پیام سپاهان

آخرين مطالب

مدیرکل تعاون ،کار و رفاه اجتماعی استان البرز: مشاغل خانگی بهترین راهکار برای کاهش نرخ بیکاری در استان وزارت رفاه

مدیرکل تعاون ،کار و رفاه اجتماعی استان البرز: مشاغل خانگی بهترین راهکار برای کاهش نرخ بیکاری در استان
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی البرز با اشاره به اینکه دستگاه‌های استان البرز اشتغال خود را در سامانه رصد ثبت کنند، گفت: بهترین راه ایجاد اشتغال که منابع مالی زیادی نیاز نداشته باشد تمرکز بر گسترش مشاغل خانگی است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون ،کار ورفاه اجتماعی استان البرز ؛ حسین فلاح نژاد در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان البرز که در سالن شهدای دولت استانداری البرز برگزار شد در ارتباط با میزان توجه به اشتغال زایی در استان طی سال‌های اخیر اظهار داشت: نرخ بیکاری سال 99 به نسبت سال 98به میزان 1.3 درصد کاهش یافته است و پایین تر از نرخ متوسط کشوری رسیده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی البرز با اشاره با کاهش 3.3درصدی نرخ بیکاری استان در تابستان امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل گفت : در قیاس این دو بازه زمانی نرخ مشارکت هم کاهش 2.1 درصدی را تجربه کرده است که البته بخش عمده‌ای از پایین آمدن این رقم تحت تاثیر کرونا بوده است.
وی ادامه داد: افزایش 4.2درصدی بیمه شدگان اجباری استان در اسفند 99 نسبت به اسفند 98 را داشته‌ایم و متوسط 2 هزار و 451 نفر به‌صورت ماهانه به تعداد بیمه شدگان اجباری افزوده شده است و همزمان در طی یک ماه 78 نفر از مقرری بگیران بیمه بیکاری کاهش یافته است.
فلاح نژاد با بیان اینکه همه آمارهای مربوطه نشان از آهنگ رشد اقتصادی استان البرز دارد، گفت: خوشبختانه با حمایت‌های مجموعه استان و همراهی لازم از سوی نهادهای مختلف اجرایی در آخرین ارزیابی عملکرد توسط وزارت تعاون اداره کل البرز تحت پوشش این وزارتخانه در البرز موفق به کسب رتبه نخست کشوری شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز یکی از موضوعات مهم در استان را بررسی سامانه رصد برشمرد و افزود: برای درج اعدادی در بحث افزایش اشتغال و به تبع آن کاهش نرخ بیکاری در سامانه رصد می طلبد که سایر دستگاه‌ها و مجموعه‌های استان در راستای افزایش سهم اشتغال و کاهش نرخ بیکاری کمک کنند تا رقم‌هایی متفاوت از سایر استان ها را ثبت کنیم.
وی با اشاره به این که انتظار می رود که نهادها و ادارات اجرایی استان به سامانه رصد بیشتر و جدی تر توجه کنند ، گفت: آنچه به عنوان تعهد برای استان در بحث توسعه اشتغال و بر اساس ظرفیت ادارات کل البرز برابر 41 هزار نفر در سال 1400 اشتغال زایی جدید است را بتوانیم عملیاتی کنیم و بر این اساس تا پایان 7 ماهی ابتدایی امسال باید نزدیک به 24 هزار نفر در سامانه رصد ثبت می‌کردیم اما تاکنون آمار 11 هزار نفر ثبت شده است.
فلاح نژاد توضیح داد: نیاز است با تامین یک بازه زمانی مشخص از دستگاه‌های اجرایی استان خواسته شود تا اشتغال جدید خود را در سامانه رصد ثبت کنند و بر این اساس مصوبه‌ای تعریف شود، این تفکیک‌ها در سطح شهرستان‌ها به جزء چهارباغ که هنوز فیلد جداگانه ای در سامانه رصد ندارد تفکیک‌های لازم برای باقی شهرستان‌ها و ثبت آمار در رصد انجام شده است و ادارات شهرستانی هم باید آمار اشتغال را ثبت کنند.
فلاح نژاد در بحث رونق مشاغل خانگی در راستای کاهش نرخ بیکاری که به ویژه در سال‌های اخیر بسیار مورد توجه بوده است، بیان کرد: بهترین راه ایجاد اشتغال که منابع مالی زیادی نیاز نداشته باشد تمرکز بر گسترش مشاغل خانگی است، در این بخش در استان مشکلات زیادی از جمله عدم شناخت و تجربه کافی از سوی علاقمندان به فعالیت و همچنین تخصیص تسهیلات به آنها و فروش کالاهای تولیدی مشاغل خانگی وجود داشت.
وی با اشاره به اقدام موثری که در استان البرز در بخش مشاغل خانگی انجام شده است‌، گفت : در این رابطه اولین مرکز ساماندهی مشاغل خانگی در کشور مهرماه سال جاری در کرج با کمک دستگاه‌هایی مانند جهاد دانشگاهی و شهرداری افتتاح شد و در آنجا اقدامات مهمی از جمله استقرار پشتیبان‌ های کارآزموده برای آموزش رایگان به افراد علاقمند در حوزه های فرش و کشاورزی و دیگر موارد انجام می شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی رقم تعیین شده برای تسهیلات ویژه اشتغال در مشاغل خانگی را 40 میلیارد تومان برشمرد و افزود: 20 میلیارد تومان از این مبلغ اختصاص یافت که در اختیار داوطلبین قرار می دهیم.
وی ادامه داد: در این مرکز ساماندهی مشاغل خانگی در کرج شرایطی فراهم شده است که تولیدات فعالان این عرصه به‌صورت مستقیم در بازارچه به بازدیدکنندگان ارائه شود.
فلاح نژاد در بخش دیگری با بیان اینکه طرح‌های کارورزی و مشوق بیمه‌ای به اشتغال افراد تحصیل کرده کمک می‌کند، افزود: در استان آنچه امروز با آن مشکل داریم همین مبحث اشتغال افراد دارای تحصیلات دانشگاهی است، در تمام استان در حوزه کارخانه ای و خط تولید از اشتهارد گرفته تا نواحی صنعتی دیگر شهرستان‌های استان به نیروی کار نیاز داریم و این نشان می‌دهد که صنعت در البرز فعال است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی البرز بیان کرد: در حوزه بکارگیری افراد تحصیل کرده با توجه به مشکلات موجود در زمینه اشتغال آنها توسط دولت طرح‌های کارورزی و مشوق بیمه ای تعریف شده است تا از ایجاد اشتغال برای این افراد حمایت شود.
وی در مورد آخرین خدمات ارائه شده در پرداخت تسهیلات با همکاری بانک‌ها و دستگاه استان به مشاغل آسیب دیده از کرونا بیان کرد: در این رابطه رقم تخصیص تسهیلات درخواستی بالغ بر 329 میلیارد تومان برای حمایت از 26 هزار نفر اشتغال‌های آسیب دیده از کرونا را داشته‌ایم که در این مورد حدود 9 هزار پرونده به بانک‌های استان ارسال شد.
فلاح‌نژاد عنوان کرد: بر این اساس 229 میلیارد تومان تسهیلات تا امروز به مشاغل آسیب دیده از کرونا در استان پرداخت شده است و 20 هزار نفر از این تسهیلات بهره‌مند شدند.
27 مهر 1400 14:50
اداره کل تعاون،کارورفاه اجتماعی استان البرز |
کد خبر : 247,145
کلیدواژه ها: مشاغل خانگی بهترین راهکار برای کاهش نرخ بیکاری,کارگروه اشتغال,استان البرز
نظرات بینندگان

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/327403/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آماده همکاری با دولت برای استقرار شهر جهانی نوآوری کشور در اصفهان هستیم

آماده همکاری با دولت برای استقرار شهر جهانی نوآوری در اصفهان هستیم

مدیران جدید شهرداری اصفهان منصوب شدند +سوابق

غرق شدگی پسربچه 4 ساله در استخر باغ و تصادف زنجیره‌ای با 10 مصدوم

تشریح عملکرد اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای کاشان در سال گذشته

تصادف زنجیره‌ای اتوبان ذوب‌آهن با 7 مصدوم

تصادف زنجیره‌ای در اتوبان ذوب‌آهن با 7 مصدوم

رگبار باران و باد شدید در 9 استان | ورود سامانه بارشی جدید به کشور طی هفته آینده

برنامه سینماهای اصفهان امروز پنجشنبه 30 فروردین + جدول فیلم و قیمت بلیت

نمایشگاه خودروها و موتورسیکلت‌های کلاسیک تا دوم اردیبهشت در اصفهان دایر است

نمایشگاه خودروها و موتورسیکلت‌های کلاسیک تا 2 اردیبهشت در اصفهان دایر است

آب در رودخانه زاینده‌رود اصفهان دوباره جاری شد

2 تصادف زنجیره‌ای در اصفهان 17 مصدوم داشت

مصدومیت دو تن در سانحه رانندگی محور مهاباد- سردشت

11 مصدوم در تصادف محور نقده _مهاباد

رفع 48 نقطه پرتصادف جاده های استان اصفهان در سال 1402

عناوین روزنامه‌های روز پنجشنبه 30 فروردین 1403

غرق شدگی پسربچه و تصادف زنجیره‌ای با 10 مصدوم

بازدید از بنا‌های تاریخی اصفهان، امروز رایگان است

هوای اصفهان آلوده است

اینفوگرافیک | احداث و تکمیل کمربندی آران و بیدگل اتصال به جاده قدیم قم _کاشان و کمربندی کاشان

ادامه فعالیت سامانه بارشی در استان‌های جنوب شرق کشور

تکریم معلمان در خور شان آنان باشد

لازم است تلویزیون در طول سال کنار کتاب باشد نه چند روز خاص!

می رود این روزها گل می دهد لبخند ها

تولید گوشی ایرانی به کجا رسید؟

آیفون 17 پلاس با تغییری غیرمنتظره از راه می‌رسد

پاکستان فیلترینگ «ایکس» را تایید کرد

تحریم جدید، فیک یا واقعی؟

تحلیلگر صهیونیست: حمله ایران ناتوانی ما را به نمایش گذاشت

بُرد ژئوپلیتیک ایران

قتل همسر اول به‌علت اختلافات خانوادگی در فلاورجان

میزان بارش‌ها در استان اصفهان اعلام شد

کشف یک سنگ قبر از دوره صفوی در کاشان

سپاهان 1 - ذوب آهن صفر؛ برتری سپاهان در داربی معوقه اصفهان

‌‌رژه روز ارتش در اصفهان

غرق‌شدگی پسربچه 4 ساله در استخر باغ و تصادف زنجیره‌ای با 10 مصدوم

زمان واریز سهمیه جدید بنزین اعلام شد

رفع مشکل ترافیکی ساکنان همجوار پایانه مسافربری جی از ابتدای اردیبهشت 1403

قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز 30 فروردین 1403+ جدول

اجرای روکش آسفالت گرم و لکه گیری 246 کیلومتر از جاده های استان اصفهان در سال گذشته

اتفاق غیرمنتظره در دربی اصفهان

«آخوندی» مدیرکل درآمد شهرداری اصفهان شد

برنامه پرواز‌های فرودگاه اصفهان در روز پنجشنبه 30 فروردین 1403

برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز 30 فروردین 1403 + جدول

مغانلو متخصص گلزنی در دربی اصفهان (ویدیو)

نماینده مردم اصفهان: از نظرات نخبگان استفاده خواهیم کرد

توزیع اسکناس درشت، تورم را بالا می برد؟

غرق شدگی پسربچه 4 ساله در استخر باغ / تصادف زنجیره‌ای در محدوده پل تمدن با 10 مصدوم

انتقادها از تعطیلی پنجشنبه ها / نشانه‌ای از ترجیح سیاست بر اقتصاد