پیام سپاهان

آخرين مطالب

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی مقدم در همایش سراسری مدیران بنیاد:

شهدا بذر اولیه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را در نهاد جامعه کاشتند بنیاد شهید و امور ایثارگران

شهدا بذر اولیه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را در نهاد جامعه کاشتند
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در همایش مدیران بنیاد گفت: شهدا بذر اولیه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را در نهاد جامعه کاشتند.

به گزارش «ایثار»، حجت‌الاسلام والمسلمین سید رمضان موسوی مقدم، نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در این همایش گفت: از زحمات مسئولانی که در راه کسب رضایت خانواده شهدا و ایثارگران گام برمی‌دارند تا رضایت جامعه هدف را تامین کنند، قدردانی می‌کنم.
وی افزود: یکی از ویژگی‌های برنامه عملیاتی این است که صف بیش از ستاد فعال شود، لذا نقش صف بیشتر شده تا مجموعه برنامه‌ها را عملیاتی کند و در اینجا نیازمند اختیاراتی است که باید توسط ستاد صورت گیرد.
نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: در خصوص مسائل فرهنگی ذکر چند نکته ضروری است، ما در هر حرفه‌ای که به عهده می‌گیریم نیازمند ابزارهای خاصی هستیم که صاحب حرفه نسبت به آن شناخت درست پیدا کند، فرهنگ نیز از همین موارد است؛ به ویژه اینکه ماهیت آن دارای ویژگی‌هایی است که باید به آن توجه شود. 
حجت‌الاسلام و المسلمین موسوی‌مقدم با این مقدمه تشریح کرد: در حال حاضر بسیاری از اندیشمندان در مقوله فرهنگی اعتقاد دارند همان کاری که در کشاورزی انجام می‌شود، در موضوع فرهنگ نیز صورت می‌گیرد. فلاحت در واقع پرورش دادن استعدادهای بالقوه‌ای است که در یک بذر وجود دارد، باید آن بذر را خوب شناخت، خوب بکاریم و به موقع بر آن نظارت کنیم تا به نتیجه برسیم، بنابراین اگر بخواهیم کار فرهنگی درست انجام دهیم، باید به سه حوزه کاشت، داشت و برداشت توجه داشته باشیم.
نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه بیان کرد: موضوع فرهنگ ایثار و شهادت همان ویژگی‌ها را دارد و باید در ابتدا ماهیت کار را تشخیص بدهیم، بذر مناسب را در عمق جان و روح مخاطب بکاریم و به مرحله داشت و برداشت برسیم که اگر این‌گونه اقدام نکنیم بخش عمده‌ای از کارهای ما گذری خواهد بود، عمیق نیست و نتیجه نمی‌گیریم.
وی ادامه داد: پراکنده عمل کردن نمی‌تواند ما را به نتیجه مطلوب برساند، بذر سالم و دور از آفت باید به مرحله‌ای برسد که صددرصد به نتیجه برسد و در موضوع مسائل فرهنگی باید به این نتیجه برسیم که به مرحله کاشت توجه کنیم.
نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: ‌در تعالیم اسلامی ذخائر فراوانی وجود دارد و شهدا و ایثارگران از همان روزهای نخست این بذر سالم را کاشتند و از آفات خود را به دور نگاه داشتند.
وی خاطرنشان کرد: در قبل از انقلاب خیلی از مسائل به صورت تئوری بودند، مانند واقعه عاشورا که نسل به نسل به ما رسیده بود. بعد از انقلاب مفاهیم جدیدی بر فرهنگ رفتاری و سبک زندگی ما افزوده و صبر، ایثار و شهادت به آن اضافه شد و این بذر سالم را در نهاد جامعه به خوبی کاشتند و در نتیجه چون با جان و رفتار خود اینکار را انجام دادند، جامعه و مخاطب جهانی آن را پذیرفته و در ذهن‌ها جا افتاده است.
حجت‌الاسلام و المسلمین موسوی‌مقدم اشاره کرد: شهدا این بذر را کاشتند و ما مسئولان بنیاد در درجه اول متولی داشت و برداشت این بذر کاشته شده هستیم، این تولیت را به ما دادند و باید خیلی از آن مراقبت کنیم، حفظ و نگهداری و انتقال آن به نسل‌های آینده مهم است تا از ثمرات آن استفاده کنند.
وی اظهار کرد: اگر بخواهیم این فرهنگ به سبک زندگی تبدیل شود، باید یک سری از کارها انجام شود و همچنین نگاه ویژه ای به مسائل فرهنگی داشته باشیم. مسئولیت ما حفظ، نگهداری و حفاظت از این فرهنگ است تا از هر نوع آسیب، آن را محافظت کنیم.
نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: استراتژی ایجابی در حوزه مسائل فرهنگی بسیار مهم است و باید بسیج شویم تا از تمام ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل بنیاد و خارج از بنیاد برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استفاده کنیم تا بتوانیم آن را به نسل بعد انتقال دهیم و فرصت‌ها را از دست ندهیم.
حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی مقدم افزود: ما باید از تمام ظرفیت‌های استانی در این زمینه استفاده کنیم، شخصیت‌های فرهنگی اثرگذار را با طراحی و نوآوری مطرح کنیم تا جو فرهنگ ایثار و شهادت غلبه پیدا کند.
نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران ، تصریح کرد: در حال حاضر فرهنگ ایثار و شهادت در عرصه‌های مختلف غلبه ندارد، اگر جشنواره فجر برگزار می‌کنیم باید چتر اصلی فرهنگ ایثار و شهادت باشد و هر گونه اقدام ملی و فرهنگی صورت می‌گیرد باید بنیان آن فرهنگ ایثار و شهادت باشد.اگر بخواهیم خوب عمل کنیم، باید از فرهنگ ایثار و شهادت صیانت کنیم. جهاد تبیین نیز یکی از موضوعاتی است که در این زمینه حضرت آقا به آن اشاره می‌کنند.
انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/843429/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آینده سازان، پیروز فینال نخست لیگ دسته یک حرفه‌ای بسکتبال

آشنایی بانوان مهابادی با شیوه‌های جدید طبخ آبزیان

هواشناسی خراسان رضوی هشدار نارنجی صادر کرد

میاندوآب قهرمان مسابقات بوکس نونهالان آذربایجان‌غربی شد

پالایش نفت اصفهان به لیگ برتر فوتسال صعود کرد

تصادف خونین مینی‌بوس در شاهین‌شهر با 15 مصدوم

تیم فوتسال سیمین کک شاهرود مغلوب مهمان مشهدی شد

خبر خوب| شهری که پرنده‌ها هم حواسشون به تمیزی هست

تجمع مردم اصفهان در حمایت از طرح عفاف و حجاب

دره مرگ نمرده بود،خوابیده بود

گلکسی S21 بسیاری از قابلیت‌های هوش مصنوعی سامسونگ را ندارد

گوشی سونی اکسپریا 1 VI لو رفت؛ مشخصات دوربین، باتری و پردازنده اینجاست

آینده مبهم چشم‌انداز 2030 بن‌سلمان

تورم نقطه به نقطه فروردین ماه اعلام شد

استاندار همدان با همسر و فرزندان شهید شناسائی شده رنجنوش دیدار کرد

کهنسال‌ترین معلم ایران در مهاباد درگذشت

کهنسال‌ترین معلم ایران درگذشت + سوابق

رک بگویم از همه رنجیده‌ام

تبلت HTC با تراشه Unisoc و باتری 7,000mAh معرفی شد

تفاوت روسیه پوتین با شوروی در آستانه سقوط

صفر تا صد ماجرای درگیری لفظی بین هواداران سپاهان و پرسپولیس؛ پیرمرد حاشیه‌ساز عذرخواهی کرد!

ورودی کاشان از آزادراه امیرکبیر بازگشایی شد

تیم فوتسال سیمین کک شاهرود مغلوب تیم مهمان مشهدی شد

پیکر 4 شهید دفاع مقدس در اصفهان تشییع می‌شود

کنگره عظیم حج تمتمع 1403 استان اصفهان

واژگونی تیبا در محور مورچه‌خورت 4 مصدوم و یک فوتی داشت

برگزاری کنگره عظیم حج تمتمع 1403 استان اصفهان

بسته تشویقی شهرسازانه ویژه بافت‌های فرسوده شهر اصفهان

مسن‌ترین معلم ایران درگذشت

کهن‌ سال‌ ترین معلم ایران درگذشت

درهر قفسی کلید امیّدی هست

پاسخ تند همتی به انتقاد خبرگزاری دولت/ دانشجوی سال اول اقتصاد هم فرق تورم نقطه‌به‌نقطه و تورم سالانه را می‌داند/ شما یا نمی‌دانید یا می‌خواهید ندانید

اعتراض بازیکنان زاگرس مهاباد به تصمیم داور و ترک زمین

87550 زائر از سراسر کشور به حج تمتع اعزام می‌شوند

باران شدید بهاری و سیل در نائین + فیلم

این بازی جدید کابوس کالاف دیوتی می‌شود؟

تیم کوک: اپل مزایایی دارد که باعث برتری هوش مصنوعی آن نسبت به رقبا می‌شود

تخلیه آب از 80 منزل در شهر اصفهان انجام شد

وضعیت زیرگذر کارخانه قند اصفهان پس از بارش‌های شدید

آبگرفتگی در محله گورت اصفهان و گرفتار شدن خودرو‌ها

اکنون نوبت وعده صادق اقتصادی است

برگزاری مراسم سالگرد پدر 4 شهید دفاع مقدس در مبارکه

شهرداری بر پرداخت به موقع حقوق کارگران نظارت کند

بارش‌ باران تا شنبه در آذربایجان‌غربی تداوم دارد

آغاز گل چینی از گلستان‌های گل محمدی اردستان

رونمایی از کتاب 10 جلدی یک سردار دراصفهان

ارائه خدمات رایگان دامپزشکی طیور روستائیان وعشایر در جرقویه

«چشم‌ها تنها برای دیدن نیستند»

ریشه‌یابی تروریسم شرقی در افغانستان

تداوم بارش باران تا روز شنبه در آذربایجان ‌غربی