پیام سپاهان

آخرين مطالب

چرا زمان آن رسیده که ساعت‌های هوشمند عمر باتری یک هفته‌ای داشته باشند؟ علمی

چرا زمان آن رسیده که ساعت‌های هوشمند عمر باتری یک هفته‌ای داشته باشند؟
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - مجله دیجی کالا / بسیاری از کاربران در شرایط مختلف با اتمام شارژ باتری ساعت هوشمند روبرو شده‌اند. افرادی که به سفرهای طولانی می‌روند به خوبی می‌دانند که شارژ کردن همواره یک گزینه به حساب نمی‌آید؛ حالا این موضوع می‌تواند به دلیل مشغله‌ی زیاد باشد یا عدم دسترسی به پریز برق و شاید نداشتن لوازم جانبی مناسب. همچنین فراموش کردن شارژر ساعت‌های هوشمند برخلاف گوشی اتفاق رایجی محسوب می‌شود.
همین مسائل چالش مربوط به عمر باتری برخی از ساعت‌های هوشمند را افزایش می‌دهد. سامسونگ مدعی است که باتری گلکسی واچ 4 تا 40 ساعت دوام می‌آورد اما در این تخمین، استفاده از GPS و ردیابی فعالیت‌ها را لحاظ نکرده است. این یعنی به احتمال زیاد باید هر روز آن را به شارژر وصل کنید. اپل واچ‌ها از این هم بدتر هستند و عمر باتری آن‌ها به حدود 18 ساعت می‌رسد. این یعنی اگر کاربران اگر از قابلیت‌هایی مانند پایش وضعیت خواب و ردیابی برای دویدن در مسافت‌های طولانی استفاده کنند، احتمالا باید آن را دو بار در روز به شارژر وصل کنند.
هرچه اهمیت و یکپارچگی ساعت‌های هوشمند با دیگر گجت‌ها افزایش پیدا کند، اهمیت باتری آن‌ها هم بیشتر می‌شود. در حال حاضر شرکت‌ها در تلاش برای افزایش تعداد سنسورهای مربوط به سلامتی در ساعت‌ها هستند ولی اگر عمر باتری را کاهش دهند، کاربران باید یکی از آن‌ها را فدای دیگری کنند.
عمر باتری هفت روزه
اما چرا عمر باتری هفت روزه؟ اول از همه باید بگوییم که اگر فشار چندانی به ساعت هوشمند وارد نکنید، همین حالا هم تعداد زیادی از ساعت‌های هوشمند قادر به ارائه‌ی چنین عمر باتری‌ای هستند. از دیدگاه یک خریدار و صاحب ساعت هوشمند، عمر یک هفته‌ای باعث می‌شود که حداقل برای یک یا دو روز دیگر نگران تمام شدن انرژی باتری نباشد. افزایش عمر باتری نه‌تنها مشکل بسیاری از مسافران را حل می‌کند، بلکه برای کوه‌نوردان هم مثمر ثمر واقع می‌شود که تا حد زیادی به GPS وابسته هستند و در این صورت دیگر نیازی به حمل باتری‌های بزرگ یا پنل‌های خورشیدی نخواهند داشت.
شارژ یک هفته‌ای برای استفاده‌های معمولی به معنای عمر باتری چند روزه در صورت بهره‌گیری از امکانات مختلف ساعت هوشمند است. به عنوان مثال افرادی که هر روز به باشگاه‌های ورزشی می‌روند، معمولا یک تا دو ساعت در این باشگاه‌ها وقت صرف می‌کنند. چنین افرادی نباید به ناچار هر شب ساعت هوشمند خود را به شارژر وصل کنند و چنین گجت‌هایی در این شرایط باید حداقل عمر باتری 2 تا 3 روزه ارائه دهند.
چرا ساعت‌های هوشمند عمر باتری طولانی‌تری ندارند؟
برای عمر باتری ساعت‌های هوشمند موانع متعددی وجود دارد که یکی از اصلی‌ترین آن‌ها بحث طراحی بدنه است. از نظر فنی، شرکت‌ها به راحتی می‌توانند از باتری‌های بزرگ‌تری برای ساعت‌ها استفاده کنند اما چنین باتری‌هایی وزن گجت را افزایش می‌دهند و تجربه‌ی کاربری را بدتر می‌کنند.
در این زمینه نرم‌افزار اهمیت بسیار زیادی دارد. بخش مهمی از توانایی‌های یک ساعت هوشمند به همین موضوع برمی‌گردد و برای اینکه کاربران بتوانند با سرعت بالایی کارهای مختلفی را انجام دهند، یک چیپست قدرتمند باید انجام وظیفه کند؛ علاوه بر این نباید مصرف انرژی نمایشگر را از قلم بیندازیم. عمر باتری اپل واچ بسیار بد است زیرا اپل می‌خواهد در زمینه‌های مختلف بهترین تجربه را ارائه کند. اما شرکت‌هایی مانند Coros و Garmin برای ساعت‌های خود، ویژگی‌های مربوط به تندرستی را در اولویت قرار می‌دهند و در عوض رزولوشن نمایشگر و ویژگی‌های نرم‌افزاری پیشرفته را فدا می‌کنند.
این معضل به حدی جدی است که شرکت‌های مختلف ترفندهای هوشمندانه‌ای را برای کاهش مصرف انرژی ارائه داده‌اند. به عنوان مثال شرکت Mobvoi برای سری TicWatch Pro نمایشگر ثانویه‌ی کم‌مصرف استفاده کرده و شرکت Fossil هم حالت‌های صرفه‌جویی در مصرف باتری ارائه داده که برخی سنسورها را غیرفعال می‌کنند. ساعت‌هایی هم که از قابلیت نمایشگر همیشه روشن بهره می‌برند، معمولا با پایین آوردن مچ، روشنایی و رفرش ریت نمایشگر را به طور قابل توجهی کاهش می‌دهند.
در همین زمینه باید به زیبایی ظاهری و حاشیه‌ی سود شرکت‌ها هم اشاره کنیم. شرکت‌هایی مانند فیت‌بیت اگر ساعت‌هایی هم‌اندازه با محصولات Garmin بسازند، می‌توانند از باتری‌های بزرگ‌تری بهره ببرند ولی ترجیح می‌دهند که به ساخت ساعت‌های کوچک‌تر ادامه دهند.
در رابطه با هزینه‌های ساخت هم باید بگوییم که گاهی اوقات افزایش عمر باتری به معنای ارتقای چیپست، نمایشگر، برد و بدنه خواهد بود. این افزایش هزینه‌ها هم منجر به گران‌تر شدن ساعت‌های موردنظر می‌شود و از آن جایی که بسیاری از کاربران به خرید ساعت‌های هوشمند گران‌تر علاقه‌ای ندارند، شرکت‌ها هم چندان به این سمت حرکت نمی‌کنند.
احتمال افزایش قابل توجه عمر باتری ساعت‌های هوشمند چقدر است؟
روی هم رفته در این زمینه می‌توانیم خوش‌بین باشیم. با توجه به اینکه همین حالا هم تعدادی از ساعت‌ها چنین مشخصه‌ای را ارائه می‌کنند، دیر یا زود این موضوع به یک استاندارد تبدیل می‌شود. اما در کوتاه‌مدت، بیشتر در بین ساعت‌های تندرستی‌محور یا فاقد ویژگی‌های پیشرفته شاهد ارائه‌ی عمر باتری طولانی خواهیم بود.
این یعنی افزایش عمر باتری برای ساعت‌های پرچم‌دار همه‌فن‌حریف مانند اپل واچ یا گلکسی واچ ممکن است چند سال طول بکشد. سازندگان این ساعت‌ها همچنان به دنبال افزایش تعداد ویژگی‌ها و بهبود عملکرد آن‌ها هستند و در عوض عمر باتری را فدا می‌کنند.
از طرف دیگر، اگرچه گلکسی واچ 4 از نظر عمر باتری حرف زیادی برای گفتن ندارد، اما به نظر می‌رسد این موضوع در مرکز توجه سامسونگ قرار گرفته است. همین تلاش سامسونگ ممکن است رقبا را تحت فشار قرار دهد زیرا عمر باتری برای کاربران ساعت‌های هوشمند اهمیت بسیار زیادی دارد.
در نهایت کاربران در این زمینه حق انتخاب دارند. برخی کاربران حاضر به فدا کردن عمر باتری ساعت هوشمند خود برای بهره‌گیری از اکوسیستم بهتری هستند ولی برخی دیگر ترجیح می‌دهند پول خود را برای خرید ساعتی هزینه کنند که عمر باتری طولانی ارائه می‌کند. روی هم رفته دیگر زمان آن رسیده که تمام ساعت‌های هوشمند یکی از مهم‌ترین مشکلات خود را برطرف کنند.

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/327234/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

حمایت دستگاه قضایی از اجرای طرح عفاف و حجاب در اصفهان

حجم سد زاینده‌رود به 368 میلیون متر مکعب رسید

محدودیت‌های ترافیکی روز ارتش در اصفهان

بیش از 18 میلیارد تومان توسط شهرداری در منظریه هزینه شد

افزایش 51 درصدی بودجه منطقه 5 اصفهان در 1403

بخش خصوصی و کارگری هم مشمول قانون کاهش ساعت کار کارمندان می‌شوند؟

باران رحمت در کیش؛ شب پرتلاش نیروهای شرکت عمران، آب و خدمات برای جلوگیری از آب‌گرفتگی معابر جزیره

پیام تسلیت دکتر رئیسی در پی درگذشت پدر شهیدان «دهنوی»

بهره برداری از 5 طرح اشتغالزایی خرد در شهرستان کاشان

9.5 میلیون نفر از جاذبه‌های اصفهان بازدید کردند

دانشگاه آزاد خمینی‌شهر میزبان نخستین همایش بین‌المللی «زیستن باکیفیت»

کیفیت هوای کلانشهر اصفهان قابل قبول است

کارخانه ریسباف در هفته فرهنگی اصفهان بازگشایی می‌شود

آزمون شبه نهایی در پایه‌های دهم و یازدهم در استان اصفهان

بهره برداری از 5 طرح اشتغالزایی خرد در شهرستان کاشان با حمایت بنیاد برکت

بازگشت دامنه نوسان بورس به حالت عادی از فردا

اجرای برنامه های متنوع فرهنگی،هنری در بهارستان

لحظه سرریز شدن سد در مهاباد + ویدئو

دیدار سپاهان - ذوب‌آهن؛ دربی نصف‌جهان

انتصاب جدید در سازمان منطقه آزاد کیش

اقدامات سازمان اقتصادی کوثر منجر به خودکفایی‌های بزرگ در حوزه اقتصادی شد

صبر و ایثار خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر درس آموز است

قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز 28 فروردین 1403+ جدول

صرف 18 میلیارد و 800 میلیون تومان اعتبار در منظریه

برنامه پرواز‌های فرودگاه اصفهان در روز سه شنبه 28 فروردین 1403

محدودیت‌های ترافیکی روز ارتش اعلام شد

دشت لاله های واژگون - دهاقان اصفهان

40 هزار هکتار اراضی حوضه زاینده‌رود زیر کشت غلات است

آگهی استخدام شرکت مترو اصفهان

برای پُررنگ شدن مشارکت‌ مردم و داده‌محوری در شهرداری تلاش می‌کنیم

839 باب واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد اصفهان افتتاح شد

همکاری با ایران اولویت سیاست خارجه روسیه است

قرارگیری خریداران ارز در زیر چتر مالیاتی

افزایش تعامل بنیاد شهید و امور ایثارگران با آموزش و پرورش برای توسعه فعالیت های فرهنگی

مدیرکل بنیاد شهید کرمانشاه بر شناساندن سبک و سیره عملی شهدا به جوانان تآکید کرد

برنامه سینماهای اصفهان امروز سه‌شنبه 28 فروردین + جدول فیلم و قیمت بلیت

ناکامی کاله در راه رسیدن به نیمه نهایی

بهره‌برداری از خط 5 بی‌آرتی اصفهان تا نیمه نخست 1403

هوای 5 شهر اصفهان قابل قبول است

زلزله در بازار طلا و سکه/ حباب سکه ترکید؟

دستمزد 1403 ثابت ماند، حق مسکن کارگران افزایش نیافت

سپاهان- ذوب‌آهن؛ دربی نصف‌جهان در شرایط ویژه

روز سبز بورس تهران

چرا بند ناف کشور و اقتصاد به بندناف دلار بسته شده؟

اعلام محدودیت‌های ترافیکی روز ارتش در اصفهان

برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز 28 فروردین 1403 + جدول

استفاده بیش از 45 هزار شهروند و گردشگر از «اصفهان من» در نوروز 1403

عراق: نباید دامنه درگیری در منطقه گسترش پیدا کند

قاتل سریالی بعد از 28 سال آزاد شد

اسماعیل هنیه باز هم عزادار شد