بزرگنمايي:
پیام سپاهان -
مدیرکل ارتباطات و امور بینالملل شهرداری اصفهان، سه محور شهروندان، مدیران شهری و محیط شهری را از جمله مؤلفههای مدنظر در برنامههای این اداره کل در دوره جدید مدیریت شهری ذکر کرد.
به گزارش ایمنا، سیدعلی معرک نژاد در نشست هم اندیشی مسئولان ارتباطات مناطق، معاونتها و سازمانهای شهرداری اصفهان با بیان اینکه تغییر و تحول در حوزه روابط عمومی میتواند در زمینههای مختلف انجام گیرد، اظهار کرد: تغییر و تحول به عنوان یک سنت الهی باید شکل بگیرد و تداوم داشته باشد چراکه در غیر این صورت به فرموده مقام معظم رهبری یا گوشهگیر و منزوی شده یا به سمت نابودی پیش میرویم.
وی تصریح کرد: تغییر و تحول و تعالی میتواند در حوزههای مختلف از جمله ساختارها، فرآیندها، تکنیکها و ابزارهای تولید محتوا و منابع انسانی باشد و ما ناگزیریم از روشهای جدید به بهترین نحو استفاده کنیم.
مدیرکل ارتباطات و امور بینالملل شهرداری اصفهان با ذکر برخی از اصول و ارزشهای حاکم بر این اداره کل حفظ کرامت انسانها را مورد تاکید قرار داد و افزود: فارغ از هرگونه نگاه و سلیقهای که افراد دارند باید شأنیت و شخصیت آنها حفظ شده و این موارد را سرلوحه کارهای خود قرار دهیم.
وی با تاکید بر اینکه همفکری، مشورت و حرکت به صورت عالمانه، مشارکت مردم در برنامهریزی و اجرای برنامهها و استفاده از ظرفیت حلقههای میانی را در دستور کار قرار میدهیم، اضافه کرد: مخاطب شناسی در حوزه رسانه و ارتباطات یکی از مهمترین اصولی است که باید مورد توجه قرار بگیرد، بنابراین لازم است نیازهای مخاطب شناسایی شده و بر اساس آن نیاز و توجه به افق و چشمانداز ترسیم شده در گفتمان شورای محترم اسلامی شهر یعنی "شهر زندگی" تولیدات و خدمات خود را ارائه دهیم.
معرک نژاد لزوم توجه به موضوع نظم و انضباط را مورد تاکید قرار داد و گفت: هر کاری در هر حوزهای که قرار است انجام شود اگر نظم و انضباط نداشته باشد آن کار به سرانجام مطلوب نمیرسد، ما مسئولان ارتباطات در برنامهریزیها، رفت و آمدها و برنامههای اجرایی خود باید بتوانیم نظم و انضباط را در سطح اعلا به نمایش بگذاریم.
وی با بیان اینکه روابط دوستانه و دلسوزانه با یکدیگر داشتن از اصول مهم کاری در حوزه روابط عمومی است، تاکید کرد: باید به یکدیگر کمک کرده تا بتوانیم به سرمنزل مقصود برسیم.
مدیرکل ارتباطات و امور بینالملل شهرداری اصفهان افزود: در حوزه ارتباطات و رسانه باید تأثیراتی را در حوزه شهروندان داشته باشیم، نباید بلندگوهای یکطرفه سازمان خود باشیم بلکه باید نگاه خود را بر مبنای تعاملات دوسویه قرار دهیم، زیرا در غیر این صورت به سمت منزوی شدن حرکت میکنیم.
وی با بیان اینکه فعالیت و آگاهی بخشی باید با نگاه امیدآفرینی به مردم باشد، خاطرنشان کرد: مطابقت بیانات مقام معظم رهبری، مشکلات باید نشان داده شود، اما مردم را نیز باید امیدوار کرد، بنابراین در آگاهی بخشیهای خود امیدبخشی را سرلوحه کار خود قرار میدهیم تا افزایش مشارکت شهروندان را در حوزه مدیریت شهری داشته باشیم.
معرک نژاد تاکید کرد: نباید آگاهی بخشی تنها یک سویه باشد بلکه باید مردم و مشکلات آنها را نیز دید و مردم این احساس را داشته باشند که حوزه روابط عمومی و رسانه شهرداری یک پل ارتباطی بین آنها و مدیران شهری است.
وی با بیان اینکه باید امانتدار مردم بوده و پل ارتباطی بین شهروندان و مسئولان باشیم گفت: مدیران شهری با ابزار رسانه و ارتباطات باید شفافیت و پاسخگویی داشته باشند. این راه باید تسهیل شود و برای آن برنامهریزی کنیم.
مدیرکل ارتباطات و امور بینالملل شهرداری اصفهان ادامه داد: محیط شهری و تبلیغات محیطی، تأثیرگذاری زیادی بر روی روحیه مردم دارد، یکی از مؤلفههای شهر اسلامی، محیط کالبدی شهر است، بنابراین تبلیغات محیطی، نمادها، المانها و نشانههایی که به صورت موضوعی و ثابت در شهر استفاده میشود باید معرف شهر اسلامی و ترویج کننده و تقویت کننده هویت دینی، انقلابی ما باشد. مردم باید نمود اصفهان شهر عالمان و شهیدان را در محیط شهری دیده و روح حاکم بر شهر بر اساس آن جاری شود.
وی اضافه کرد: این موارد امکان پذیر نیست مگر اینکه قسمتهای مختلف از جمله حوزههای فرهنگی اجتماعی، خدمات شهری، سازمانها و معاونتهای دیگر با یک گفتمان همگرا در این خصوص همکاری لازم را داشته باشند، به همین دلیل میز فرهنگ و رسانه با نگاه همگرا کردن حوزههای مختلف تشکیل شده است.
معرک نژاد تاکید کرد: لازم است با مدلهای مختلف صدای مسئولان به مردم و صدای مردم به مسئولان رسانده شود، باید معرفی خدمات در راستای شفاف سازی به مردم اطلاع رسانی شود تا با مشارکت آنان امید به رفع مشکلات بیشتر شود.
به گزارش ایمنا در این جلسه، مسئولان ارتباطات بخشهای مختلف شهرداری اصفهان به بیان دغدغهها، مسائل و پیشنهادهای خود در این حوزه پرداختند.
کد خبر 529805