پیام سپاهان

آخرين مطالب

بهترین گوشی‌های جهان برای عکاسی در سال 2021 علمی

بهترین گوشی‌های جهان برای عکاسی در سال 2021
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - گجت نیوز / در این مطلب می‌خواهیم به بررسی بهترین گوشی های جهان برای عکاسی در سال 2021 بپردازیم. در این بخش رقابت سنگینی بین گوشی‌های پرچمدار سامسونگ، اپل، گوگل و دیگر شرکت‌ها وجود دارد.
عکاسی موبایل یکی از قسمت‌هایی است که تولید کنندگان گوشی اهمیت ویژ‌ه‌ای به آن می‌دهند. درست است که این روز‌ها تعداد مگاپیکسل‌ها به رکورد‌های جدیدی می‌رسد؛ اما خوشبختانه همه چیز به اعداد بستگی ندارد و مهم این است که نرم افزار تا چه حد می‌تواند از پیکسل‌های موجود بهترین استفاده را بکند. با گجت نیوز همراه باشید تا بهترین گوشی‌ های جهان برای عکاسی در سال 2021 را بررسی کنیم.
البته از این موضوع نیز نباید غافل شد که تصور شما از یک تصویر ایده‌آل و کاربری مورد نظر نیز اهمیت زیادی دارد. این روز‌ها گوشی‌های زیادی وجود دارند که می‌توان از دوربین آنها را با صفت «خوب» یاد کرد؛ اما تعداد دوربین‌‌های «عالی» خیلی کم هستند.
بهترین گوشی های جهان برای عکاسی و فیلم برداری در سال 2021
هرچند که گوشی‌های قدرتمند نیز عملکرد یکسانی در همه حالت‌های عکاسی ندارند. یک گوشی ممکن است در تصاویر پرتره عملکرد بهتری داشته باشد و دیگری در حالت پرو بهترین نتیجه را ارائه کند. به همین خاطر حالت‌های مختلف را بررسی کردیم و در نهایت شش دسته‌بندی را برای بهترین گوشی های جهان برای عکاسی و فیلم برداری در سال 2021 در نظر گرفتیم.
بهترین گوشی برای عکاسی از لحاظ کلی
بهترین گوشی برای عکاسی در حالت Pro
بهترین گوشی برای عکاسی محاسباتی
بهترین گوشی کوچک برای عکاسی
بهترین گوشی مقرون به صرفه برای عکاسی
بهترین گوشی برای فیلم برداری
بهترین گوشی برای عکاسی از لحاظ کلی : سامسونگ گلکسی اس 21 اولترا
حسگر اصلی: 108 مگاپیکسل یا 12 مگاپیکسل (در نتیجه فناوری ترکیب پیکسل)، فاصله کانونی 26 میلی‌متر
سایر دوربین‌ها: لنز تله فوتو 10 مگاپیکسلی با توانایی بزرگنمایی اپتیکال 3 برابری (فاصله کانونی 70 میلی‌متر)، لنز تله فوتو 10 مگاپیکسلی با توانایی بزرگنمایی اپتیکال 10 برابری (فاصله کانونی 240 میلی‌متر)، دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسلی (فاصله کانونی 13 میلی‌متر)
دوربین سلفی: 40 مگاپیکسل
وضوح فیلم برداری: حداکثر 8K
قیمت مدل پایه: 1200 دلار(حدود 32.9 میلیون تومان)
سال گذشته پرچمدار سامسونگ به سختی توانست به لیست بهترین گوشی های جهان برای عکاسی راه پیدا کند؛ اما شرکت کره‌ای از اشتباهات خود در گلکسی اس 20 اولترا درس گرفته و یکی از بهترین گوشی‌ های دوربین محور دنیا را روانه بازار کرده است.
البته دوربین این گوشی بی نقص نیست و در برخی قسمت‌ها نیاز به پیشرفت دارد؛ اما به طور کلی خروجی دوربین به راحتی نظر هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند.

پیام سپاهان


سامسونگ از حسگر جدید ایزوسل HM3 در این گوشی استفاده کرده است تا از لحاظ سخت افزاری چیزی کم نداشته باشد. در بخش نرم افزاری نیز تا حدودی شاهد پیشرفت‌هایی هستیم. البته قطعا درباره قابلیت‌های تبلیغاتی و بی‌استفاده‌ای همچون زوم فضایی 100 برابری صحبت نمی‌کنیم، بلکه بیشتر منظورمان خروجی رنگ کنترل شده و HDR بهبود یافته است که سبب می‌شود تصویر نهایی بسیار بهتر باشد.
دو لنز زوم مورد استفاده در این گوشی به خوبی همدیگر را تکمیل می‌کنند. مخصوصا لنز تله فونو با فاصله کانونی 240 میلی‌متری که زوم 10 برابری را برای کاربر به ارمغان می‌آورد. عکس‌های گرفته شده با دوربین‌های زوم گلکسی S21 اولترا را می‌توان بهترین نمونه‌های ثبت شده با یک دوربین زوم در دنیای گوشی‌های هوشمند دانست.
زوم هیبریدی 30 برابری هم اگرچه مزایا و معایب خاص خودش را دارد؛ اما در در برخی موارد خروجی بسیار خوبی را به کاربر می‌دهد. حالت پرو سامسونگ در حال حاضر فقط برای دوربین اصلی و دوربین فوق عریض و آن هم فقط با رزولوشن 12 مگاپیکسل در دسترس است و امیدواریم که در آینده این حالت برای سایر دوربین‌ها نیز عرضه شود.
همچنین نماینده سامسونگ عملکرد فوق‌العاده خوبی در شرایط نوری کم دارد؛ اما خیلی نمی‌توان روی عکس‌های گرفته شده در این حالت زوم کرد. مگر اینکه از ویژگی‌هایی همچون Adobe Super Resolution استفاده کنید.

پیام سپاهان


با همه اینها اگر به خاطر تحریم هواوی توسط آمریکا نبود، احتمالا گوشی جدید هواوی P50 پرو در حال حاضر در این جایگاه قرار داشت. نماینده هواوی به یکی از بهترین و توانمند‌ترین دوربین های گوشی موبایل برای عکاسی مجهز شده است؛ اما محدودیت‌های مربوط به عرضه در بازار‌های مختلف و همچنین استفاده از هارمونی او اس به جای اندروید سبب شد که این جایگاه را به پرچمدار سامسونگ واگذار کند.
شیائومی می 11 اولترا نیز از جمله گزینه‌هایی بود که می‌توانست در این جایگاه قرار گیرد،‌ ولی به دلیل محدودیت عرضه در برخی بازار‌ها در نهایت انتخاب نشد. گلکسی اس 21 اولترا تنها پرچمدار واقعی سامسونگ در سال جاری بوده است و کار سختی برای حفظ این جایگاه تا زمان عرضه گلکسی اس 22 اولترا دارد.
آیفون 13 پرو در بسیاری از بخش‌های مهم عملکرد خوبی داشته است و گوگل نیز احتمالا با عرضه پیکسل 6 پرو شرایط را کاملا عوض کند. ویوو نیز با پیشرفت‌های اخیرش در کمین سامسونگ است.
بهترین گوشی برای عکاسی در حالت Pro: ویوو ایکس 70 پرو پلاس
حسگر اصلی: 50 مگاپبکسل یا 100 مگاپیکسل یا 12 مگاپبکسل (در نتیجه فناوری ترکیب پیکسل)، فاصله کانونی 23 میلی‌متر
سایر دوربین‌ها: لنز تله فوتو 32 مگاپیکسلی با توانایی بزرگنمایی اپتیکال 2 برابری (فاصله کانونی 50 میلی‌متر)، لنز تله فوتو 8 مگاپیکسلی با توانایی بزرگنمایی اپتیکال 5 برابری
دوربین سلفی: 32 مگاپیکسل
وضوح فیلم برداری: حداکثر تا 8K
قیمت مدل پایه: 1200 دلار(حدود 32.9 میلیون تومان)
ویوو ایکس 70 پرو پلاس به طور کلی یکی از بهترین گوشی های جهان برای عکاسی در سال 2021 ایت و چیزی که باعث می‌شود حالت Pro این دستگاه تا این حد جذاب باشد، تلاش آن برای آموزش کاربر است.

پیام سپاهان


وقتی در برنامه دوربین هستید، نوشته‌هایی روی صفحه ظاهر می‌شوند که کارایی هر قابلیت و یا گزینه را توضیح می‌دهند و از این طریق کاربر را برای استفاده هرچه بیشتر از دوربین گوشی آماده می‌کنند. این ویژگی سبب می‌شود که کاربران بیشتری به استفاده از حالت Pro تمایل پیدا کنند.
البته دوربین این گوشی نسبت به نسل قبل با تغییرات چشمگیری همراه نشده و شرکت سازنده بیشتر تمرکز خود را روی بخش نرم افزاری قرار داده است. در نتیجه حالا رابط کاربری کمی روان‌تر شده و تاخیر زمانی بین فشردن دکمه شاتر و گرفتن عکس نیز کاهش یافته است.
یکی دیگر از برتری‌های ویوو X70 پرو پلاس در دسترس بودن حالت پرو برای تمامی لنز‌ها است. این قابلیت در گوشی‌های پرچمدار زیادی وجود ندارد. همچنین شما می‌توانید از عکاسی با فرمت RAW در فاصله‌های کانونی مختلف لذت ببرید. اگر گوشی را خیلی به سوژه نزدیک کنید، هم حالت ماکرو فعال می‌شود. هرچند ویوو اعلام نکرده که برای فعال شدن این حالت تا چه اندازه باید به سوژه نزدیک شد.
متاسفانه پردازش نرم افزاری گاهی اوقات بیش از حد روی تصاویر گرفته شده در حالت Night mode تاثیر می‌گذارد. در این بخش مدل پرو عملکرد بهتری داشت. هواوی در این قسمت نیز می‌توانست به عنوان بهترین گوشی انتخاب شود و یا اینکه حداقل با نماینده ویوو برابری کند.
بهترین گوشی برای عکاسی محاسباتی: گوگل پیکسل 5
حسگر اصلی: 12.2 مگاپیکسل، فاصله کانونی 27 میلی‌متر
سایر دوربین‌ها: دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسلی (فاصله کانونی 16.5 میلی‌متر)
دوربین سلفی: 8 مگاپیکسل
وضوح فیلم برداری: حداکثر تا 4K
قیمت مدل پایه: 699 دلار(حدود 19.2 میلیون تومان)
گوگل پیکسل 5 در روی کاغذ مشخصات جذابی ندارد و فقط به خاطر نرم افزار قدرتمندش است که توانسته به این لیست راه پیدا کند. گوگل توانسته با همین ترکیب ساده دوربین و خروجی فوق‌العاده‌ای که ارائه می‌دهد، کاربران را شگفت زده کند.

پیام سپاهان


راستش را بخواهید حسگر اصلی مدت‌هاست که بدون تغییر باقی مانده است. گوگل از این حسگر در پیکسل 3 هم استفاده کرده بود و نیاز به یک تغییر واقعا حس میشد؛ اما این شرکت تصمیم گرفت تمرکز خود را روی ارائه یک گوشی با بهترین نرم افزار محاسباتی قرار دهد. HDR می‌تواند در شرایط مختلف عملکرد خیره‌کننده‌ای را ارائه دهد و اسلایدر‌های موجود در رابط کاربری دوربین هم جذاب هستند.
اگرچه گوگل از یک حسگر قدیمی در این گوشی استفاده کرده است؛ اما حالت Night Sight همچنان با قدرت به کار خود ادامه می‌دهد و حالا به تصاویر پرتره نیز اضافه شده است. تمامی ویژگی‌ها و گزینه‌های دوربین (از جمله فرمت RAW) برای هر دو لنز در دسترس هستند.
بهترین گوشی مقرون به صرفه برای عکاسی: گوگل پیکسل 5a
حسگر اصلی: 12.2 مگاپیکسل، فاصله کانونی 27 میلی‌متر
سایر دوربین‌ها: دوربین فوق عریض 16 مگاپیکسلی (فاصله کانونی 16 میلی‌متر)
دوربین سلفی: 8 مگاپیکسل
وضوح فیلم برداری: حداکثر تا 4K
قیمت مدل پایه: 499 دلار(حدود 13.7 میلیون تومان)
پیدا کردن گوشی هوشمندی که بتواند در این بازه قیمتی به خوبی گوگل پیکسل 5a تصویر برداری کند، کار سختی است. هرچند که گوگل این گوشی را به صورت محدود در خارج از آمریکا عرضه کرده و به همین خاطر نمی‌توان آن را به راحتی خریداری کرد.

پیام سپاهان


در اینجا با یک گوشی 5G طرف هستیم که بسیاری از ویژگی‌های برادر پرچمدارش را در بخش دوربین به ارث برده است. این گوشی همچنین به یک لنز فوق عریض با میدان دید 107 درجه مجهز شده است؛ اما متاسفانه خبری از لرزشگیر اپتیکال و یا الکترونیک تصویر در آن نیست.
با این وجود حسگر‌ها و نرم افزار محاسباتی می‌توانند تصاویری در حد و اندازه گوگل پیکسل 5 ثبت کنند و حالت پرتره و Night Sight نیز همچنان عملکرد خوبی دارند. شما همچنین می‌توانید ابتدا با فرمت RAW تصویر برداری کرده و سپس تصاویر خود را ویرایش کنید. برای افرادی که بودجه محدودی دارند، گوگل پیکسل 5a یکی از بهترین گوشی های جهان برای عکاسی است.
بهترین گوشی کوچک برای عکاسی: آیفون 13 مینی
حسگر اصلی: 12 مگاپبکسل، فاصله کانونی 26 میلی‌متر
سایر دوربین‌ها: دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسلی (فاصله کانونی 13 میلی‌متر)
دوربین سلفی: 12 مگاپیکسل
وضوح فیلم برداری: حداکثر تا 4K
قیمت مدل پایه: 699 دلار(حدود 19.2 میلیون تومان)
گاهی اوقات کاربران به دنبال یک گوشی کوچک هستند. در حال حاضر پیدا کردن گزینه‌ای بهتر از آیفون 13 مینی کار آسانی نیست. نکته مهم اینجاست که شما به خاطر ابعاد کوچک این گوشی مجبور نیستید از خیر خیلی از قابلیت‌های مهم بگذرید.

پیام سپاهان


در واقع مدل مینی ویژگی‌ها و خروجی یکسانی با iPhone 13 دارد. تنها تفاوت آیفون 13 مینی با مدل استاندارد آیفون 13 به استفاده از نمایشگر 5.4 اینچی سوپر رتینا XDR و باتری 2458 میلی‌آمپر ساعتی در مدل مینی بر می‌گردد.
آیفون‌های 2021 اپل نسبت به نسل قبل توانمند‌تر شده‌اند. دوربین آیفون 13 مینی می‌تواند نور بیشتری را جذب کند و به همین خاطر کیفیت عکس‌های گرفته شده با آن نسبت به آیفون 12 مینی بهتر است.
تفاوت وقتی واضح‌تر می‌شود که تصاویر گرفته شده با این گوشی را با آیفون SE جدید مقایسه کنید. در واقع به جز پیکسل 4a هیچکدام از گوشی‌های اندرویدی نمی‌توانند در این ابعاد کوچک چنین کیفیت دوربین بالایی را ارائه دهند.
دوربین فوق عریض این گوشی نیز به خوبی دوربین اصلی را کامل می‌کند. اپل همچنین حالت سینمایی جدید خود را به حسگر اصلی مدل مینی آورده است.
بهترین گوشی برای فیلم برداری: آیفون 13 پرو
حسگر اصلی: 12 مگاپیکسل، فاصله کانونی 26 میلی‌متر
سایر دوربین‌ها: لنز تله فوتو 12 مگاپیکسلی با توانایی بزرگنمایی اپتیکال 3 برابری (فاصله کانونی 78 میلی‌متر)، دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسلی (فاصله کانونی 13 میلی‌متر)
دوربین سلفی: 12 مگاپیکسل
وضوح فیلم برداری: حداکثر تا 4K
قیمت مدل پایه: 999 دلار(حدود 27.4 میلیون تومان)
وقتی صحبت از فیلم برداری می‌شود، آیفون هنوز در جمع بزرگان بازار قرار دارد و این جایگاه را مدیون ثبت دقیق رنگ‌ها و بافت سطوح است. آیفون 13 پرو و پرو مکس عملا یک دستگاه در دو اندازه مختلف هستند. هر دو گوشی از سیستم دوربین یکسانی بهره می‌برند؛ بنابراین اگر اندازه نمایشگر خیلی برایتان مهم نیست، می‌توانید 13 پرو را تهیه کنید.

پیام سپاهان


بزرگترین قابلیت اضافه شده به مدل‌های پرو آیفون 13 حالت سینمایی است که به کاربر اجازه می‌دهد به زیبایی فوکوس را از یک سوژه به دیگری تغییر دهد. شما همچنی می‌توانید پس از فیلم برداری دیافراگم را تنظیم کنید. انجام این کار روی iMovie و Final Cut در مک نیز ممکن است.
تنها نکته منفی محدود شدن فیلم برداری در این حالت به رزولوشن 1080p و نرخ 30 فریم بر ثانیه است. در حالی که در هنگام فیلم برداری عادی گزینه‌های بیشتری در زمینه رزولوشن، فریم ریت و دالبی ویژن HDR در اختیار شما قرار خواهد گرفت. اپل قرار است با ارائه آپدیتی برای iOS 15 حالت ProRes را هم برای این گوشی‌ها فعال کند که به ضبط ویدیو‌های بیشتر با حجم کمتر منجر خواهد شد.

پیام سپاهان


اگر می‌خواستیم واقعا درباره یک گوشی حرفه‌ای صحبت کنیم، سونی اکسپریا پرو و یا اکسپریا 1 مارک 3 می‌توانستند جای آیفون 13 را در لیست بهترین گوشی‌ های جهان برای عکاسی در سال 2021 بگیرند؛ اما آن گوشی‌ها برای کاربر عادی ساخته نشده‌اند و کار با آنها کمی سخت است؛ اما آیفون 13 پرو کمی در دسترس‌تر است و یادگرفتن ویژگی‌های ویدیویی آن هم خیلی کار سختی نیست.
نظر شما درباره بهترین گوشی های جهان برای عکاسی و فیلم برداری در سال 2021 چیست؟ کدام گوشی می‌توانست در این لیست قرار بگیرد؟

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/328010/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

7 اردیبهشت‌ به نام گز اصفهان شیرین و جهانی شد

کاهش آسیب های اجتماعی با حضور در یادواره شهدا

با توجه به مسائل متعدد در شهرستان اصفهان بازدیدهای مختلفی برنامه‌ریزی شده است

انهدام باند 3 نفره سارقان با اعتراف به 19 فقره سرقت

شهر هوشمند را تبدیل به تجربه عملیاتی کردیم

لزوم پیوست رسانه‌ای پروژه‌ها در شهر/ محتوای رسانه‌ها باید مورد سنجش قرار گیرد

گندم‌کاران مبارزه با آفت سن گندم را انجام دهند

راه اندازی سومین مرکز تخصصی نماز کشور در استان؛بزودی

ثبت 15 دستاورد هوشمندسازی در سازمان آتش‌نشانی اصفهان

احیای گلابگیری باغ دولت‌آباد یزد برای تأمین گلاب حرم رضوی

ورزنه شهر فرشتگان چادر سفید ایران

آماده باش دستگاههای امدادی و خدمات رسان در مناطق جنوب و شرق استان

تجهیز نگهبانان دامداری‌ها به وسایل ارتباطی

افتتاح دوره های شرح و تفسیر نهج البلاغه در شهر دولت آباد

صعود تیم مهاباد به دور دوم مسابقات بسکتبال لیگ دسته دو کشور

نشستی دربارۀ ابن‌سینا و مکتب فلسفی اصفهان

نظام آموزشی اردستان، معاونت آموزشی و پرورشی ندارد

چرا اردستان معاونت آموزشی و پرورشی ندارد؟

پیش‌بینی بارش‌های رگباری و تندباد برای 11 شهرستان اصفهان تا آخر شب

برای خریدن کتاب هایی درباره اهل بیت(ع) به چه چیزهایی باید توجه شود؟

«صفحه اول اینترنت» برای تمرکز بیشتر بر دیدگاه‌ها، آپدیت شد

گزارش درآمد سه ماهه متا اعلام شد؛ سقوط 16 درصدی سهام غول فناوری

شاهکار ایرانی در سریلانکا

نجات روسیه با اقتصاد موازی

اصفهان؛ میخی بر تابوت اسرائیل

هشدار زرد هواشناسی مدیریت بحران اصفهان را به حالت آماده‌باش درآورد

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

اهدای 14 سری جهیزیه به 14 زوج زیر پوشش بهزیستی در اصفهان

آژیر قرمز در اصفهان / فرونشست به آثار باستانی هم رسید

یکی از مشکلات شهرستان اصفهان وجود نگاه برخوردار است

آب مهمترین مسئله در شرق اصفهان است

امدادرسانی گروه‌های جهادی کاشان در سیل

نمایشگاه بین‌المللی صنایع وابسته فرش ماشینی برگزار می‌شود

بهره برداری از زورخانه ده ونک

افتتاح بخشی از رینگ چهارم ترافیکی اصفهان تا پایان سال

وقتی درد دل می‌کند؛ گوش باش، نگاه باش

بررسی گوشی Redmi 10 5G؛ اقتصادی و پرطرفدار

«طوفان اقصی» کار این ژنرال اسرائیلی را ساخت

هشدار درباره آینده اقتصاد ایران

مهاجرت با ویزای جعلی

فیلمی که آمریکا را به وحشت انداخت!

«اقتصاد» میدان شلغم‌فروشان شده است!

اختلاف بر سر افزایش حقوق بازنشستگان به کجا می‌رسد؟

قرعه کشی پخش مناظره‌های انتخاباتی صدا و سیمای اصفهان

«امیدآفرینی» بهترین اسلحه برای مبارزه در جنگ ترکیبی دشمن است

اعلام فراخوان جایزه ملی داستان و بازآفرینی در اصفهان

کاشت 200 اصله نهال در گلپایگان

برند شهر اصفهان باید حفظ شود/ آماده تعامل با رسانه‌ها هستیم

اعزام زائران اصفهانی حج تمتع از سوم خرداد به سرزمین وحی

ادامه بارش‌ها در شرق و شمال اصفهان