پیام سپاهان

آخرين مطالب

تنها مرجع رسمی نظارت بر عیار طلا سازمان استاندارد است اجتماعی

تنها مرجع رسمی نظارت بر عیار طلا سازمان استاندارد است
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان -

پیام سپاهان


مدیرکل استاندارد استان اصفهان گفت: تنها مرجع رسمی نظارت بر عیارسنجی فلزات گرانبها، سازمان استاندارد کشور است که بر تولید این محصولات و عرضه آن در بازار نظارت انجام می‌دهد.
به گزارش خبرنگار ایمنا، محمود فرمانی، امروز _ سه‌شنبه 27 مهرماه 1400_ در نشستی با حضور خبرنگاران اظهار کرد: به گفته مقام معظم رهبری در این سال باید به حمایت از کالای ایرانی توجه ویژه شود.
توجه به کیفیت در تولید کالای داخلی نیز کاملاً مورد توجه است. استاندارد در تمامی مراحل زندگی وجود داشته و ناظران آن حتی در امنیت غذایی نیز نقش ایفا می‌کنند.
مشتریان پذیرای کالاهای بی کیفیت نخواهند بود وی افزود: توجه ویژه به کالای ایرانی و نگاه به بازارهای خارجی برای صادرات محصول از جمله توصیه‌های مقام معظم رهبری است، نمی‌توان انتظار داشت مشتریان پذیرای کالای بی کیفیت باشند.
مدیرکل استاندارد استان اصفهان گفت: در بازارهای جهانی باید به استانداردهای فراتر از سطح ملی توجه داشت. استمرار تولید و ارائه خدمت در کشور نیازمند توجه کافی به استاندارد است. در باسکول‌های سنگینی که در سطح واحدهای کشاورزی، صنعتی و خدماتی ارائه خدمات می‌کنند استاندارد نقش ویژه‌ای دارد.
فرمانی اضافه کرد: ایمنی، حفظ حراست و تأمین ایمنی تجهیزات اهمیت داشته زیرا ممکن است منجر به ایجاد خسارات جبران ناپذیر شود، بنابراین تولید کنندگان باید به ایمنی تجهیزات توجه داشته باشند.
وی ادامه داد: رعایت ایمنی در حوزه آسانسور که تجهیزی الکتریکی- مکانیکی است، تأیید استاندارد پیش از نصب الزامی بوده و برای گرفتن پایان کار ساختمان‌ها نیز ارائه این تاییدیه الزامی است.
شرکت‌های بیمه مجوز بیمه کردن آسانسورهای غیر استاندارد را ندارند مدیرکل استاندارد استان اصفهان گفت: از دو هفته گذشته ابلاغ شده هیچ شرکت بیمه‌ای اجازه بیمه آسانسورهایی که تاییدیه استاندارد را نداشته باشد را ندارند؛ زیرا بیمه آسانسور ممکن است تفکری مبنی بر ایمنی کاذب ایجاد کند، هر ساله ساکنان مجتمع‌های عمومی، دولتی، غیر دولتی و مسکونی، باید تاییدیه استاندارد را برای آسانسور اخذ کنند.
رعایت استاندارد منجر به جلوگیری از واردات کالای بی کیفیت می‌شود فرمانی اضافه کرد: استانداردها گاهی برای سیاست‌گذاری در حوزه واردات به دولت‌ها می‌کند. در تمام معاهدات بین‌المللی پذیرش تعرفه‌های فنی قابل قبول است، بنابراین استانداردها می‌تواند برای جلوگیری از واردات کالاهای بی کیفیت و ارتقا کالاهای وارداتی ایفای نقش کند.
وی ادامه داد: در برخی از کالاها فقط در دو رده ابتدایی انرژی مجوز واردات صادرات می‌شود که در کنترل مصرف انرژی در داخل کشور مؤثر است. کالای با کیفیت، علاوه بر قیمت، دوام و خدمات پس از فروش، باید به گونه‌ای باشد که رضایت مشتری را جذب کند، استانداردها منجر به ارتقا کیفیت در تولید محصولات می‌شود.
مدیرکل استاندارد استان اصفهان گفت: تولید کنندگان برای تولید پایدار، حضور در بازار، ارتقا کیفیت تولیدات و پذیرش محصولاتشان در بازارها باید حتماً به استانداردها توجه داشته باشند. استانداردها زیرساخت توسعه پایدارند و اگر به دنبال موفقیت در تولید و خدمات هستیم باید به آنها توجه شود.
تنها مرجع رسمی نظارت بر عیار طلا سازمان استاندارد است فرمانی اضافه کرد: نگاه به میزان مصرف انرژی، ایمنی خدمات و کالاها و مسئولیت اجتماعی و عیارسنجی مصنوعات فلزات گرانبها از جمله حوزه‌هایی است که رعایت استاندارد در آن مورد توجه است. تنها مرجع رسمی نظارت بر عیارسنجی فلزات گرانبها، سازمان استاندارد کشور است که بر تولید این محصولات و عرضه آن در بازار نظارت انجام می‌دهد.
وی ادامه داد: لازم است مردم در خرید این مصنوعات به دارا بودن کد ساخت توجه کنند با این کد می‌توان به تولید کننده آن دسترسی یافت و امکان پیگیری شکایات نیز فراهم می‌شود. هر علامت استاندارد حاوی یک کد 10 رقمی است که اگر افراد آن را به سامانه 10001517 پیامک کنند می‌توانند از وضعیت محصول کاملاً مطلع شوند.
رتبه اول استان در شاخص استانداردسازی جایگاه CNG مدیر کل استاندارد استان اصفهان گفت: اداره کل استان اصفهان در سال گذشته در ارزیابی عملکرد رتبه اول را در سطح استان کسب کرده و در شاخص استانداردسازی جایگاه CNG به عنوان استان برتر در کل کشور انتخاب شد. تا کنون فقط 9 جایگاه CNG دارای تاییدیه استاندارد نیست.
فرمانی اضافه کرد: تجهیزات شهربازی‌ها شامل قانون دریافت استاندارد است، هیچ تجهیزی در استان اصفهان بدون دارا بودن تاییدیه حق فعالیت و بهره‌برداری ندارد.
تله‌سیژ ناژوان و تله کابین صفه تاییدیه استاندارد نداشته و اجازه فعالیت ندارد وی ادامه داد: تله‌سیژ ناژوان و تله کابین صفه مدتی پیش پلمب شد و با پی‌گیری‌های انجام شده برخی از نواقص این دو مکان رفع شده است و تا زمانی که همه نواقص رفع شود اجازه فعالیت به هیچ تجهیزی داده نمی‌شود.
مدیرکل استاندارد استان اصفهان گفت: مردم در زمان مراجعه به شهربازی‌ها حتماً تاییدیه استاندارد را مطالبه کنند، اگر تجهیزی بدون تاییدیه استاندارد فعال است مردم حتماً این موضوع را به اداره کل استاندارد اطلاع دهند تا اقدامات لازم انجام شود.
فرمانی اضافه کرد: به موجب قانون جدید سازمان ملی استاندارد، برای تقویت و توسعه نظام استاندارد، این سازمان به عنوان یک سازمان فرا وزارتخانه‌ای مستقل شده که مستقیماً با نظارت ریاست جمهور فعالیت می‌کند.
وی ادامه داد: همچنین کمیسیون ماده 42 تشکیل شد که با حضور یک قاضی دادگستری می‌تواند تخلفات حوزه استاندارد را با سرعت بیشتری پیگیری کند، امید است این جلسات بازدارندگی خوبی در تخلفات این حوزه داشته باشد.
مدیرکل استاندارد استان اصفهان با بیان اینکه برای بررسی اولیه پرونده‌ها کمیته حقوقی تشکیل می‌شود، افزود: با تشکیل حدود 10 جلسه، 110 پرونده بررسی و حدود 15 کارگاه پلمب شده است. سه مورد امحا و معدوم سازی مواد غذایی غیر استاندارد، 9 جعل علامت استاندارد، بررسی 63 شکایت مردمی، تشکیل سه جلسه کمیسیون ماده 42 و بررسی 18 پرونده در این کمیسیون از جمله اقداماتی است که در شش ماهه نخست سال جاری توسط اداره کل استاندارد استان اصفهان انجام شده است.
فرمانی گفت: هزار ناظر سوخت مایع و CNG در شش ماهه 1400 مورد آزمون قرار گرفت، 125 پروانه علامت استاندارد برای فرآورده‌های مشمول استاندارد اجباری صادر شد. در مجموع حدود هزار و 431 تذکر و اخطار در سطوح مختلف به واحدهای تولید کننده و خدماتی و همچنین 73 تذکر حقوقی صادر شده است.
وی اضافه کرد: برای توانمندسازی مدیران کنترل کیفیت حدود 30 هزار و 500 نفر ساعت آموزش در شش ماهه 1400 انجام شد، چهار هزار و 650 نمونه از خطوط تولید و انبارهای واحدها به طور تصادفی گرفته شد تا سطح استاندارد آن بررسی شود. چهار هزار و 600 بازدید فنی سر زده، دو هزار و 890 بازرسی از آسانسورهای منصوبه در استان انجام شد که برای هزار و 313 مورد آن تاییدیه صادر شد.
انتخاب چینی زرین به عنوان واحد شایسته تقدیر وی ادامه داد: هر سال در هفته استاندارد از فعالان این حوزه تقدیری انجام می‌شود، در همین راستا برخی از واحدهای تولیدی به عنوان واحد نمونه استانی انتخاب می‌شوند. امسال چهار واحد صنعتی به عنوان واحد نمونه ملی در سطح کشور انتخاب شدند. هشت واحد صنعتی در استان و به عنوان واحد نمونه در حوزه استاندارد سازی انتخاب و 17 واحد نیز به عنوان شایسته تقدیر انتخاب شدند. چینی زرین یکی از واحدهایی است که توسط اداره کل استاندارد به عنوان واحد شایسته تقدیر انتخاب شده است.
استاندارد یک فرهنگ است مدیرکل استاندارد استان اصفهان در پایان خاطرنشان کرد: استاندارد یک فرهنگ است که هر چقدر بتوان آن را به مطالبه عمومی و مردمی تبدیل کرد، اثربخشی اقداماتی که توسط ناظران انجام می‌شود نیز مؤثرتر خواهد بود.
کد خبر 529896

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/327301/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

حادثه تلخی که برای یک اتوبوس در اصفهان رخ داد

سیلاب برای قطار تهران-گرگان دردسرساز شد

7 تا از ارزان‌ترین کشورها برای خرید طلا را بشناسید

ویدیو/ افتتاح زورخانه در منطقه ده ونک تهران

کاشان، عروس خانه‌های تاریخی ایران (فیلم)

اگر از تبلیغات داخل سیستم عامل متنفرید ویندوز 11 را آپدیت نکنید!

ترفند متفاوت آدم ربایان به دام انداختن مردم

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

270 کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی در نایین معدوم شد

انهدام باند سرقت مسلحانه در اصفهان

توقیف 11 میلیارد ریال کالای قاچاق در نایین

فیلم| امدادرسانی هلال‌احمر نایین در روستای مغار اردستان

فیلم| بارش برف در ارتفاعات سمیرم

رقابت بیش از 64 هزار و 719 داوطلب استان اصفهان در نوبت اول آزمون سراسری 1403

معرفی برگزیدگان رویداد مدیریت مصرف آب در صنعت نساجی

17 گروه ارزیاب خسارت سیل اصفهان را برآورد می‌کنند

دکلمه زیبای خسرو شکیبایی

تعداد کاربران فعال اسپاتیفای 19 درصد رشد کرد

هوش مصنوعی شیطانی هم ساخته شد!

اسرائیل در غزه؛ جنایت پشت جنایت

پاسخ عجیب معاون وزیر کار درباره رقم دستمزد کارگران

کاهش دمای هوا در استان

گلایه اهالی روستای حمزه آباد مهاباد از وضعیت اینترنت

17 قبضه اسلحه‌کمری در پیرانشهر کشف شد

مرمت و بازسازی زورخانه ده‌ونک با قدمت بیش از یک قرن

مرکز آموزش شهروندی در شهرک منظریه شهرکرد راه‌اندازی می‌شود

برگزاری نوبت اول آزمون سراسری 1403 فردا همزمان با سراسر کشور در مهاباد+فیلم

هرروز یک سری مشکل هست!

نمایش داستان مرموز بازی INDIKA در تریلر جدید

این ویژگی امنیتی اندروید 15 شما را از اپلیکیشن‌های مشکل‌دار نجات می‌دهد

قابلیت انقلابی واتساپ معرفی شد؛ انتقال فایل بدون نیاز به اینترنت

از هوش مصنوعی تا تماس ویدیویی؛ قابلیت‌های جدید عینک متا ری-بن را ببینید

قابلیت عجیب P70 پرو را ببینید؛ عضو پرآوازه خانواده هواوی

دیوار کلاهبرداری فرو ریخت

ماجرای 4 اسیر قدیمی اسرائیلی که «ابوعبیده» از آن ها یاد کرد

تکرار یک اشتباه

تندروها در پی رسیدن به کرسی قالیباف؟

حامیان گشت ارشاد

«طوفان اقصی» کار «رئیس سازمان اطلاعات ارتش اسرائیل» را ساخت

تورم سالانه در سرازیری کانال 20 درصدی

پرداخت هزینه‌های خدماتی و درمانی بیماران سرطانی توسط دولت، به زودی

توماج صالحی به اعدام محکوم شد!

(ویدیو) لحظه تخریب یک خانه بر اثر بارندگی شدید در اصفهان

بارش باران بهاری در فولادشهر اصفهان + فیلم

تولید روزانه بیش از 170 تن زباله در مهاباد

توصیه نماینده ولی فقیه به فرماندار کاشان

آمادگی کامل سمرقند برای هرگونه همکاری در برگزاری هفته فرهنگی اصفهان

برداشت سه تُن گل محمدی ارگانیک از مزرعه تحقیقاتی دانشگاه آزاد مرکز زواره

دنیا را چقدر جدی گرفتیم !