایج مقاومت تبیین کرد.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان اظهار داشت : شهادت تعدادی از دانش آموزان در این روز به دست عوامل رژیم پهلوی می‌تواند الگویی برای ظلم ستیزی و عزت خواهی برای مسلمانان باشد و لازم است با برنامه‌های متنوع، دانش آموزان را با این الگوهای برجسته بیشتر آشنا کنیم.
وی افزود: 13 آبان حقیقتا یادآور مبارزات امام خمینی(ره) با رژیم پهلوی و آغاز نهضت اسلامی است که در سال 1357 با استقلال‌طلبی و عزت خواهی مردم ایران به انقلاب اسلامی منجر شد.
احمدی با تشکر از کمیته‌های مختلف 13 آبان گفت: در این راستا کمیته‌های مختلفی تشکیل شده است و هر یک به صورت جداگانه با تشکیل جلسات مختلف برنامه‌های متنوع تبلیغی و تبیینی را برنامه‌ریزی کرده‌اند.
وی با اشاره به مناسبت 25 آبان، روز حماسه و ایثار مردم اصفهان تصریح کرد: 25 آبان سال 61 حادثه عظیمی در اصفهان رخ داد و 370 شهید در یک روز تشییع شد و این افتخار برای همیشه نصیب مردم اصفهان شد.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان ادامه داد: فردای روز تشییع کمک و نیروهای اصفهانی به جبهه اعزام شدند که امام راحل(ره) در این زمینه فرمودند هیچ جایی نمی‌توان مانند اصفهان پیدا کرد که یک روز تشییع و روز دیگر اعزام به جبهه‌ها داشته باشند؛ در بین شهدای این روز از چندین خانواده دو برادر، پدر و فرزند در این عملیات شهید شدند و این موضوع وظیفه ما را درباره گرامیداشت یاد و خاطره شهدا دو چندان می‌کند.
وی با تأکید بر اینکه باید 25 آبان الگویی برای آینده شود، گفت: بزرگداشت 25 آبان نشان از این است که اصفهانی‌ها همچنان در خط انقلاب و در مسیر ولایت بوده و جوانان اصفهانی مانند دهه 60 پای کار انقلاب هستند و با همین هدف برنامه‌های مختلفی در فضای حقیقی و مجازی بر مبنای محله محوری برنامه‌ریزی و اجرا خواهد شد.
احمدی از تولید یک فیلم مستند 110 دقیقه‌ای توسط جوانان انقلابی اصفهان با موضوع شهدای 25 آبان خبر داد و بیان کرد: این فیلم با همت جوانان مومن اصفهانی و سایر نهادهای استان تولید شده و در شبکه سه صدا و سیما پخش خواهد شد.
وی همچنین از پیگیری‌های صورت گرفته جهت ثبت این واقعه مهم در تقویم رسمی کشور خبر داد و ابراز امیدواری کرد این روز به یاد ماندنی در تقویم رسمی کشور ثبت شود تا منجر به معرفی هرچه بیشتر شهدای این روز گردد.
در ادامه این برنامه مسئولین کمیته‌های مختلف 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نیز برنامه‌های مختلف خود را تشریح کردند و نظرات و پیشنهاداتی را با هدف برگزاری باشکوه این دو رویداد عنوان کردند.
یادی از حماسه و ایثار مردم اصفهان پس از 38 سال؛ 25 آبان در تاریخ جان‌ها ثبت شده است + تصاویر 25 آبان روز حماسه و ایثار مردم اصفهان نام‌گذاری شده است
وزیر کشور به مقام شامخ شهدای مشهد ادای احترام کرد
تدوین طرح نامه‌ای از سوی ستاد نماز جمعه با موضوع 13 آبان، تهیه آلبومی با موضوع 9 هزار شهید توسط بسیج دانش‌آموزی و خود دانش‌آموزان، تقدیم بسته‌های کمک تحصیلی به دانش‌آموزان توسط سپاه پاسداران در قالب کمک‌های مومنانه، تشکیل کمیته‌های تبیینی و روشنگری با موضوع استکبار جهانی از سوی نهادهای دانشجویی، پوشش گسترده رسانه‌ای این دو رویداد و پخش ویژه برنامه‌های مختلف از سوی صدا و سیمای مرکز اصفهان، فضاسازی شهر و آذین‌بندی محله‌های شهدا با رویکرد محله محوری توسط شهرداری اصفهان از جمله برنامه‌هایی بود که مسئولین کمیته‌های مختلف این ایام به آن اشاره کردند.
همچنین تهیه و رونمایی سرودی زیبا با موضوع شهدا و اصفهان از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران، نواختن زنگ استکبارستیزی در مدارس استان و استفاده از تمامی ظرفیت آموزش و پرورش، معرفی شهدای 25 آبان در قالب یک کنگره از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، نصب تصاویر شهدا و هم چنین شعارهای مرتبط با 13 آبان بر روی خودروهای نیروی انتظامی نیزاز برنامه‌های این دو رویداد در اصفهان است.
انتهای پیام/163/ ت

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/328191/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پرداخت هزینه‌های خدماتی و درمانی بیماران سرطانی توسط دولت، به زودی

توماج صالحی به اعدام محکوم شد!

(ویدیو) لحظه تخریب یک خانه بر اثر بارندگی شدید در اصفهان

بارش باران بهاری در فولادشهر اصفهان + فیلم

تولید روزانه بیش از 170 تن زباله در مهاباد

توصیه نماینده ولی فقیه به فرماندار کاشان

آمادگی کامل سمرقند برای هرگونه همکاری در برگزاری هفته فرهنگی اصفهان

برداشت سه تُن گل محمدی ارگانیک از مزرعه تحقیقاتی دانشگاه آزاد مرکز زواره

دنیا را چقدر جدی گرفتیم !

نزدیک بشیم به هم یا نزدیک نشیم؟

فوری: رئیس‌جمهور آمریکا قانون فیلترشدن تیک‌تاک را امضا کرد

با گوشی جدید هواوی می‌توان بدون اینترنت تصویر ارسال کرد!

هوش مصنوعی جدید گوگل می‌تواند جان شما را نجات دهد

طرح تعویض رایگان سامسونگ برای گوشی هایی که این مشکل را دارند

برنامه/ فکرتان را به یک اثر هنری تبدیل کنید

تکرار قصه ناتمام زن‌کشی

فصل جدید مسلمان‌ستیزی مودی

وطن امروز نوشت: نظام اسلامی و چالش کشف حجاب

برگزاری نوبت اول آزمون سراسری 1403 فردا همزمان با سراسر کشور در مهاباد

اصلاح هندسی و تعریض باند جنوبی خیابان میرزاطاهر شرقی

حرکت به سمت بیانیه گام دوم انقلاب وظیفه اصلی فرماندار کاشان

حال و هوای ابری و بارانی جاده بوئین میاندشت به روایت فیلم

خودنمایی زمستان در بهار سمیرم

اعلام حکم بی‌سابقه علیه توماج صالحی در دادگاه بدوی | جرم او دقیقا چیست؟

رقابت 64 هزار و 719 داوطلب اصفهانی نوبت اول آزمون سراسری از فردا

آسیب بارندگی‌ها به 70 واحد مسکونی در کاشان

تصرف و عدم لایروبی رودخانه‌ از مشکلات کاشان است+فیلم

لحظه هولناک تخریب یک خانه در اصفهان بر اثر بارندگی شدید (فیلم)

آسفالت محله های اندوان خوراسگان تا نیمه اول امسال

10 واحد صنعتی اردستان در فهرست صنایع آلاینده قرار گرفت

احتکار 35 میلیاردی لوازم خانگی قاچاق در اصفهان

الزام فرهنگ‌سازی برای کتاب‌های الکترونیکی

معرفی نامزدهای ایرانی کتاب‌ برای کودکان با نیازهای ویژه

افشای مشخصات پردازنده‌های اسنپدراگون X پلاس کوالکام

نقدها و نمرات بازی Stellar Blade منتشر شدند

داستان ابوشجاع

روایت «فارن پالیسی» از تله‌ای که اسرائیل در آن گرفتار شده است

ریزش چند خانه‌ در کاشان بر اثر سیل و آبگرفتگی

آغاز به کار مرکز خدمات جامع سلامت فارابی کیش در گرامیداشت هفته سلامت

افتتاح پایگاه سلامت خانواده با محوریت مادر وکودک درمجتمع مسکونی مهستان کیش

خانواده شهدا پرچمداران اصلی ایثار و شهادت هستند/ نسل امروز نیازمند آشنایی با شهدا

توماج صالحی به اعدام محکوم شد +جزئیات

فرونشست زمین در جاده مزرعه عرب به حسن آباد بر اثر بارش‌های سیلابی+ فیلم

برگزاری رویداد «چهارباغ جان اصفهان» در گذر فرهنگی چهارباغ

وکیل: دادگاه انقلاب اصفهان توماج صالحی را به اعدام محکوم کرد/ دادگاه بدوی حکم دیوان عالی کشور را «ارشادی» خواند و اجرایش نکرد/ به حکم صادره اعتراض خواهیم کرد

جزئیات جدید از سیلاب در اصفهان | اعلام آخرین وضعیت محورهای این استان

رقابت 64 هزار و 719 داوطلب اصفهانی نوبت اول آزمون سراسری

توماج صالحی به اتهام فسادفی‌الارض به اعدام محکوم شد

نشست خبری اتاق بازرگانی اصفهان

تشکیل اولین جلسه کارگروه مدیریت پسماند مهاباد در سال جاری